Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 ja jarrupaineensäädin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 ja jarrupaineensäädin

    Se pelkääjän puolen takapyörän takana oleva paineensäädin.Siitä lähtee paksu jousi takatukivarteen jossa soikean mallinen kiinnitysreikä.Missä kohtaa reikää kiinnityspultin kuuluu olla? Pitääkö olla niin että jousi kireällä vai löysällä? Kesällä pistin keskivaiheille ja konttorilla viisarit näytti 1,2 lukemia mutta nyt käsijarrut alkoi reistaamaan ja vaijerien vaihdoin jälkeen koitin kiristää sen jousen niin että vedin kiinnityspultin aivan taakse.Tuntuu että saa seistä jarrupolkimella että pysähtyy.Alfamerin korjauskirjan kuvista ei selviä pultin kohtaa.

    #2
    Muistaakseni pitäisi olla normaalikuorma päällä (akseli kuormitettuna) jousi perustilassa, eli ei kireällä eikä löysällä. Tämä ohje oli kyllä siinä Alfamerin englanninkielisessä korjausoppaassa, jos en aivan väärin muista.

    Comment


      #3
      Kohta puoli vuotta jarrujen kanssa temppuilleena tiedän jo jotain tuosta järjestelmästä, eli ilmauksessa pitää tosiaan olla paino takarenkailla, muuten ei tule mitään.
      Tänään vaihdatettiin huollossa tuo jarrupainesäädin (~170?), jarrut on nyt kuin unelmat, tosiaan ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen. Toivottavasti ollaan voiton puolella jarrujen kanssa, ettei hirveästi tarvitsisi laittaa rahaa enää kiinni :(

      Comment


        #4
        Ilmaa ei ole ja pukit oli taka-akselin alla eli sama paino kun olis renkailla.Pitää laittaa se jousen kiristyspultti niin että jousi eli heilu mutta ei kiristäkkään.Lapsellisia systeemejä ja toi paineensäädin klöntti maksaa merkkiliikkeessä ovh 110e.Audi lähtee keväällä vaihtoon,alkaa olla liikaa kilometrejä ja korjattavaa.

        Comment


          #5
          Niinpä, minkä vähän ajetun huolettoman auton tuohon hintaan (~1000 eur) saa ?

          Comment

          Working...
          X