Kyllä, aurauksen säätö kuului tuohon hintaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nelipyöräsuuntausta pääkaupunkiseudulla?
Collapse
X
-
Näyttää näissä kaikissa pikkupaikoissa olevan se että jos joku pultti on jumissa, kate ei anna myöten jumpata sitä auki, Konalan Superhuollossa sama juttu. Mutta kun taka-auraus jäi toleranssista ohi 2 minuuttia, niin tuolla ei liene mitään käytännön merkitystä renkaan kulumiseen.
69,- säätöineen, kesti 40 min.
Comment
-
Itse käytin juuri tuossa rs-superhuollossa konalan shellillä kulmissa c4 s4 jossa on kw-alustasarja ja olivat säätäneet kulmat oikean auton säädöille ja ratin suoraan. Tuonne kun vie niin kannattaa koittaa, jos on tietoa ja taitoa, availla säädöt etukäteen sillä heillä ei ole lämmitys laitteita joilla voisivat avittaa jumittuneiden pulttien avaamista ja tuo kate kusee tosiaan kun joutuu availemaan ruosteisia säätöjä joten on aivan ymmärrettävää.
Comment
-
Löytyisikö lisää tuoreita kokemuksia? Pitäisi itse tässä lähiaikoina viedä oma A4 säädettäväksi, eikä kovin monesta paikasta ole kokemusta. Kerran Vianorissa säätivät (edellisessä autossa) ratti suorassa, mutta eräässä toisessa paikassa vetivät ratin vinoon. Ja sitten vielä se, että onko A4 B5 Quattroissa jotkut tietyt säätöpaikat enemmän jumissa kuin toiset? Esim. 200SX:ssä on usein takapään camber-säädöt täysin hitsaantuneet (ja niin lähellä puslia, ettei voi lämmittää). Olisi hyvä tietää, ettei tule mitään yllätyksiä vastaan...
Comment
-
Tosin oikeaa takarenkasta ei oltu saatu säädettyä juurikin jumittuneen pultin takia.
Niin ja auto siis C5 Avant Q.Viimeksi muokannut Sound; 30.6.2012, 17:04.
Comment
-
Erittäin negatiivista palautetta konalan rs-superhuollon kulmien säädöstä. Vein vasta maalatun urs4:ni nelipyörä mittaukseen jonka seurauksena autossa on nyt klommo ja naarmut uudessa etulokasuojassa, aurauksen säätöjen lukitus mutterit auki jonka seurauksena ratti vinossa ja auto menee kuin ajokoira.
Comment
-
Korvaukset kuntoo! Vaikuttaa aika selvältä hommalta.
Ite käytin kesällä P&T autohuollossa Pitäjäenmäellä. Tyytyväinen olen.
Tosin vasemmalle tapissa käännättäessä vanteen sisäreuna ottaa raidetankoon millin verran. Voiko tota korjata vai johtuuko vaan madalluksesta? Ei sinänsä kauhea homma, kun pari milliä rattia takas niin ei ota ja kääntyy kuiteskin.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Myotonia Näytä viestiErittäin negatiivista palautetta konalan rs-superhuollon kulmien säädöstä. Vein vasta maalatun urs4:ni nelipyörä mittaukseen jonka seurauksena autossa on nyt klommo ja naarmut uudessa etulokasuojassa, aurauksen säätöjen lukitus mutterit auki jonka seurauksena ratti vinossa ja auto menee kuin ajokoira.
Comment
-
Juu itelläkin on pajan ja omien autojen kanssa hyvät kokemukset tähän ast,i nyt oli pakko käyttää muualla kun ei omassa duunis vehkeet toimi ja vituiks se sit meni kaikilta osin :( Muuten olisin itse säätänyt mutta kun ei boschin paska toimi eikä boschin maahantuoja saa mitään aikaseks asian suhteen niin joutuu viemään auton muualle tärveltäväksi.
Comment
-
Jos jollain on pk-seudulla työn puolesta tai muuten mahdollisuus säätää kulmia B5 ässään, niin saa ottaa yhteyttä. Takapään puslien vaihdon jäljiltä olisi tarvetta säädölle ja nyt kun rengassesonki alkanut, niin pikaisen soittokierroksen jäljiltä aikaisintaan 7.11 saisi ajan.
