Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustaa S3:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alustaa S3:seen

    Alkaa olla iskarit pian vaihtokunnossa ja ajattelin et jos samalla laittais jonkun alustasarjan kun hinnassa ei taida olla paljon eroa orkkikseen. Säädettävää en tarvi, kun en halua suurta madallusta vaan joku hyvä jousi+iskari paketti n. 20mm madalluksella. Onko kokemuksia hyvistä paketeista A3/S3:ssa?

    Bilstein+H&R?
    Bilstein+Eibach?
    Koni?

    Edellisessä A3:ssa oli Weitecin korkeussäädettävä ja se oli todella pintakova, et siitä en pitäny ollenkaan. Jos nyt sais vinkkejä, ettei tekis samaa virhettä uudestaan...

  • #2
    Itse viikko sitten asensin Eibachin jouset orginaali (ei sport) iskareille. Täysin tyytyväinen pakettiin, ei liian pintakova koska auto on jokapäiväinen käyttöpeli. Jäykempiä vakaajia A3:nen kaipaa, jonka jälkeen se on todella mukava-alustainen käyttöauto, S3:ssa voi olla jo alunperinkin jäykemmät tangot?

    Comment


    • #3
      Eibach Pro Kit -30mm madallusjouset on suunniteltu alkuperäisille hyväkuntoisille iskunvaimentimille, joten varmasti toimii hyvin.

      Comment


      • #4
        Mulla oli katsastuksessa etuiskarit 75% kunnossa ja takana 55%. Onko noi jo vaihtokunnossa, vai ajaako noilla vielä?
        Jos noi vielä menis, ni sitten kyllä vois pistää niille noi eibachit ja vaihtaa iskarit myöhemmin kun tarvetta vaikka Bilsteineihin. Eibachit ois siitä houkuttelevampi vaihtoehto jousiksi mitä taas H&R, et ne madaltaa 25/20 eikä jäis perä roikkumaan alhaalla mitä monessa autossa näkee.

        Comment


          #5
          Ei se iskaritesti sano välttämättä ollenkaan oikein. Jos on jäykkä alusta ja matalat renkaat voi se ilmoittaa huonoja arvoja vaikka osat olisivat uudet. Kyllä sen paremmin tuntee persdynolla jos iskarit ovat liian löysät.

          Comment


          • #6
            iskaritestillä tosiaan usein voi heittää vesilintua, asia minkä se pystyy kertomaan faktana on että jos iskarit ei ole 'samaa paria' akselilla. Tarpeeksi vauhtia jollain huonolla moottoritienpätkällä niin kyllä sen huomaa että onko loppu vai ei. Esim tuo ohikulkutien Myllyn kohta on aika koetuskivi alustalle kun ajaa Turkuun päin, isoja töyssyjä ja vastaheittoja.

            Jos Teemu kiinnostaa, niin aina kokeilu järjestyy tuolla vähän samannäköisellä A3:lla :)

            Comment


            • #7
              Mullahan on Teemu Bilsteinin tolpat ja kw:n jouset. Oiskohan ne Bilsteinit Sprintit, keltaset kummiski? (en oo satavarma kun oli nahkahousu valmiiksi asennellut) Tuo on kyllä erittäin hyvä paktti mun mielestä, sopivan progressiivinen ja jämäkkä. Ainoo mitä kaipaan olis juurikin se korkeussäätö kun kesä- ja talvigummeilla on kummiski vissi ero halkaisijassa.

              Sinuna laittasin Bilsteinin tolpat ja Eibachin jouset.

              Comment


              • #8
                mikaj: Joo mielellään voisin tulla kyytiin kokeilemaan et millaiset ne on jos se vaan onnistuu.

                Noista Bilsteinistä oon lukenu paljon positiivista noista ulkomaan A3/S3 foorumeiltakin, et sellaset täytyy varmaan hommata. Ja vielä kun niitä saa kerhon kautta halvemmallakin.
                Tai sähän Victor voitkin myydä mulle ton sun alustan hyvään hintaan ja hommaat itelles korkeussäädettävän...;)

                Comment


                • #9
                  Teemu: Sekin kyllä jo kerkes käymään mielessä. ;) Vaan se ei ikävä kyllä ole ihan vielä ajankohtaista.

                  Comment


                    #10
                    Mulla on Bilstein iskarit ja Eibach jouset TT:ssä, ja pakko sanoa että aivan loistavat. Samaan syssyyn vaihdoin H&R kallistuksenvakaajat, menee kuin raiteilla mutkat.

                    Comment

                    Working...
                    X