Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sinkityn ruosteen suojailua A6 4F

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sinkityn ruosteen suojailua A6 4F

    Ainakin meikäläisen kulkineessa on liikaa kilometrejä (maahantuojan mielestä), ettei mikään koritakuu enää koske sitä, niin piti ruveta omatoimisiin suojaustoimenpiteisiin.

    Laitan muutaman kuvan, jotka eivät sovi lapsille, eivätkä helpota Audilla ajavan tuskaa, mutta jaettu tuska on puolikas ilo. Vai miten se nyt meni.



    Tässä pientä hiekkakerrostumaa sisälokarin takaa.
    Attached Files

    #2
    Tässä putsattuna. Yllättäen tämän läjän alta ei löytynyt juurikaan ruostetta:

    Attached Files

    Comment


      #3
      Ja tässä pinnat putsattuna käsittelyä varten:

      Attached Files

      Comment


        #4
        Raidetangin haitarin alla on tuommoinen muovinen hiekankeruulaite, jossa on hiekkaa ja soraa ja käpyjä yms noin puoli litraa.

        Attached Files

        Comment


          #5
          Tässä normaalia näkymää etulokasuojan sisältä.
          Paikoittain sinkki on irronnut pellistä ja alla alkavaa ruostetta.

          Attached Files

          Comment


            #6
            Iskarin yläpään tienoilla lentosinkkiä.
            Suurin osa irtonaisesta lähtee kun paineilmalla puhaltaa pintaa pitkin. Joitakin kohtia joutuu taltalla tai puukolla rapsuttamaan.

            Tätä lentosinkkiä löytyy kuplinutta, joka on yleensä tiukemmassa ja sitten sellaista, joka näyttää olevan ehjää, mutta paineilmalla lähtee palasina pois kun vähän puhaltaa.

            Lokasuojassa alempana äänenvaimennusmassojen alla siellä täällä vettä ja alla ruostetta. Vuoleskelin irtonaiset pois ennen aineiden laittoa.

            Attached Files

            Comment


              #7
              Owatrolilla käsitelty pinnat.
              Kuivuu vaan aika kauan. Ei taida 24 tuntia riittää ennen jatkokäsittelyjä.

              Pikkukuriositeettina toisen takaiskarin yläkiinnikekin oli murtunut. Ihme, ettei ollut irronnut kokonaan ja tullut takalokasuojasta ulos....


              Attached Files

              Comment


                #8
                Hyvästi näkyy hapettuneen sinullakin tuo takaiskunvaimentimen yläpään kiinnike. Jos meinaat autoa pidempään pidellä niin kannattaa nuo vaihtaa ajoissa. Muuten käy niin että ne on yhtä puuta iskarin kanssa ja sitten joutuu vaihtamaan molemmat. Nuo kiinnikkeet eivät maksa maltaita edes marmorilla.

                Comment


                  #9
                  Owatrolilla
                  Mihin tuon teho perustuu?

                  Comment


                    #10
                    Puuveneitä Owatrolilla ainakin kyllästetään, liekö sitten tehonnee Audeihinkin. Tai sitten sitä on eri laatuja.

                    Comment


                      #11
                      Mitä Owatrolin tuotetta käytit?
                      Edit, niitä kun on muutamaa eri laatua, puuveneestä metalliin. http://www.owatrol.com/index.php?lan...gamme-vehicule

                      Comment


                        #12
                        http://www.korrosionsschutz-depot.de...--1-Liter.html

                        Lueskelin tuon KSD:n sivuja ja muitakin sivustoja ja kohtuullisen hyviä kokemuksia tuntui olevan.
                        Tiedä näistä sitten mikä hyvä olisi.
                        Viime kesäinen toisen takalokasuojan remontti harjattuna, sinkkispraylla ja kotelonsuojaaineella ei ainakaan näyttänyt yhtään toimivan. Sinkkispraylla käsitellyt kohdat oli yhtä huonoja taas kuin vuosi sittenkin.

                        Tuon Owatrolin päälle tulee Branthon Korrux 3in1
                        http://www.korrosionsschutz-depot.de...----750ml.html

                        Laitanpa kuvia kun saan aikaiseksi.

                        Comment


                          #13
                          Tässä toisesta lokasuojasta löytynyt (tosin originaali vuodelta 2004) iskari kiinnikkeineen. Kerrankin tuuria, ettei toinenkin kannake ole murtunut ja tullut ylimääräistä "antennia" takalokasuojaan.

                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Tässä Korruxilla maalattua pintaa.
                            Toivon mukaan tämä nyt sitten pitäisi veden loitolla.

                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Takaiskarin takaa, missä pahimmat ruosteet.

                              Ja on näköjään Joku unohtanut haitarikuminkin iskarista pois...

                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Sulla siis on 2004 vuotinen auto?

