Sopiiko s4 etupuskuri heittämällä orkkis a4 (b6) tilalle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s4 puskuri a4seen?
Collapse
X
-
ippisAvainsanat: Ei mitään
-
No sehän näyttää S4:lta ;) Tuossa olisi albumissa muutama kuva omasta koslasta kun siinä on s4 puskuri. Paremmalta se näyttää kun vakio. Helmatkin tekevät aika paljon näköön,mutta jos on heikkohermoinen niin en suosittele niiden asennusta.
http://www.picturetrail.com/uid2861095
Valonpesurin moottorit menevät alkuperäisestä puskurista,mutta läpät pitää olla s4 omat. Palkkeihin johon puskuri tulee autoon kiinni pitää tehdä n.30mm paksuiset holkit vaikka nylon tangosta ja laittaa ne sinne väliin. Sitten pitää hommata s4 puskurin sivukiinnikkeet johon puskuri ns. lukitaan sivuilta,muuten ei saa mahtumaan. osanumeroa en muista,mutta löytyy audiworldin sivuilta tai vanhoista posteista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sami-kPalkkeihin johon puskuri tulee autoon kiinni pitää tehdä n.30mm paksuiset holkit vaikka nylon tangosta ja laittaa ne sinne väliin.
pultti osanumerolla (6) on A4:sessa 85mm ja S4:sessa 115mm pitkä.
Pusla tulisi mihin kohtaan? Tuo "torni" osanumerolla (3) ja (4) on myös eri A4/S4, mutta
sitä ei vissiin tarvitse vaihtaa?
edit: Ja albumin mukaan pre-faceliftin sivukiinnikkeet on tosiaan samat A4 ja S4
Comment
-
Ne holkit tulee juurikin noiden osiaen 3 ja 4 "alle" (en kyllä ota vastuuta sanoistani kun en ole A4->S4 modausta tehnyt ;) ). Yhteensä seitsemän, kolme toisella puolelle, ja neljä toiselle. Kuudellakin kyllä pärjää. Pultit pitää sitten olla myös pidemmät.
Jännä homma että saman työn joutuu tekemään jos laittaa RS puskurin ässään :) (tolpan pituus kasvaa näköjään joka mallisssa)
Comment
-
Jahas, tuollainen artikkeli löytyi: http://www.audiworld.com/tech/ext46.shtml josta alhaalla parempi kuva
tuosta "tornista". Osaako joku kertoa onko tuossa tornissa muita eroja kuin pituus, onko ylös-alas
suunnassa eroja? Albumin mukaan ässässä tuo pystysunnassa oleva pultti (6) on myös 30mm pidempi.
Comment
-
Mikäli joku tietää miksi kuvan pultin no (6) on pidempi ässässä olisin kiitollinen. Säästyisi
ainakin tältä osin yhdeltä vakion irroittaminen-ässäpuskurin kokeilu-kiroilua-vakio kiinni-
ajoa kauppaan-sulkeiselta. Onko siis niin että S4:en puskurin sisällä olevan alumiinipalkin
profiili on korkeampi ja tuo (3)-osan pystyputki on pidempi ässässä? Pitäisikö tuohonkin
hankkia hylsyt?
Comment
-
Mikäli sinulla sattuisi olemaan A4:en tolppa käsillä myös, olisi mittauksesta suuresti hyötyä.
Tuon sivun alaosan kuvasta saan sellaisen käsityksen että S4:sessa tuon tornin
pysty/etuosa on juurikin n 30mm korkeampi verrattuna A4:en vastaaviin (joista esim
elsassa piirrettyjä kuvia). Näinollen ässäpuskurin sisällä oleva palkkikin olisi
leveämpi/avarampi pystysuunnassa. No, vastaavia holkkeja vain siihenkin, joskin
holkkien asentaminen voi olla hiukan näpertelyä.
Hankin muuten 30mm väliholkeiksi M10 jatkomuttereita. Ovat 30.5mm pitkät, eli juuri
sopivat.
Comment
-
Tuo kuva kertoo miksi S4:ssa pultti on pidempi. Eli kuten itse arvailit S4:ssa alumiinisen sisäpalkin korkeus on suurempi kuin A4:ssa.
Mulla tuli Ruotsista ostetun S4:sen puskurin mukana "tornit" (osat 3 ja 4 aikaisemmassa osakuvassa).
Eli jos haluat käyttää orkkis "torneja" (3 ja 4) tulee sinun tehdä siihen sopivat puslat korkeussuunnassa, mutta pituussuunnassa en tiedä pituuseroa A4:sen vastaavaan.
EDIT: Jaa, sie ehit jo ite vastailla itsellesi... Mutta samoilla linjoilla kuitenkin :)
Comment
-
TO_PI
-
Se on se Audi AG, joka noita valmistuttaa... Eli käytettynä tai uutena.
Jossain olen nähnyt myös lasikuituisen kopion, mutten tähän hätään muista puljua, joka sitä väänsi.
Comment
-
Taas on saanut pureskella ja ihmetellä b5 korimallin osien sopivuutta S4 vs. facelift vs. prefacelift.. Ongelmana olisi miten toteuttaa S4 puskureiden asennus faceliftiin.?
Faceliftissä kun on erilaiset korin sivuilla etu- ja takakulmissa sijaitsevat muoviosat joihin puskurien päädyt kiinnittyvät. Faceliftin muoviosat ovat hiukan isompia ja lisäksi ne ovat kiinni neljällä torx-ruuvilla, kun prefaceliftin ja S4:n vastaavat osat ovat ilmeisesti vain kolmella torxilla.
Onko siis järkeä tilata noita toisenmallisia sivukiinnikkeitä (etupuskurin kiinnikkeet osanro. 8DO 807 283 ja 284) ja todennäköisesti niille joutuisi tekemään uudet reiät? Vai olisiko mahdollista että nuo kävisivät vanhoihin reikiin?
Toisaalta kun otti nuo vanhat kiinnikkeet irti, niin puskurit menivät ihan siististi paikoilleen, mutta jotakin patenttia sekin vaatisi päätyjen kiinnityksen osalta..
Comment
Comment