Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sinkityn ruosteen suojailua A6 4F

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Mnjoo. Vanhassa autossa on aika paljon vanhojen ruosteiden poistoa. Uuden auton suojaus on varmasti paljon halvempi ja helpompi tehdä.

Se, että olisiko sellainenkaan suojaus auttanut tuohon lokareiden takana olevan kuivan tilan sinkin ja maalin irtoamisongelmaa, niin enpäs tiedä.
    Maalipintahan näytti monessa kuplakohdassa olevan ihan ehjä, mutta sinkki oli kuitenkin kuprahtanut pellistä irti ruosteen kanssa. Liekö sitten niin, että maali on laskenut kosteutta vähän läpi ja sitten sinkki alkanut tehdä tehtäväänsä ja lopulta joutunut luovuttamaan.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja pulla
      Ehkä on syytä hieman avata mitä on kenellekkin tehty kun puhutaan täyssuojauksesta.
      Ihan nimensä mukaisesti kaikki paikat suojataan. Ei liikkeet myy ku lisäsuojaa ja täyssuojaa. Ekassa käsitellään pohja, toisessa kaikki paikat. Ei tää mikään mun juttu ole. Asia selviää kun kahlaa ruostesuojaamojen sivuja läpi. Sit vanhempiin autoihin joudutaan monesti tekee pohjia, mutta se on taas eri asia ku itse suojaus.

Comment

En mä kommenttia sen enempää keneenkään kohdistanut, ota ihan rauhassa.

Ja se oli täysi aiheellinen, koska Jukka totesi ruosteenpoiston vievän aikaa ja aiheuttavan lisäkustannusta. Jos puhutaan ja kysytään suojauksen hintaa, niin on hyvä eritellä, että pohjien teko ei välttämättä sisälly siihen suojauksen hintaan. Eli uuteen autoon se on 600€ mutta vanhempaan se voi olla tonnin.

Jukan kohdalla ei mikään suojaus olisi estänyt sinkin irtoamista. Lähteehän sitä irti keskeltä oviakin, vaikka on maali ja lakka päällä. Väärin tehty on vaan väärin tehty.

Comment

Sehän tässä onkin outoa, että ulkomaali on ikään ja ajettuihin kilometreihin suhteutettuna yllättävänkin hyvässä kunnossa. Sitähän en tietystikään tiedä onko lokasuojan sisällä oleva maali oikeasti samaa kuin ulkopinnan maali (ilman lakkaa) vai ei.

Comment

Mäkin luulen et jotakin eroa noilla maaleilla on ulkopinnassa ja muualla.
            pulla, ei tän enempää voi ottaa rauhassa. ;) Haluan vain tarkentaa, kun asioita ei tunnuta ymmärtävän aina niin kuin sen yrittää kertoa. Ja aikaisempi lainaus mun tekstistä
            "Huh, mitkä hinnat. Ite oon maksanu suojauksista 500-650€. Täydellisistä siis. Sit ymmärrän vähän jo tota hintaa, jos tehdään vanhempaan autoon, et joutuu tekee pohjia..."
            Eli selvensin kyllä aika selvästi, että jos tehdään vanhempaan autoon, hinta on tietenkin eri. Mutta tämä tästä jo, luultavasti ei ois tässä tapauksessa auttanu suojauskaan.

Comment

Working...
            X