Osaako tietävät heittää mistä kannattaa tai mikä irti/rikki ohjauksessa, eli auto käynnissä liikuttaa rattia edes takaisin kuuluu kloks ääni.. Ajaessa ei mitään erikoista ohjauksessa mielestäni tunnu EHKÄ vähän rattiin tullut väljystä ennenku lähtee renkaat kääntymään...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S4 2.7T ohjauksessa ongelmaa?
Collapse
X
-
Ittellä tekee samaa. Parkis rattia käännelles napsuu jossain. Ei auttanu raidetangon päitten vaihto. Ääni tulee mun mielestä raidetangosta ittestään. Ilmeisesti se voi ajan myötä löystyä. Raidetangossa on säätöruuvi, mutta ei ole toivoa päästä sinne käsiksi purkamatta koko konehuonetta.
Comment
-
http://www.myturbodiesel.com/wiki/po...k-replacement/
Tuossa jotain asiaa asian tiimoilta. Kiristysruuvi on tuossa rattiakselin kohdalla alaspäin. Saattaa hyvällä tuurilla onnistua purkamalla vain puoli autoa (downpipe pois)
Comment
-
Nyt varmaan pitää alkaa etsiä uutta ohjausvaihdetta kiristin mutteria noin 30 astetta ja edelleen lonksuu.
Mitä eroa on vaimentimella ja ei vaimenninta, miten vaikuttaa ajettavuuteen?
Mistä kannattaa uusi ohjausvaihde hankkia ei marmorilta edes viitsi mennä kysymään.
Vaihdosta sen verran meneekö näin ässässä:
-Ratin lukitus keskiasentoon.
-Pyörät pois ja raidetangon päät irti.(iskari pois?)
-Rattiputki irti jalkatilasta.
-ohjaustehostin ölpät pois.
-pari ruuvia konehuoneesta irti sen jälkeen letkujen irroitus.
-vedetään kuskinpuolesta ulos.
Miten uusi ohjausvaihde keskitetään?
Comment
-
Itse vaihdoin juurikin noin hammastangon omaani.
Laitoin vaimentamattoman, mutta nyt on uusi käytetty varmennettu hammastanko tuossa lattialla. Hammastanko tuli hankittua saksan ebaystä, uusien ollessa aivan sairaan kalliita.
Vaimentimella olevat ovat V-koneisista ja ilman vaimenninta on r4-koneisista. Erosta ei tietoa, kun en ole vielä vaimentimen kanssa päässyt ajamaan.
Comment
-
En oikeastaan huomannut juuri mitään vaikusta mihinkään suuntaan. Ainoastaan se klonksunta hiljeni pikkusen tästäkään en 100% varma ole.
mitenkä paljon tuota pystyy/uskaltaa kiristämään? Josko vääntäis viellä 30 astetta.
Mehtala oliko hammastangon vaihto veemäinen ja kuinka kauan saa varata aikaa tuon vaihtamiseen?
Comment
-
Ei se hammastangon vaihto nyt mikään ihan mahdoton ole. Veemäisin homma oli saada avattua ne putket irti hammastangosta. Ohjeet löytyy tuolta -> http://www.audiworld.com/tech/misc-40.shtml
Aikaa saa kulumaan ihan sen mukaan kuinka paljon tahtoo, mutta kyllä sen 2-3 tuntia siinä saa helposti kulumaan.
Comment
-
Aloittaisin varmaan siitä että käännän ratin aivan äärilaitaan vasemmalle ja sitten irroittaisin rattiakselin ohjausvaihteesta, sitten uuden kanssa samallain asennus täysin vasemmalle käännettynä. Tietysti aivan ensimmäisenä raidetangon päät kannattaa irroittaa ettei olka-akselit väännätä ohjausta takaisin suoraan, niin helpompi irroittaa rattiakselia. Irroitukseen tarvitaan ainakin 10mm avain 12 kulmaisena ja öljylinjojen irroitukseen lenkkejä ja piippuavaimia.
Comment
-
Minä löysin ostoilmoituksen laittamalla tänne, vai löysitkö jo muualta?
Vaihtotyö oli kyllä yksin ulkona tehden melkoinen homma, mutta onnistui. Tuo uusi käytetty on kyllä liian tiukalla, koska ohjaus ei palauta ja on melkosen jäykkä. Yritin avata/säätää 18mm lenkillä säätöpulttia - ei liiku. Vanhasta irtonaisesta kokeilin myös. Metrin varrella ei hievahtanut kumpaankaan suuntaan... Ideoita?
Comment
Comment