Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratin tärinä maantienopeudessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ratin tärinä maantienopeudessa

    Maantienopeuksissa 85-95km/h välillä ratti tärisee oikein urakalla että mistähän tätä ärsyttävää vikaa lähtis kaiveleen?

    -talvirenkaat on paskat
    -raidetangon molemmat päät vaihdettu
    -kallistuksenvakaajan pystytanko vahdettu
    -vetonivelet&suojakumit ehjät
    -autossa intrax/monroe -40mm satsi,iskarit ja jouset katsottu silmämääräisesti ja näyttäis ehjiltä!?

    VOISKO OLLA VAAN VANTEISSA SISÄPUOLLLA LUNTA VAI KUINKAS JATKAN TUTKIMUKSIA??

    #2
    VOIS OLLA

    Niin että auto ensin lämpimään parkkihalliin, jos ei auta, vaihda taka- ja etupyörät keskenään ja jos ei auta, tasapainotuta ja jos ei auta pällistele alapallojen kunto.

    Comment


      #3
      ...ja tarkasta ne renkaat kunnolla. Voi olla myös runkovika renkaassa. Nastarenkaissa nastat hierovat itsensä niiden ja kudoksien välissä olevan ohuen kumikerroksen läpi aikaa myöten, tuloksena kudosten ruostuminen poikki. Ilmenee jonkin ajan päästä pattina renkaan kulutuspinnassa.

      Comment


      • #4
        Renkaiden/ "vanteiden" tasapainoitus on pielessä? Epäilen renkaita.

        Comment


          #5
          Ratin tärinä

          Hyviä vastauksia ja vinkkejä,renkaat täytyy tosiaan erikoissyynätä,ne on aivan loppuunajetut&nastattomat Goodyearin 400:set!

          Comment


          • #6
            Maantienopeuksissa 85-95km/h välillä ratti tärisee oikein urakalla
            Mulla oli samanlaista ongelmaa kasikymppisessä. Vaihdoin liudan osia etupäähän, veikkaan että mulla syyllisiä olivat apurungon takapuslat. Ne oli siinä kunnossa, että ne pystyi painamaan peukalolla irti. Tärinää mulla oli juuri tuolla nopeusalueella, joskus hieman suuremmissakin nopeuksissa. Mutta kannattaa tosiaan syynätä ne renkaat ensin. Ajattelin vaan että voi olla jotain muutakin kun kirjoitit että vatkaa välillä.
            P.S. Jos päädyt vaihtamaan ne puslat, älä osta Motonetistä.

            Comment


              #7
              Mistä noitapuslia sit kannattaa kysellä? Meinasin coupeen vaihtaa täs lähiaikoina apurungon puslat ja vvähän muutakin kun tuntuu etupäässä olevan jotain häikkää. Onkohan olemassa jotain valmiita sarjoja jossa tulis suurinpiirtein kaikki mahdolliset puslat, raidetangon päät yms. mikä saattaa aiheuttaa etupään levottomuutta?

              Comment


              • #8
                Jos ny ihan ensteks ne renkaat...Miulla oli kummastakin etusesta vyö poikki ja oli muutes melekonen vipraattori!!! (eipä viprannu sen jäläkee,kun laitettiin uudet gummit)

                Comment


                • #9
                  kyllä varaosaliikkeistä pitäisi löytyä laatu tavaraakin kun ei ota niitä halvimpia=italialaisia osia. Eli kysyy boge, febi tai lemföder merkkisenä osat niin on alkuperäisen veroiset.

                  Comment


                    #10
                    Omassa oli kanssa jonkin verran tärinöitä viime syksynä - ja juuri noilla nopeusalueilla, tosin asfaltin laatu/kunto vaikutti asiaan, ja epäilin alustaa... Mutta välyksiä ei tuntunut, ja kun vaihtui talvikiekot alle, niin tärinäkin loppui. Eli täältäkin ääni renkaille/vanteille.

                    Comment


                      #11
                      omaan 80:iin auttoi kun vein renkaat tasapainotukseen ja auraskulmat kuntoon

                      Comment


                      • #12
                        Syypää saattaa löytyä myös laakerista. ...Jota yleensä epäilee vasta kun renkaat, vanteet, tukivarret ja puslat ovat jo uusittu. :)

                        Comment


                          #13
                          Täälläkin rupes täristämään jossain vaiheessa - tasapainotus ei auttanut yhtään.

                          Sitten ei ollutkaan muuta, kun alkoi vaihtaa pyöriä keskenään - kun oli oikeanpuoleiset pyörät vaihtanut keskenään, hävisi tärinä melkein kokonaan. Eli ainakin vikainen pyörä löytyi.

                          Mutta kyllä se p*ska vanteen sisäpuolella voi kans saada pyörän aika epätasapainoon.

                          Comment


                            #14
                            Minun autossa täristi ohjaus, kun yhdessä vanteessa oli aavistus (alle 1mm) sivuttaisheittoa vanteen ulkokehällä. Tärinä oli kuitenkin hyvin pientä. Sinänsä erikoista, että tärinä pysyi jotakuinkin samana vaikka vaihtoi huonon vanteen edestä taakse. Sitten kun vanne oikaistiin, niin tärinä katosi kokonaan.

                            Comment


                            • #15
                              Omasta Lötköstä oli juurikin rengas pullistunut ja aiheutti sietämättömän tärinän satasen nopeuksissa. Pääsi ihmeesti yllättämään kun talviajan olen ajanut vain pientä kylälenkkiä töihin, enkä kertaakaan poikennut maantielle. :)

                              Comment


                              • #16
                                Pistäisin myös panokseni renkaitten hajoamiselle.
                                Itselläkin tässä tarkoitus hiippailla rengasliikettä kohden heti tänä viikonloppuna...

                                Comment


                                • #17
                                  mulla sama ongelma omassa a3 -99 poistui uusien laadukkaiden (?)Goodyear Hydragrip tms. renkaiden ostolla, entisten ollessa sakkokamaa, eli ääni renkaille täältä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos haluat vahvistusta sanoilleni, niin kävin tänään ostamassa uudet kiekot alle->
                                    kuin toinen auto ajaa taas. Syy: ainakin kahdessa renkaassa runko pettänyt......eli kilsat täynnä vaikka kulutuspintaa oli vielä ainakin 5mm joka nakissa.Nastoista jo osa hatelikossa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ratin tärinä maantienopeudessa

                                      Nyt on uudet suvikumit vaihdettu paskojen nastarenkaiden tilalle ja kyllä ratin tärinä on taakse jäänyttä elämää.....Audikin tuntuu ihan Audille ajaa : )

                                      Comment

                                      Working...
                                      X