Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rengasprässiä Turun suunnalla

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Rengasprässiä Turun suunnalla

Onko klubilaisilla itsellään kellään, tai kenties tietääkö joku olisiko jossain Turun seudulla käytössä rengasprässiä, ellei ihan ilmaiseksi, niin ainakin edullisesti. Ennen vanhaan oli Nesteen Autokerhon tiloissa yksinkertainen prässi, jolla tuli autoilun alkutaipaleella väännettyä joitakin kymmeniä renkaita vanteilta ja vanteille. Nyt ei vaan enää ole koko pajaa jäljellä ja hiukan kiristelee maksaa 60 euroa siitä että saisin yhdet 15" talvirenkaat toisille vanteille.

Jos jossain saisi edes vanhat renkaat pois vanteilta, olisi se jo puoli voittoa.

Kannattaa kysyä ammattikouluista. Voi saada edullisestikin jollei jopa ilmaiseksi. Mitään kalliita vanteita en itse veisi, mutta peltejä eivät ole vielä ainakaan tuhonneet.

Comment

Rengasraudat maksavat jonkun euron. Vanteelta painajan väkertää hetkessä. Itse kun tekee, niin ei maksa kuin aikaa ja ehkä tarvikkeita ensimmäisellä kerralla 100e, niin kuin minä maksoin. Sen takia itsekin hankin tarvikkeet, että sain 15 tuuman talvirenkaat toisille vanteille.

Comment

On muuten rengasraudoilla tehden niin kamalaa hommaa että morjens. Jos ei usko niin kannattaa kokeilla :)

Comment

Joo, kyllä pitää olla tukevasti maassa kiinni oleva prässi, johon saa vanteen tukevasti kiinni, jotta minä lähtisin enää tuota koittamaan. Aluvanteetkin tekee pientä lisähaastetta.

Comment

Tekemässäni laitteessa on mahdollisuus kiinnittää se pultilla rasvamontun kansilevyyn. Tosi huono video löytyi. Toisessa päässä "kiikkua" on vartta käsillä painamista varten ja toiseen päähän saa hallitunkin, jolla voi tarvittaessa avustaa. Pääsääntöisesti lähti ihan käsivoimin painamalla kumit kauluksen yli. http://youtu.be/byf7OkmeT5o

Onhan se homma rengasraudoilla tehden aika hanurista, mutta toisaalta rengasliike teki saman homman kolmeen kertaan ja minun tarvitsi tehdä vain kerran. Rengasliikkeen jäljiltä jäi siis aiemmin samat kumit vuotamaan.

Jos ilmaiseksi tai melkein haluaa hommasta selvitä, niin suosittelen rengasraudoilla hommaan ryhtymistä, kun ilmaisia rengaskoneita on aika vähän tarjolla. :) Huomasin asian, kun myöhemmin hankin oman rengaskoneen.

Comment

Tuli kiirus parin renkaan vaihdossa kun lupasi lappiin lunta, niin piti kotona sitten vääntää. Rengasprässiä tms. ei ollut käytettävissä, joten mentiin vanhalla kaavalla jolla jääradallakin sai renkaat vaihdettua.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=hajsIBE4myw[/ame]

Kahden renkaan kanssa ähersin rengasraudoilla vartin. Ei paha rasti. Vähän jäi aluvanteeseen jälkeä, en kyllä varonut kun maalasin ne kuitenkin vaihdon jälkeen. Peltivanteisiin käy vielä helpommin.

Comment

Working...