Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Led valot maskiin (a6 4f)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Led valot maskiin (a6 4f)

    Terve.
    onko kellään kokemusta miten tälläiset saa toimimaan?
    http://www.x-tuning.de/tagfahrlicht/...ne-3-4-2-2.htm

    eli lähinnä mistä näihin voi ottaa jännitteen? itselläni oli ajatuksena hävittää keulalta nykyiset "päivä" polttimot ja korvata näillä mutta onnistuuko se ilman piuhassa käyttöä? eli onko kokemuksia

  • #2
    Google translate käänsi tämän näin: "· .INCLUSIVE Vollsteckbarem harness / installation with no modifications to the vehicle's electrical ". Eli tulisikohan ihan vain sumareiden töpseliin, jättäen sumarit pois kokonaan tai sitten joku jako mukana liittimissä? Mielenkiintoista!

    Comment


    • #3
      hmm en mä näitä nyt mihinkään sumareihin halua :-( vaan sen keltaisen tuikun "paikalle" :-(

      Comment


      • #4
        Olen katsellut itsekin vastaavia, joissa tulee nuo vaihtoritilät mukana, periaatteessa simppeliasennus.

        Tekstin mukaan plug-and-play johdotus olisi mukana, sanoohan siinä tuohon suuntaankin:
        .inklusive vollsteckbarem Kabelsatz

        Itse joudun skippaamaan nämä koska eivät luultavasti sovi S-Linen helman muotoihin:
        .nicht für Sportpaket

        Siksi itsellä haussa on "S6 look-alike" ledit, lähimpänä tähän mennessä pääsee ehkä Hella LeDayline, sivu 6:
        http://www.tagfahrlicht.com/UK/pictu...yer_Master.pdf

        Comment


        • #5
          http://www.cr-tuning.de/Beleuchtung/...e::128158.html

          tässä on s-lineen sopiva vastaava.. nää meinasin tilata jos vaan keksin miten ne kytketään :-)

          Comment


          • #6
            http://www.modificars.fi/tuotteet/aj...uli-himmentava

            Oisko tuollaisesta kytkentäsarjasta apua..sarjan ohjainboksi "haistelee" jännitteen nousun moottorin käynnistyessä ja sytyttää valot.

            Comment


            • #7
              hmm en mä näitä nyt mihinkään sumareihin halua :-( vaan sen keltaisen tuikun "paikalle" :-(
              Siellä lukee että:
              - täydellinen johtosarja
              - syttyy kun auto käynnistetään
              - sammuu kun auto on paikallaan, joka kestää autosta riippuen jopa 30 sekuntia.

              Joku liiketunnistin valossa? :D

              Comment


              • #8
                Tunnistaa jännitteestä. Auto käynnissä jännite luonnollisesti nousee ja silloin valot syttyy

                Comment


                • #9
                  Itsekin miettinyt noita s-line malllin valoja. Minua mietyttää vain noiden halpojen ledien laatu, kirkkaus ja vedenpitävyys. Uskoisin, että kun kytketään nykyisten halogeeni drl:ien piuhoihin, niin silloinhan niiden pitäisi toimia, kuten nykyisetkin ellei tule jotain herjaa jännitteistä. Eikös kukaan ole vastaavia asennellut?

                  Comment


                  • #10
                    no kokeeksi on nyt tilattu.. ja katsotaan tuleeko sieltä ees mitään :-)

                    Comment


                    • #11
                      Kuvia ja kokemuksia odotellaan... mielenkiinnolla

                      Comment


                      • #12
                        oho tässähän tuli heti paineita :-)
                        itse epäilen koko toimituksen tulemistakin vielä..

                        Comment


                        • #13
                          Joo, kiitti linkistä: näyttäisi löytyvän tosiaan myös S-Lineen sopivat...

                          Mielenkiinnolla jäämme odottamaan JALI78:n kokemuksia tänne palstalle!:)

                          Comment


                          • #14
                            Vastaavia löytyy näköjään muiltakin myyjiltä:
                            http://www.sw-tuning.de/en/daylights...om::27893.html
                            Hintaa 169€ + 22€ Deutche Postin paketista.

                            Syttyvät kun laittaa virrat päälle, ja sammuvat kun autokin (viiveellä?). Mutta mitä sanoo Suomen laki siitä, että eikö nuo pitäisi saada vielä "dimmattua" kun ajovalot laittaa päälle? Ts. pitäisi hankkia tuollainen boxi (yllä) lisäksi? Pystyykö kaikkia ledejä edes himmentelemään....?

