Nyt tullut tässä tovi tutkittua ja arvottua, että miten lähtis tuota autoa pudottamaan, ja tässä vaihtoehdot:
a) H&R -40/40mm jouset, noin 170e
b) Eibach Pro -30/30mm jouset, noin 180e
c) AP Sportfahrwerke -40/30mm, alle 130e (+postit, jos ei tilaa muutakin)
d) Halpa coilover, TA Technics/FK... noin 320e
Tuossa mitä kuvien perusteella sai selvää, niin optimi pudotus edessä olis lienee 50mm, ja on ehkä himpan paremman näköinen, jos etupää on 10-20mm alempana. Sitten esimerkiksi 60/40 oli jo edestä tosi matala, ettei varmaan sormi mene enää kaaren ja renkaan väliin?
Onko A vaihtoehto jo liian matala vakio Sachseille? Eli kestääkö minkäänlaista ajoa edes paria kuukautta, jos sais kerättyä rahat kunnon alustaan. Parantaako B vaihtoehto kestävyyttä käytännössä lainkaan? Vai kannattaisiko nyt säästää kaikki pesetat, ja laittaa vaihtoehto C, joka lienee jopa parhaimman näköinen näistä kolmesta...mutta häviääkö ajettavuudessa 6-0 kahdelle ekalle?
D vaihtoehto ei kuulosta omaan korvaan ollenkaan hyvälle. Monessa paikassa on ainakin väitetty, että noilla halvoilla säädettävillä on ajettavuus paljon huonompi, mitä pelkillä laatujousilla, ja niiden kesto on surkea.
Kun auto on 1.8t Quattro, niin on paljon vähemmän vaihtoehtoja, ja hinta yleensä vähän korkeampi.
EDIT: Ainiin, ja onko jollakin olemassa tietoa, että mikä on vakiokorkeus, kun tästä löytyy aika ristiriitaisia tietoja. Osassa on ollut, että navan keskeltä kaareen olis 400mm, mutta jossakin oli sitten että 30mm madallus oli 355mm. Myöskään kaaresta maahan mitat ei tuntuneet pysyvän linjassa, mutta näissähän se saattaa selittyä rengaskoon vaihtelulla.
a) H&R -40/40mm jouset, noin 170e
b) Eibach Pro -30/30mm jouset, noin 180e
c) AP Sportfahrwerke -40/30mm, alle 130e (+postit, jos ei tilaa muutakin)
d) Halpa coilover, TA Technics/FK... noin 320e
Tuossa mitä kuvien perusteella sai selvää, niin optimi pudotus edessä olis lienee 50mm, ja on ehkä himpan paremman näköinen, jos etupää on 10-20mm alempana. Sitten esimerkiksi 60/40 oli jo edestä tosi matala, ettei varmaan sormi mene enää kaaren ja renkaan väliin?
Onko A vaihtoehto jo liian matala vakio Sachseille? Eli kestääkö minkäänlaista ajoa edes paria kuukautta, jos sais kerättyä rahat kunnon alustaan. Parantaako B vaihtoehto kestävyyttä käytännössä lainkaan? Vai kannattaisiko nyt säästää kaikki pesetat, ja laittaa vaihtoehto C, joka lienee jopa parhaimman näköinen näistä kolmesta...mutta häviääkö ajettavuudessa 6-0 kahdelle ekalle?
D vaihtoehto ei kuulosta omaan korvaan ollenkaan hyvälle. Monessa paikassa on ainakin väitetty, että noilla halvoilla säädettävillä on ajettavuus paljon huonompi, mitä pelkillä laatujousilla, ja niiden kesto on surkea.
Kun auto on 1.8t Quattro, niin on paljon vähemmän vaihtoehtoja, ja hinta yleensä vähän korkeampi.
EDIT: Ainiin, ja onko jollakin olemassa tietoa, että mikä on vakiokorkeus, kun tästä löytyy aika ristiriitaisia tietoja. Osassa on ollut, että navan keskeltä kaareen olis 400mm, mutta jossakin oli sitten että 30mm madallus oli 355mm. Myöskään kaaresta maahan mitat ei tuntuneet pysyvän linjassa, mutta näissähän se saattaa selittyä rengaskoon vaihtelulla.
Comment