Ei tunnu löytyvän S2:een parametrejä ainakaan Euromasterilla, Vianorilla, eikä muutamalla muullakaan yrityksellä. Onko Lauttasaaren König ainoa paikka pääkaupunkiseudulla, missä saa S2:n pyränkulmat kohdilleen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nelipyöräsuuntausta pääkaupunkiseudulla?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Huoltorepissä on mun quattroihin laiteltu pyöränkulmat ojennukseen. Ei ole halpa paikka, mutta bonuksena siellä voi nähdä kaikenlaisia erikoisautoja, jos hallin puolelle pääsee vierailemaan. Viimeksi, kun kävin niin siellä oli yksi rutattu Ferrari ja luodinkestävä Rolls Royce hoidossa.
Comment
-
-
tomikari
Oman S2:n käytin viime kesänä Malminkartanon autohuollossa, Konalassa. Heiltä löytyi koneelta suoraan arvot S2:lle. Työ sujui ripeästi ja kulmat tulivat kerralla kohdilleen. Hinta oli muistaakseni 80,-
Comment
-
En välttämättä luottaisi arvoihin, ellei ne ole poimittu tehtaan huoltomanuaalista koneelle. Esim Audi 80 avant quattron arvot eivät ole samat kuin 80 avant quattro S2.
"[COLOR=#ffcc33] S2 Coupe[/COLOR]
It is unknown at time of writing if these figures (from the Bentley manual) for the 7A engined Coupe quattro (1BE sports suspension) are 100% accurate for the S2, but I'm not aware of any reason why the S2 would have been setup any differently - maybe higher weight of S2 would have made some changes ?
[COLOR=#ffcc33]S2 Avant & Sedan[/COLOR]
These figures, from the Audi workshop manual are applicable to the S2 Avant and S2 Sedan. All these vehicles were fitted with 1BE sports suspension. "
Lähde ja arvot aikaisemmasta S2 Centralin linkistä.
König:
http://www.konig.fi/cms/etusivu/palvelut.html
Säädätän tällä kertaa Ex Capital renkaassa.
Hakujen metadata: aurauskulmat , aurauskulmien säätö , säätöarvot , 80 quattro , S2 avant , Sedan , CoupeViimeksi muokannut Tommy200rs; 22.9.2007, 09:58.
Comment
-
Capital-renkaassa ei ollut S2 Avant / Sedan arvoja, mutta Rs2 arvot löytyivät. Löytyy myös Coupe S2 .
Näyttäisi siltä, että huonot säädöt vaikuttaa myös kulutuksen. (Keula oli laakereiden vaihdon jäljiltä hieman toiselta puolelta "vinossa").Viimeksi muokannut Tommy200rs; 22.9.2007, 10:00.
Comment
-
Onko RS2:sessa muuten sama raideleveys mitä S2:sessa? Vanteiden offsettihän noissa aika lailla erilainen, mutta onko se huomioitu sitten esim. pyörän navoissa tms? Meinaan vaan, että onko RS2 arvot vertailukelpoisia S2:sen arvoihin.
Itsekkin aattelin koittaa tuota Capitaalirengasta. Ku nyt saisi aikaiseksi ajan varaamisen sieltä.Viimeksi muokannut Ilkka L; 21.9.2007, 23:45.
Comment
-
Takapää oli vihreällä ja ei koskettu säätöihin. On se nyt taas ihan eri peli ajaa. Oikean puolen caster jäi 3.3º ja max raja 2.7º
RS2 tavoitearvot min -- max (oikea tai vasen) (Vianor 72 koneelta):
Asteet/minuutit -asteikko- etu caster 1º 40' -- 2º 40'
- etu camber -1º 15' -- -0º 15'
- etu har/aur 0º 00' -- 0º 10'
- taka caster N/A
- taka camber -1º 10' -- -0º 10'
- taka har/aur 0º 00' -- 0º 10'
- etu caster 1.7º -- 2.7º
- etu camber -1.3º -- -0.3º
- etu har/aur 0.00º -- 0.15º
- taka caster N/A
- taka camber -1.2º -- -0.2º
- taka har/aur 0.00º -- 0.15º
Viimeksi muokannut Tommy200rs; 22.9.2007, 08:41.
Comment
-
Auto kävi tänään Vianorilla (ex Capital Rengas) pyöränkulmien säädöissä. Homma sujui hienosti, asiakaspalvelu oli kohdallaan, laskutus maltillista ja aikataulukin piti. Ainoa asia mikä jäi hetkeksi vaivaamaan, oli suuntausraportissa maininta "Coupe S2". Painotin nimittäin liikkeelle, että laittavat RS2 arvoihin.