                            Comment


                            • #15
                              "Huomiovalaisimien tulee syttyä automaattisesti käynnistyksen yhteydessä, eivätkä ne saa palaa samanaikaisesti sumuvalojen tai lähivalojen kanssa"

                              http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...man_valaisimia
                              http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...maarayksia.pdf

                              Joten ne pitäisi pystyä sammuttamaan tai sitten himmentämään niin paljon että menisivät parkkivaloista.

                              Comment


                              • #16
                                Aivan... Mä löysin kanssa sellaista tietoa että merkintä ECE R87 RL e11 tarkoitaa sen tyyppistä DRL:ää
                                jonka pitää syttyä automaattisesti käynnistettäessä, ja SAMMUA kun ajovalot laittaa / menee päälle.
                                JA sitten jos tuossa on kirjain A eli R87 ARL ne on _hyväksytty_ tuohon dimmauskäyttöön.
                                Ts. kun ajovalot menee päälle niin ne saa himmentää parkkien teholuokkaan.
                                Se mikä ei vielä selvinnyt oli että pitääkö normi parkit tuolloin poistaa, parkkeja kun ei lain mukaan saa kahdentaa. Mutta joutaahan ne mennäkin:)

                                Heh, jos mopo alkaa keulia tuningin suuntaan niin tuollaiset olisi aika makeet 4F:n keulalle?
                                http://www.cr-tuning.de/Beleuchtung/...ik::93248.html

                                Comment


                                • #17
                                  Oisko jollain tiedossa Tampereen suunnalla pajaa / osaajaa, joka saisi ledit keulalle asennettua? Jos ei halua mainostaa pajaa tai itseään, niin yv:llä voipi myös tavoitella.

                                  Olisi tarkoitus upottaa mahdollisimman OEM-henkisesti S6 ledit tuohon S-Line puskuriin, ilman sumareiden poistoa. Tosin jos ei onnistu, niin sitten tuollaiset valmissetit sumareiden viereen lienee ok. Tosin nuo neljä lediset eivät ole kovin näyttävät...

                                  Comment


                                  • #18
                                    En osaa mitään tiettyä pajaa mainostaa mutta ylipäätään DRL:iä kyllä asentaa varmaan lukuisia eri korjaamot. Ihan lähtien noista ketjuista kuten Varaosamaailma sun muut.

                                    Tuollaisten aitojen orggis S6 (leveät 5 ledin) DRL:ien asentaminen tuohon S-Linen säleikköön olisi kyllä ainakin itseltä tekemätön paikka, ilman puskurin palastelua. Kun katsoo noita kuvia niin huomaa että 1) S6 alaritilät ovat korkeammat? 2) tuohon S-linen sumarin päälle ei mahdu ~mitään?

                                    S6 keula:
                                    http://www.vwvortex.com/artman/uploa...ed_600_006.jpg

                                    A6 S-Line keula:
                                    http://srv2.betterparts.org/images/a...quattro-10.jpg

                                    PS. Odotellaan yhä Jali78 kommentteja ja kokemuksia siitä Saksan ritilät+ledit sarjasta...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muistaessa, Jasmin tytteli (57v.?:) tuolta CR-Tuningista (Ger) vastaili jopa kysymyksiin! Kts. alla....

                                      ---- Question: ------
                                      Nachricht: Led Tagfahrlicht Set Audi A6 4F S-Line - Art.Nr.:1026688

                                      Guten Abend!

                                      Just a short question: do these Led-DRLs have markings such as:
                                      ECE R87 RL e11 or
                                      ECE R87 RLA e11 ?

                                      And all necessary cabling included?
                                      Thank you!

                                      -JK
                                      ------------------------------------------
                                      <info@cr-tuning.de> kirjoitti:

                                      Sehr geehrter Kunde,

                                      vielen Dank für Ihre Nachricht,
                                      the first number – they are not for parking light

                                      Für weitere Fragen, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung

                                      Mit freundlichem Gruß

                                      Jasmin Müller
                                      CR Tuning Service Team
                                      --------------------------------

                                      Eli niitä ei sitten saa dimmattua kun ajovalot menee päälle -> ne pitää olla sitten kokonaan pimeinä tuolloin. Jos siinä on ohjausboxi kunnollinen, niin sieltä rele toki tuon offille hoitaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        ja kannattaa muistaa, että parkille ja huomiovalolle on eri korkeussäädökset (joista toki autovalmistajavat saavat poiketa, mutta ei tavan kaduntallaaja)