Camber ja aurauksen säätöpultit on uutta, sekä raidetangon päätkin alle puoli vuotta vanhat, joten ei pitäisi olla paha rasti! :)
Comment
-
-
-
Kokemuksia minkä verran pyöränkulmilla saa muutettua yli/aliohjaamista?
Jos haluaa aliohjausta pois, muuttuuko moottoritie ajo ihan hervottomaksi?
Oma kottero tosi aliohjaava. Menossa ens viikolla suuntaukseen.
Nyt on RS2 vakaajat, tarkoitus laittaa talveksi eteen orkkis vakaaja, jos sillä saisi vähän muutettua.
Comment
-
Saahan sillä muutettua paljonkin. Sitten ei vaan enää auto mene nätisti suoraan ja eturenkaat kuluu sisäreunoista. Ota talveksi etuvakaaja kokonaan pois pelistä joko toisen koiranluun irrottamalla tai kokonaan kepukka pois. Vähentää puskemista ihan oleellisesti.
Comment
-
Vasta tänään pääsin testaamaan lumella suuntauksen jälkeen. Ja on se vaan niin mukavaa. :)
On kyllä suuri vaikutus kun on kulmat kohdallaan. Ei tarvii ottaa etuvakaajaa pois, mutta täytyy sitäkin ihan mielenkiinnosta testata kuinka paljon se vaikuttaa. Nyt kumminki kääntyy mutkiin tosi nätisti.
Comment
-
Mitä Käytännössä tuossa nelipyörä suuntauksessa asetetaan kohdilleen , etenkin edessä ? Riippuu varmasti toki miten tuenta on toteutettu.
Itsellä olevaan A8 D2 ei elsan mukaan pysty edessä vaikuttamaan kuin aurauskulmaan ja camberiin niin että apurunkoa kammetaan ja sillä saadaan Camberit molemminpuolin tasattua. Tehdäänkö käytännössä tuokin tuon suuntauksen yhteydessä ?
Comment
-
Apurungon kampeamista ei tehty ainakaan omaan D2:een Espoon Audicenterillä, kun nelipyöräsuuntauksen pyysin. Eikä siellä koskettu myöskään takapään kulmiin. - Etupään aurauksen sentään olivat säätäneet arvoihin.
Comment
-
Eli tästä päästään seuraavaan kysymykseen...
Lieneekö tuo kulmien säätö, eli tässä tapauksessa pelkän aurauksen ruuvaus ihan ihmisen tehtävissä ?
Mittaa välin renkaan/vanteen edestä niin että mittauskohta renkaassa pysyy samana ? Mittausta varten voi vaikka kehittää pikaisesti vähän vanteiden sisäväliä lyhyemmän tangon jonka päässä on 90 kulmassa n 30cm pätkät joilla pääsee mittaamaan välin juuri oikeasta kohdasta. Laittaa päihin vaikka pultit joilla etäisyys on tarkka määrittää...
Comment
-
Ihmisten tekemiä vehkeitä nämä on ja niin se on myös ihmisen tehtävissä se kulmien säätökin. :) Kysehän on vain geometriasta ja mittaustekniikasta. Tarkka kaveri saa itse tehdyillä työkaluilla varmasti kokonaisaurauksen kohdalleen ihan riittävällä tarkkuudella.
Ongelmaksi jää se, että on hankala määrittää pyöräkohtainen auraus jolloin ratti saattaa jäädä vinoon. On myös mahdollista, että etu- ja taka-akselien auraukset menevät "ristiin" siten, että auto kulkee ikäänkuin vähän kylki edellä koko ajan. Merkittävää haittaa tästä ei normaalissa ajossa ole, jos ei lasketa sitä ratin asentoa.
Asiansa osaavassa säätöpaikassa myös tarvittaessa kyllä siirretään apurunkoa.
Comment
-
Sanooks fiksummat onko kulmat nyt säädetty oikein tämän mukaan?Attached Files
Comment
Comment