Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rekisterikilpi kiinni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Onko autossa parkkitutkia? Jos on niin minun -05 autostani on vapaana alkuperäinen rekisterikilven pohja. Vakiomaskiin sopiva. Merkkiliikkeen tiskiltäkin tietysti saa tilattua sopivia.

    Edit: Kuva autostani tuolla maskilla ja rekisterikilven pohjalla löytyy tämän topicin lopusta. Siinä siis on parkkitutkan antureille pari reikää.
    Viimeksi muokannut -V-; 5.4.2008, 23:32.

    Comment


    • #32
      Harmi että rekisterikilven pohjassa piti olla nuo parkkitutkan reijät.

      Ilmoittakaa mikäli jollakin sattuisi olemaan ylimääräinen rekisterikilven pohja ilman tutka-anturiden reikiä.

      Comment


        #33
        K1-katsastusasemalla suomenojalla ehdottivat siirtymistä etelään A1(?) asemalle, jossa näitä
        myydään 6,90? kpl. Musta muovilevy, jossa "sopivasti" kiinnitysreikiä sekä valkoiset muoviset
        kilven kiiinnitys"pultit".

        Tutkat, mitä ne on? Silmät on päässä :)

        Comment


          #34
          Niin, eikös muuten sen pidemmän Ruotsi-kilven tilalle hyvin sovi lyhyempi suomalainen? Eihän Suomi-kilpisissäkään se kolo ole kilven kokoinen vaan pidempi. Ettei vaan olisi yhtä pitkä kolo kuin Ruotsissakin?

          Comment


          • #35
            Itse hommasin Ruotsi vehkeeseeni kilven aluset Marmoritiskiltä. Hintaa oli noin 8?/kpl.

            Comment


              #36
              Tässä topicissa nyt jotenkin sekoitetaan kaksi eri asiaa? Kyse ei kuitenkaan ole "autoliikemallisista" kilven taustoista.

              Comment


              • #37
                Kautta aikain kilpiä on autoon kiinnitetty 3M #80314 harmaalla koriteipillä ilman liimauksia ja taustoja.

                Comment


                • #38
                  No sitten, ei kai siihen kannata mitään tarvikeosaa tarjotakaan.

                  Comment


                    #39
                    Onkohan tuo kilpiosa sama s-line ja vakipuskurille. Mallasin tuota S4-puskurin kilpiosaan ja näytti olevan ihan sama, väriä lukuunottamatta.
                    Ei se ole sama vakiossa ja S Linessa, eikä S4:ssa. Ainakaan vm 2005 autossa johon sitä on kysytty. S Line rekkaripohja ei käy vakioon kun maskin rivoitus on "eri järjestyksessä". Vakiossa siis vaakarivat ulompana kun taas S Linessa pystyrivat ja vakiomaskin pystyrivat "uppoavat" kilvenaluseen. Maskikuvat ilman kilvenalusia.

                    Vuonna 2006 vakiomaskiin tuli kilvenalunen kiinteäksi osaksi maskia.

                    Comment


                    • #40
                      Eli suomalaiselle EU-kilvelle ei ole olemassa samanlaista kilpitelinettä kuin saksalaiselle kilvelle? B7:ssa Saksalainen kilpihän laitetaan tuonne muovikehyksen sisään ja ruuvataan se kehys maskiin. Kilven läpi ei tule yhtään ruuvia.

                      Comment


                      • #41
                        Etukilpi tulee ruuveilla suoraan kiinni etupuskuriin. Marmorilta saa edullisesti. Taakse tulee semmonen muoviteline, mikä jää kilven alle piiloon kokonaan.

                        Comment


                        • #42
                          Ei se tule edelleenkään B7:ssa suoraan puskuriin ruuveilla kiinni. Tuon saksalaisen kilpitelineen tilalle saa kyllä muoviosan mihin suomikilpi ruuvataan kiinni, mutta ajattelin josko tälle suomalaiselle kilvelle olisi joku vastaava teline olemassa. Pitänee kai tyytyä siihen suomimalliin ja periteiseen tarrakiinnitykseen. Ruuveja en ajatellut edelleenkään käyttää etukilven kiinnitykseen.

                          Comment


                            #43
                            Mites Saksasta tuotuun C6-koriseen A6:een saa eteen suomalaisen kilven kiinni? Etukilvelle on teline johon kilpi on tarkoitus pujottaa sivusta, mutta kilpi on ehkä sentin liian korkea. Leikkaanko kilven reunoista peltisaksilla pois (pitääkö kilven mustan kehyksen näkyä?), vai pitääkö tuohon hommata uusi oikean kokoinen (ja -värinen) teline?

                            Comment


                            • #44
                              Hommaat oikean korkuisen kilven telineen www.slamit.net
                              Maksoi syksyllä 25-30eur ja sillä saa siististi suomikilven kiinni. Miksi ihmeessä suomessa pitä muuten olla erikoisen kokoinen rekisterikilpi verrattuna muuhun eurooppaan?

                              Comment


                              • #45
                                Butyylinauha on sekä tiivistysaineena että teipin korvaajana erinomainen aine. Tuolla kiinnitin esim. ex. Caravellen takapaksiin rosterisen kilvenalusen ja itse kilvenkin.

