Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aerolia Audiin /ilmajousituksen kuivainasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kai ne oletettavasta myydään ns.toimintavalmiina, eli ilmatiiviinä. Vai onko kaikki kaikki ryynit turhia, mitkä tulee eri tuotteiden mukana..
    Nyt tässä sekoitetaan puurot ja vellit. Tuotteiden mukana tulevat ovat "töissä" eli imevät itseensä kosteutta kun tuote matkaa asiakkaalle. Ryynit jotka myydään asiakkaalle loppukäyttöä varten pitää olla vacuumi pakattuja ettei ime kuljetuksessa kosteutta. Kuivain valmistajat/huoltajat ostavat isoja määriä ryynejä ja kuivaavat ne asennusvaiheessa, näin myös itse tein ja tuli hyvä. En käsitä miksi pitäisi pilata hyvin alkanut huolto sillä ettei viitsi/kannata kuivata ryynejä varmuuden vuoksi ennen asennusta. Nuo väriä vaihtavat ovat ihan käteviä, vaan asennuksen jälkeen ei muutosta näe. Wabcon käyttämät ryynit ovat huomattavan pieniä vs. yleisesti myytävät.

    Comment


      #32
      Niin sitä mä yritin kysyä, että tuleeko ryynit, kun ostat uusia, toimintavalmiina eli vakuumissa. Eli pussi auki, kompuraan ja paketti autoon kiinni. Tyhmäähän olisi uusia alkaa kuivaamaan, sama se on sitten tehdä vanhoille. Ideana siis saada koko homma sujumaan mahdollisimman nopeasti ja yksinkertaisesti.

      Comment


        #33
        Juu, samaa minäkin tarkoitin. Tottakait ne ovat avoimia mitkä tulee tuotteiden mukana, että imevät kosteutta. Mutta esim tuo minulle tuleva paketti pitäisi olla ilmatiivis, koska muutenhan ne ovat jo täynnä kosteutta.

        Comment


          #34
          Allroadin SSP:stä sivulta 17 näkee hyvin kompuran eri komponentit:
          http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf

          Comment


            #35
            Tästähän ei enempää selviä kuin tuosta Allroadin SSP:stä mutta laitetaan nyt linkki tänne, eli "adaptive air suspensionin the Audi A8".

            http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_292.pdf

            Comment


              #36
              Ryynit pakattu, ainakin heillä

              Tässä korjaussetti kompressorille jossa ryynit näyttää olevan pussissa: http://landyair.com/products/wabco-a...ssor-seal-kit/

              Comment


              • #37
                Tämähän näyttää suht samalta tavaralta kuin tuossa korjaussetissä?

                Comment


                  #38
                  Siskon mies purki eilen tuon kuivaimen Allroadista. Ryynit oli yllättävän kuivia. Uuniin menivät silti. Paineensäätösolenoidi olikin sitten melkosen märkä.

                  Comment


                  • #39
                    Onko myös A6 4F koppaisessa samat systeemit ja ryynit kuin vanhemmassa Allroadissa?

                    Comment


                      #40
                      4F kompressorin sijainti

                      Ei ole ELSA käsillä, niin voisko joku ryynit kuivannut (tai vaihtanut) kertoa missä 4F:ssä kompressori majailee?
                      Ja ennen kaikkea mitä pitää purkaa, että kompressoriin pääsee käsiksi.

                      Meinaa olla keula melko low-rider modessa aamulla, kun pakkasta on yli 20 astetta. Mitä ilmeisimmin kosteus siellä tekee tepposiaan...

                      Comment


                        #41
                        Moottorin alta pohjamuovi pois ja oikean etunurkan alta löytyy.
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Jep, sain ELSA:n tulille ja virallisen ohjeen mukaan apurin eturengas ja sisälokari irti, niin komprossori on käsillä.

                          Tietty jos ryynien kuivauksen suoritanut konkari haluaa heittää jotakin vinkkiä aiheeseen liittyen, niin antaa tulla.

                          Comment


                            #43
                            Omassa 4äffässä vajoilee perä, mutta lienee sama syyllinen? Onko jollain tarkempaa käsitystä tuosta toimintalogiikasta, tänään aamulla kun lähdin töihin ajelemaan niin vilkutteli valoja koko matkan mutta ei nostanut perää. Vasta perillä ollessani sammutin ja käynnistin uudelleen auton jonka jälkeen perä nousi hetkessä oikeaan korkoon. Oliko siis venat aamulla niin jäässä, että ensin yritti aikansa ja kun ei onnistunut niin luovutti?

                            Comment


                            • #44
                              Kuulostaisi juuri siltä että venttiilit olivat jomissa. Ryynien kuivaus kuulostaisi hyvältä lähtökohdalta ongelmaan.

                              Comment


                              • #45
                                Omassa 4äffässä vajoilee perä, mutta lienee sama syyllinen? Onko jollain tarkempaa käsitystä tuosta toimintalogiikasta, tänään aamulla kun lähdin töihin ajelemaan niin vilkutteli valoja koko matkan mutta ei nostanut perää. Vasta perillä ollessani sammutin ja käynnistin uudelleen auton jonka jälkeen perä nousi hetkessä oikeaan korkoon. Oliko siis venat aamulla niin jäässä, että ensin yritti aikansa ja kun ei onnistunut niin luovutti?
                                Kuinka tämä? Vaihdettu ryynejä vaiko koko kompura?

                                Oma 4F kulkee parhaillaan takamus maata viistäen. Ei yritä enää edes nostaa. Kompura päästi savut viimeksi toimiessaan.

                                Comment


                                • #46
                                  Eräänkin kerran kosteutta poistaneen kokemuksia, kuivaus rakeita saa ostettua raskaankaluston korjaamosta 10e hintaan sellaisen säkin että riittää vaihdella eräänkin kerran. Ja jos on nosturi niin ei tarvi rengasta ja sisälokaria irrottaa kunhan pohjan suojamuovin ruuvailee irti niin kompuran saa irroitettua (irrottamalla kompuran siitä asennusraudasta)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Omassa venttiiliyksikössä vuoto taikka vajoamisen aiheuttava toimintahäiriö. Uudella kompuralla homma toimii.

                                    Vanha kompura päästi savut itsestään ja sulake sanoi poks. Komeat savut päästi, lapset juoksi karkuun :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Mitä rakeita olette käyttäneet kuivaimessa? Omassa autossa ei ole mitään vikaa, mutta henkisesti ajattelin varautua ensi talveen. :)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Käy hakemassa paikalliselta kuorma-autojen osia myyvältä firmalta 3-sarjan Scanian ilmankuivaimen korjaussarja. Ei maksa paljoa ja saat pienen ämpärillisen samoja rakeita mitä siellä on vakiona.

                                        Comment


                                          #50
                                          Pitääpä hakea, jos tuo tulee purettua.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X