                                        Comment


                                        • #21
                                          do dih.. nyt on ledit keulalla ja sain jopa palamaankin :-) kuvat kokeilen ottaa illasta..
                                          eli tuote tuli yllättävän nopeasti ja asennus kävi "helposti" eli johtojen ja valojen asennus n.1,5h purettavaa oli ainoastaan ilmanputsari.. sijoitin ohjaimen sen taakse.. sähköt otin suoraan sulaketaululta ja himmennykselle otin ohjauksen oikealta parkista..
                                          entisen "keltaiset" polttimot sain sammumaan ajotietokoneen kautta eli ledit toimii kokoajan ja kun ajovalot syttyy niin ne himmenevät.. ( mikäli tulee ongelma siitä niin pihanvaihto toiseen liittimeen niin sammuu) ohjauksen ottoon meni toiset 1,5h eli asennus aika oli n. 3h
                                          osat oli laadukkaan oloiset ja kiinnikkeet kävi eli oli identtinen entisen kanssa.. tällähetkellä voin suositella tuotetta...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tilasitko JALI nuo 129€ maksavat tuolta CR:stä? Taitaa itselle lähtenyt nyt samat tilaukseen, niin ei tarvitse alkaa puskuria leikkaamaa S6 ledeille.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juu sieltä tilasin ja yllättävän nopeasti tuli..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jali78, joko napsit niitä kuvia?:)

                                                Kävin tänään leimalla ja valojen suhteen muita ylläreitä: vaikka auto on jo katsastettu monta kertaa Suomessa oli tänään ensimmäinen katsastusmies joka "narautti" Xenoneista: vuoden 2000 jälkeen pitää kuulemma olla automaattinen (moottoreilla toimiva, ei manuaalisesti) valojen korkeudensäätö ja umpioista luki myös että ne eivät olisi hyväksytyt Xenoneille. Jaahas, olisiko saksanpoijjaat laittaneet tähän Xenonit sittenkin jälkiasennuksena, vai onko Saksassa väljemmät lait, kuka tietää?

                                                No, mutta tuosta ("poista nuo Xenonit sitten!") hämmennyksestä selvittyäni kysyin myös tätä DRL asiaa. Sanoi että dimmattavat ovat lailliset, mutta kun ledit toimii dimmattuna parkkeina, PITÄÄ ne auton normaalit parkit poistaa toiminnasta (ideoita miten tehdä tuo ilman parkkilamppu herjaa? Polttimojen maalaus mustaksi voisi riittää?) Toinen asia mistä sanoi että tulee huomioida että nuo LED DRL+parkit kombon tulee täyttää kumpienkin sijaintivaatimukset. Olisivatkohan ne siis nämä (tuolta an13 aiemmin jakamata dokkarista) ->

                                                4.4 huomiovalaisimet (-> sovelletaan DRL:iin, käsittääkseni)
                                                Huomiovalaisimet ovat vapaaehtoiset, mutta
                                                jos sellaiset asennetaan, tulee niitä olla
                                                kaksi kappaletta asennettuna siten, että
                                                valaisimen etäisyys auton ulkoreunasta on
                                                enintään 400 mm ja korkeus maanpinnasta vähintään 250 mm ja enintään 1500 mm. Huomiovalaisinten välisen etäisyyden tulee olla vähintään 600 mm

                                                4.5 Etuvalaisimet (-> jota soveltaisin siis parkkeihin?)
                                                Etuvalaisimella tarkoitetaan auton etuosaan sijoitettua valaisinta, jolla ilmaistaan ajo-
                                                neuvon läsnäolo ja leveys edestä katsottuna. Etuvalaisimia tulee olla kaksi ja valaisimen etäisyys auton uloimmasta ulkoreunasta saa olla enintään 400 mm. Valaisevien pintojen sisäreunojen välisen etäisyyden on oltava vähintään 600 mm, kuitenkin vähintään 400 mm, mikäli ajoneuvon kokonaisleveys on
                                                enintään 1300 mm. Etuvalaisimen tulee sijaita vähintään 350 mm ja enintään 1500 mm korkeudella maan pinnasta

                                                Jaahas, eli mitta käteen: tuo parkkien >35cm maanpinnasta on tiukka vaatimus. Samoin täytyy varmistaa että se lamppujen väliin jäisi tuo >60cm. Tuo eka mitta taitaa olla se haastavampi...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kävin tänään leimalla ja valojen suhteen muita ylläreitä: vaikka auto on jo katsastettu monta kertaa Suomessa oli tänään ensimmäinen katsastusmies joka "narautti" Xenoneista: vuoden 2000 jälkeen pitää kuulemma olla automaattinen (moottoreilla toimiva, ei manuaalisesti) valojen korkeudensäätö ja umpioista luki myös että ne eivät olisi hyväksytyt Xenoneille. Jaahas, olisiko saksanpoijjaat laittaneet tähän Xenonit sittenkin jälkiasennuksena, vai onko Saksassa väljemmät lait, kuka tietää?
                                                  Kyllä sielläkin pitää TÜV/e-hyväksyntä löytyä.