                                Comment


                                • #46
                                  Rekisterikilpeä ei saa leikata eikä taivuttaa, saattaa katsastuksessa pyytää hommaamaan uudet. Tietysti joskus noita nähnyt (ainakin taivutuksia), mutta sääntöjen mukaan kilpi oltavat muokkaamaton ja mm. heijastuspinnaltaan ehjä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tarkoitus ois vaihtaa EU-kilvet vanhoihin. Taakse löysinkin jo noita taustalevyjä (http://www.vannetukku.fi/rekisteriki...vy-p-8371.html), mutta edessä tulee se ongelma, että nykyinen EU-kilpi on tietenkin ruuvattu suoraan maskiin, ja lyhyemmällä kilvellä ruuvinreikä taitaa tulla näkyviin. Milläs reikä siististi piiloon?

                                    Comment


                                      #48
                                      Niissä eu-kilvissä ja vanhoissa kilvissä on ruuvinreiät samassa kohtaa. Tai siis on millin kapeammalla tuossa vanhassa, mutta tuskin muodostunee ongelmaksi. Käyhän se kilvenalunen eteenkin?

                                      http://www.trafi.fi/tieliikenne/reki...rekisterikilpi

                                      Comment


                                      • #49
                                        Aihetta lainaten, mitä mahtaa kustantaa vaihto eu-kilvistä -> ns. vanhoihin valkopohjaisiin?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Trafi kertoi näin:

                                          "EU-kilvet ns. vanhamallisiksi, samalla tunnuksella, saa tilaamalla ne katsastustoimipaikalta. Kilvet maksavat 9 euroa/ kpl, maksu peritään tilattaessa. Toimitusaika on n. 2 vko."

                                          Comment


                                          • #51
                                            "Niissä eu-kilvissä ja vanhoissa kilvissä on ruuvinreiät samassa kohtaa."

                                            Vanhoihin reikiin laittamalla kilpi ei ole enää keskellä...

                                            Comment


                                              #52
                                              No mulla ei ollu ees uutena laitettu eu-kilpi keskellä että se on vähän niin ja näin miten sen haluaa siihen asentaa. Jos precise keskelle niin jonkun alusenhan se siihen vaatii. Jostain metallifirmasta varmaan sais sen kilven syvennyksen mittojen mukaan siihen rosterilevyn peittämään ne reijät. Kait sen vois myös korjata+paikkamaalata siitä kilvensyvennyksestä ja kiinnittää sitten uusi kilpi puhtaalta pöydältä?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mulla samanlainen pähkäily menossa. Taakse sain finnittömän keskitettyä, mutta edessä tulee kuskin puoleisen ruuvin reikä näkyviin.

                                                Itse ajattelin tilkitä jollain tasaiseksi reiän ja maalaan plastidipillä sen maskiin tulevan rekkaripohjan.

                                                Samalla voisi kokeilla rinkuloiden tummemnusta plastidipillä. ;)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos nyt lähtee kilpiä pienen sinisen merkin takia vaihtamaan, niin onhan ne tasan keskelle saatava :)

                                                  Vois tota mustaa dippiä tosiaan tuohon kokeilla. Ota kuva jos ehdit toteuttaa ensin.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Laitoin juuri bemariin vanhat valkoiset kilvet. Entisiin kiinnitysreikiin ruuvattuina ne eivät olisi olleet keskellä, joten tilasin ne ilman kiinnitysreikiä ja kiinnitin kaksipuoleisella teipillä. Ei huvittanut alkaa porailla lisää reikiä tai metsästää sopivaa kilvenalusta. Nyt toiset vanhoista reijistä on esillä, mutta täytyy siistiä ne vielä jotenkin umpeen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      muutama viikko sitten pohdin suomen kilpien kinnittämistä saksalaiseen aavitoseen ja päädyin tälllaisiin peruskehikoihin: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=46-5001
                                                      Tuo siis kiinni autoon (ruostumattomilla ruuveilla) ja kilpi tuohon muoviruuveilla.

                                                      Taakse tuon sai suoraan siellä oleviin ruuveihin saksan kehikon tilalle, etumaskiin (muovia) täytyi laittaa ruuvit, mutta niitä varten oli maskissa paikkamerkinnätkin valmiina. Etumaskiin tosin jäi saksan kilpitelineen kulmaruuvien reijät näkyviin (huomaa vain jos katsoo aivan vierestä), mutta mielestäni se on pienempi kauneusvirhe kuin rosterilevy tms viritys... toki makuasioita ja riippuu myös autosta/etumaskista jne.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Taakse onnistui helposti, kun lyhenteli sitä muovikehikkoa. Edessä on juurikin yksi ylimääräinen reikä, vaikka autoa tilatessa tein selväksi etten halua EU-kilpiä, vaan perinteiset kilvet. Ilmeisesti viesti ei mennyt perille asti, tai vanhat FIN-sapluunat on jo hävitetty. Ei tuo ylimääräinen reikä onneksi sisälle asti näy. ;)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itselläni on edessä ilman yhtään ruuvia kiinni. Nätisti pysynyt täysin paikallaan, kun ruuvaili tuon kehikon ympäriltä irti ja pisti kilven väliin. Kuvasta näkyykin, että ruuvinpaikat on tyhjänä.

                                                          https://www.dropbox.com/s/zxjg55h4wb8ssv4/audi1.JPG

                                                          Nähnyt monessa B7:ssa, että on vedetty pitkillä ruuveilla tuohon kehikon päälle ja onhan ne rumia :P

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Itse ymmärsin tuon "suomikilven" sellaiseksi, jossa ei mainosteta EU:ta. Toki suomalaiset rekisterikilvethän ne Janinkin autossa on. :)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Pointti olikin siinä, että eiköhän senkin "suomikilven" saisi tuonne väliin samallalailla ilman ruuveja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X