                                Mitäs sanotte kun 2008 vuotinen A4 näyttää tältä takapyöräkotelosta :

                                https://lh5.googleusercontent.com/-y...101_143559.jpg

                                https://lh4.googleusercontent.com/-q...101_143313.jpg

                                https://lh4.googleusercontent.com/-l...101_143319.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  Sä peset liian tarkkaan. Tieto lisää tuskaa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    -95 RS2:n pohjasta ei löytynyt noin pahoja paikkoja ja ikää on aika lailla enemmän.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niinpä tontilla on 5vuotta vanhempi A3 jossa ei alustapesun jälkeen näkynyt merkkiäkään ruosteesta. Taitaa tämä konserni tehdä tätä menoa ooppelit,maine ei taida vieläkään olla entisellään vaikka laatu tänäpäivänä tuntus olevan parempi kun vageissa..

                                      Comment


                                        #20
                                        Jaa, kyllä se laatu on ollut heikkoa audilla ennenkin (-90)...
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Tämä vaan vahvistaa omaa luottamusta B5:teen ;)

                                          Comment


                                            #22
                                            Heheh. Pitääpä kaivaa omasta 96 vuoden laitteesta kaaret auki, onko silloin ollut asiat paremmin, tuskin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ratkaisu: Heti uutena(tai kuitenkin melko tuoreena) ruostesuojaus.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei se ruostesuojaus sen maalin alla auta kun ei sinne pääse,ongelma taitaa olla liian ohuessa/likaisessa sinkityksessä. Tosin suojaus olis hyvä teettää uuteen autoon,harva sitä asiaa hoitaa jos ei autoa pidä paria kolmea vuotta pidempään on se rahan hukkaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitäs tämä Owatroll on ja mitä se tekee käytännössä tuolle ruosteelle tai maalattavalle pinnalle?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tony. Tuo kannattaa ensin viedä merkkarille tarkistettavaksi, hyvällä tuurilla osallistuvat urakkaan.

                                                    Jos eivät niin sitten voi tietysti tse askarrella tai viedä ihan suosiolla ruostesuojaukseen, kuten itsekin sitten lopulta tein kun pohjan suojamuovien alla samanlaista ja vielä pahempaa.

                                                    Jos yhdessä lokasuojassa on tommosta jälkeä, niin ihan samanlaista se on koko alustassa muuallakin.
                                                    Isojen keskellä olevien pohjamuovien irrotus voi tehdä itsetunnolle pahaa, mutta on kuitenkin tässä vaiheessa vielä pelastettavissa. Ruostesuojaus kokonaisena, koteloineen yms vajaa tonni.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Murre:
                                                      Owatrolin idea on sen tunkeutuvuudessa. Se, että onko se nyt maailman paras aine tuohon vaatisi varmaan vuosikausien vertailutestit.
                                                      Owatrolin öljy on pellavaöljypohjainen ja seassa on mineraaliöljyliuottimia, joilla aine saadaan tunkeutumaan myös ruosteen huokosiin, niin että hapen pääsy estyy. Tähän kai kaikki ruostesuojat aika pitkälti perustuu.
                                                      Tuohan ei kestä sellaisenaan mekaanista rasitusta vaan vaatii pinnalleen maalin. Ja ruostesuojaaja oli vielä laittanut senkin päälle omat aineensa.

                                                      Edellisenä kesänä yritin paikata asiaa harjaamisella/hiomisella ja sinkkispray+suoja-aineyhdistelmällä, mutta se ei toiminut jostain syystä yhtään. Etsiskelin ratkaisua saksalaisilta sivustoilta ja tuo Owatrol tuli sitten monessa kohteessa vastaan ja varsinkin vanhojen koneiden suojauksessa sitä oli käytetty paljon. Kotioloissa kaiken ruosteen pois saaminen on aika toivoton homma, joten piti löytää aine, joka toimii myös kiinteän ruosteen päällä vähän kuin vanhoja koneita suojattaessa.

                                                      Venemiehethän käyttää Owatrolia aika paljon puunsuojaukseen. Samoin lähes kaikki esim puupöytäpintojen vahakäsittelyt ovat pellavaöljypohjaisia. (Aika hyvin ainakin kotona näyttää nuo öljyvahat toimivan).

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu laittelin jo sähköpostia kuvineen jostain syystä tutuksi tulleelle merkkarin koripuolen päällikölle. Katotaan mitä sieltä vastataan.
                                                        Toki suojaus olis hyvä tehdä koko autoon mutta katsotaan nyt.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Toni.N
                                                          Ei se ruostesuojaus sen maalin alla auta kun ei sinne pääse,ongelma taitaa olla liian ohuessa/likaisessa sinkityksessä.
                                                          Kukas nyt tuommoista väittikään? Ei tietysti mene maalin läpi. Ensin ruosteet pois ja sit koteloaineet + massat päälle.

                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri
                                                          Ruostesuojaus kokonaisena, koteloineen yms vajaa tonni.
                                                          Huh, mitkä hinnat. Ite oon maksanu suojauksista 500-650€. Täydellisistä siis. Sit ymmärrän vähän jo tota hintaa, jos tehdään vanhempaan autoon, et joutuu tekee pohjia..
                                                          Viimeksi muokannut Peke78; 2.11.2014, 21:16.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ehkä on syytä hieman avata mitä on kenellekkin tehty kun puhutaan täyssuojauksesta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X