                                                  Sinun kannattaisi tässä vaiheessa, ellet ihan ehdottomasti niitä LEDejä halua maskiin, laittaa tilaukseen suoraan umpiot joissa LEDit integroituina.

                                                  Kyseistenlaisten tarvikeumpioiden, joissa siis halogen pitkät & lyhyet + LEDIt, hinta ei muistaakseni päätä huimaa.

                                                  Automaattista korkeudensäätöä taas jälkiasennuksena ei käsittääkseni saa kovinkaan halvalla.

                                                  Minkälaiset umpiot siellä nyt sitten on (kuvaa?)? Xenonit heitetty reflektoreihin vai joku halogen linssiumpio? (Kummassakin tapauksessa valo menee aivan perseelleen ja sokaisee mukavasti vastaantulijan...)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Niin, kyllä noita näemmä saisi esim. 348€/pari + rahti:
                                                    http://www.cr-tuning.de/Beleuchtung/...ik::93272.html

                                                    Automaatinen vaatinee tosiaan vähän muutakin kuin moottoreiden (a 20€ tarvikkeena) ostamista. Esim. mistä tuo auton "asennon" (kuorman mukaan) ohjauskaan mahtaa tulla...

                                                    Laittelen kuvia noista nykyisistä.
                                                    Harmittaa kyllä etten ennalta tajunnut säätää valoja asentoon "III" ennalta, nyt ne olivat jääneet osoittamaan ylös (asento "0") jolloin niihin ehkä katsastuksessa kiinnitettiin huomiota. Aion kyllä ajaa Xenoneilla (asennossa III) ainakin sallitun 1kk eteenpäinkin. Sen verran hyvin näillä kuitenkin näkee. Valoremppaa on siis aikaa suunnitella.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Automaattikorkeuden saa todennäköisesti jälkiasennettua, moottorithan umpioissa jo on. Anturit etu+taka-akseleille + ohjainpurkki + johdot... vaikkapa purkuautosta.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kufateciltahan noita valmiita autom. korkeussäätösettejä saa:
                                                        http://www.kufatec.de/shop/de/audi/a...r-packet-a6-4f

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Täytyy ikäväkseni kertoa että kuvat odottaa ottajaansa.. eli en oo kerennyt ottaa.. mut jospa ne sais otettua viikonlopun aikana.. :-)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            @Jouk, niitä kuvia... Kuvan otto ei ole mikään ropleema,ja nyt pitäisi olla julkisesti jaettuina:
                                                            https://drive.google.com/file/d/0B-v...it?usp=sharing
                                                            https://drive.google.com/file/d/0B-v...it?usp=sharing
                                                            https://drive.google.com/file/d/0B-v...it?usp=sharing
                                                            https://drive.google.com/file/d/0B-v...it?usp=sharing

                                                            Olen kuitenkin nyt siinä käsityksessä että tämä on ollut alunperin halogen-valoin, ja sitten aiempi saksalainen omistaja on vaan ruuvannut tuollaiset tarvike Xenonit tilalle... Philipsin lampulla muuten.
                                                            Eli ei sitten riittäisi edes korkeus-automatiikan rakentelu, vaan pitäisi varmaankin vaihtaa myös umpiot. Siinä kohtaa rakentelun hintalappu on jo hyvän matkaa 4-numeroinen...

                                                            Threadin varsinaiseen aiheeseen palatakseni, eli 'DRL-ledit ritilöihin', kävin mittaamassa ja tuo (parkeilta!) vaadittu 35cm maasta tulee S-Linessä (renkaat 245/40 R18) melko tarkkaan niiden ritilöitten keskelle(!) Ts. parkit saisi asennettua sitten että DRL-ledit tulee siihen aivan aukon yläreunaan. Esim. nuo CR-Tuningin mallliset tulevat LIIAN alas, eli ne joutuu sammuttamaan ajovalojen ollessa päällä. Oletteko samaa mieltä?

                                                            PS. Kuolausta, osa 55:
                                                            http://www.cr-tuning.de/Beleuchtung/...ik::93272.html

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X