Arvot olivat kuitenkin noiden Tommyn edellisessä viestissä antamien RS2 arvojen sisällä, joten ei kait siinä sitten mitään. Alkuarvot tosin olivat niin lähellä tavoitearvoja (itse säätänyt vanhojen asetusten pohjalta :), että en pikaisella ajolenkillä eroa huomannut ajettavuudessa. Ratin tosin olivat säätäneet suoraan mikä oli erittäin mukava asia (en erikseen pyytänyt sitä) tai no oli se ehkä muutaman asteen vinossa.
Näillä kokemuksilla voin suositella Hertsikan Vianoria pyöränkulmien säätelyssä. Oli muuten eka kerta, kun quattron kulmien säätö ei maksanut yli sataa euroa. Lasku näet oli tasan satasen.
Comment
-
Itse viime syksynä säädätin 200 q:n pyöräkulmat Järvenpään Euromasterilla. Ähelsivät ensin jonkin aikaa ja totesivat, että eivät tahdo avautua. Sovittiin, että availen kotona itse kaikki kierteet, jotta ei mene tuntihommiksi. Oikein itse tuota ehdottivat. Löystyttelin/voitelin sitten kotona kaikki paikat ja vein parin päivän päästä takaisin. Kulmat säädettiin ja veloittivat 80e. Ensiyrityksellä/stä ei veloitettu mitään.
Luultavasti tosin vaikutti, että olin asioinut liikkeessä jo useammin ennen tuota erinäisillä asioilla, joten olin ns. jo tuttu asiakas.
Comment
-
Jumissa olevien raidetangonpäiden avaus lienee se suurin homma pyörien suuntauksessa. Ei tosiaan ole hullumpi idea herkistellä niitä itse ennen auton viemistä suuntaukseen. Sillä saattaa säästää pitkän pennin, eiku siis centin.
Minulla tossa autossa on sen verran uutta ja hyvin rasvattua osaa etupyöräntuennassa, että luulen asentajan olleen vähän ihmeissään kulmia säädellessä.
Comment
-
Ei näköjään tuoreempaa juttua, onko kellään hyviä kokemuksia Järvenpää/Kerava/Tuusula seudulla kulmien säädätyksestä?
Jos tänään sais parsittua tukivarsi/madallussarjaprojektin loppuun niin pitäis lähipäivinä säädellä, ei jaksais stadiin asti välttämättä lähteä.
...ja nyt tuli käytyä säädättämässä Järvenpään Vianorilla. Hyvin tuntuis olevan kohdillaan ja 85€ hintaaViimeksi muokannut (HD); 24.7.2009, 08:47.
Comment
-
Kävin tänään nelipyörätarkistuksessa RS-Superhuolto(Konalan Shell) nimisessä paikassa. Laite oli uusi laserlaite Hunter ja sieltä löytyi jopa ilmajousitetulle mallille arvot. Auraus oli pielessä ja sen vuoksi söi renkaita sisäreunasta(haritusta), homma kävi hienosti ja maksoi 69€. Nyt seuraillaan renkaiden kulumista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viestiNiin siis oliko tuo Superhuollon hinta pelkästään mittaukselle vai tuliko tuohon samaan säätökin päälle?
Comment
-
Tuossa Konalassa on myös Trans-Huolto, Toyotan "merkkihuolto". Rengasliikkeessä kehottivat menemään sinne nelipyöräsuuntaukseen mikäli tarvetta. Kävin siellä kysäisemässä, kun oli pienoinen epäilys alustan vaihdon yhteydessä suoritetun kulmien säädön onnistumisesta. No, tiskillä osaava kaveri tokaisi, että madalletuissa ajoneuvoissa ajo-ominaisuudet heikkenevät merkittävästi ja kertoi, että eivät voi auttaa alustaa vaihtaneita.
No pitää nostaa kaverille hattua, että sanoi heti kättelyssä etteivät osaa/halua tarkastaa/säätää, jos on madallusta. Ihmettelin kovasti vain tuota kommenttia madalluksen aiheuttamasta ajo-ominaisuuksien merkittävästä heikkenemisestä. Ensin teki mieli tarjota tyypit omalla autolla, mutta sitten tajusin minkä firman laiteiden kanssa ovat enimmäkseen tekemisissä. Eli en voi suositella. Ammattitaidotonta ja tylyä jengiä.
Comment
-
Kaveri kävi konalan Vianorissa säädättämässä kulmat, tuli hyvät eikä jäänyt ratti vinoon tms "mukavaa"
Tuosta konalan Shellin RS-superhuollosta on pari ihan hyvää tarinaa, mm. ovat ilmoittaneet ettei rt-päät aukea, eivät sen takia onnistu säätämään. Aukesi kyseiset raidetangot sillä tyylillä että auto oli tunkin varassa ja ilman suurempaa kiroilua väännettiin mutterit auki...
Nykyisin huhut kertovat että olisi uudet vetäjät tuossa paikassa, ties vaikka meno on muuttunut paremmaksi.
Comment
Comment