Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolari

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kolari

Eräs kanssa autoilija päätti lyödä pakin päälle...tälläistä jälkeä tuli
    Ei näytä kovin pahalta mutta saa nähdä kuinka hyvin löytyy vielä osia.
    Vasen puoli
    Melkein ottaa kiinni
    Oikea puoli
    Laskin noita puskuri osien hintoja 1300e ei vielä riitä..

Niinpäniin, mulle kävi samalla tavalla viime kesänä kun kävin Tampereella ;) Edessä ajava ei muistanut pitää jalkansa jarrulla ylämäessä kun jonotettiin huvipuistoon ja pari kertaa ehdin soittaa torvea ennenkuin kolahti! En sitten huomannut omasta autosta mitään jälkiä niin huitasin sille vaan et lähde siitä menemään... Hakametsän parkkipaikalla vasta huomasin että puskuri oli jotenki omituisen näköinen ja sitten noi lampunpesijän suuttimet ja...
    Onneks ei ollut muuta vikaa kun puskurin kiinnitykset ja se varsinainen palkki (alu-) vääntyneet. Sain ihan itte korjattua ja tuli parempi kun uus. Enpä tietenkään siinä viisari punasella edes ottanut rekkari muistiin...
    Motonetistä saa kyllä aikalailla osia tohon keulaan ja loput sitten käytettyinä! Kerholaiset varmaan auttaa? Pysyikö pitkittäiset etupalkit (siis runko-) suorina?

Comment

Emäntähan tuolla autolla ajeli, oli tapahtumahetkellä jo pysähtyneenä, kävi saman tien näyttämässä
      autoa Kiitoradantien Stokkalla( oli kolari paikan vieressä )...ilmeisesti osat lötyy saksasta.
      Vastapuolen vakuutuksesthan nuo korjaukset menee.

Vakuutus tarkastaja sanoi että ei kannata välittää noista summista joita laittoi paperille,kun auto on noinkin harvinainen niin niitä osien hintoja ei kuitenkaan tarkkaan tiedä.

Lapussa maininta vaan tyyliin " Hinnat tarkentuvat korjaamolla"

Näinköhän tuon uskaltaisi viedä tuonne Stokkalle..kun olisi noinkin yksinkertainen korjaus.

Comment

Se on aina harmillista ku kolisee. Ja vaikka oliskin vaan peltiä, eikä edes kovin isoa vaurio niin ainahan siinä vaivaa tulee omistajalle kun pitää kiikuttaa autoa pajalle jne.
        Toivottavasti saat vak. yhtiöltä korjausluvan ja maksupuolen hoitoon kivuttomasti ja pikaisesti. Itellä on edelleen rahat saamatta marraskuun puolivälissä tapahtuneesta vauriosta, hermot menny jo monesti... Kehtaavat vielä mainoksissaan mainostaa itseään suomen nopeimmaksi vakuutusyhtiöksi (prkl!), mitenköhän mahottoman hitaasti asiat sitten hoituu muilla?!

Comment

Arpapeliähän toi korjaamon valinta nykyisin tuntuu olevan. Pitää vaan olla tyytyväinen, jos autoon ei ilmesty korjaamokeikalla mitään suurempia uusia vikoja.

Vie auto vaan Stockalle. Heillä on pelit ja vehkeet sekä ainakin periaatteessa tietotaito Audeista ja merkkiorganisaation hankintakanavat. Jollain pikkupajalla saattaa homma venyä, kun eivät saa hankittua oikeita osia tms. Harvinainen auto kuitenkin kyseessä.

Autosta sitten kilsat ylös ja ajotietokoneen nollaus ennen korjausta. Korjaamopäällikölle voisi vielä mainita, ettei autolla ole ihan välttämätöntä suorittaa hupiajeluja.

Comment

Mitäs arvon foorumistit on mieltä tästä vauriosta. Kannattaako lähteä korjaamaan? Helma näyttäisi olevan ehjä, mutta ovi ja lokari menisi vaihtoon. Lisäksi takapyörän tuenta on kärsinyt. Pyörä näyttäisi liikkuneen taaksepäin. Tukivarsia solmussa? Auto on A4 B5 2.8 Quattro.

http://i992.photobucket.com/albums/a...19965045_n.jpg

http://i992.photobucket.com/albums/a...6224a9b745.jpg
            Viimeksi muokannut vil1; 14.5.2014, 13:15.

Comment

Eiköhän tuo lunnaiksi mene. Toki jos itse osaa ja haluaa harrastaa, niin mikäpä tuossa. Silloinkin sa toki olla erityisen hyvä muuten, tai rakastunut ratsuunsa.

Comment

Jos tuenta ottaa osumaa niin on miltei varma että menee lunariin.
                Varsinkin jos osuma tulee sivusta niin vakuutusyhtiöt tuntuu laskeskelevan jotta perä ois kärsiny.

Itse en henkilökohtaisesti lähtis tuosta enää tekemään, jos olisi harvinainen auto niin ehkä sitten.

Comment

Jep, Aika pientä hintaa tuosta tarjottiin lunastettaessa. Kertakorvaus olisi vain pari sataa pienempi :(

Comment

Saako kysyä jotta mitä summia?
                    Jos sen kerta korvaksen ero on tosiaan pieni niin pidä itsellä ja myy osina.

Comment

1800€ kertakorvauksena, mikä on ihan ok. Jos lunastushinnan ja kertakorvauksen ero on muutamia satasia niin pidän auton itsellä. Osina myynti on kyllä hyvä ajatus, jos tuosta ei ajokuntoista saa helposti. Myytävää osaa tuossa olisi kyllä melko paljon. Uusi takaovi ja tukivarsia vaihtamalla saisi vielä mahdollisesti ajokuntoisen.

Comment

Kuvan perusteella, oven aukko on aika mutkalla kansa, tuskin ovi istuu tuosta vaan. Mihinkäs tuo muuten osu?

Comment

Risteyksessä auto kääntyi kylkeen. Kyllä tuo vaatii kaaren oikaisun jotta ovi istuu, mutta ei ole niin paha miltä kuvassa näyttää.

Comment

Ei nyt ole vielä koskaan sattunut tälläisiä "isompia" haavereita, joten kysytään täällä jos vaikka saisi vähän valotusta asiaan. Eli tuossa tuli kolaroitua naapurin kanssa, kun tämä kääntyi pihatieltä suoraan eteen jonka seurauksena naapurin autosta meni takapuskuri ja vähän peltiä ruttuun. Minun autosta menikin sitten vähän enemmän osaa eli ainakin konepelti, lokasuoja, sisälokari, ajovalo (xenon) ja etupuskuri.
                            Laitoin vahinkoilmoituksen omaan yhtiööni ja paperille piirretyn hahmotelman tapahtuneesta, jonka seurauksena tänään sain sähköpostilla tiedon, että vakuutusyhtiöni mielestä minä en ole syyllinen. Ilmoittivat lähettävänsä tiedot eteenpäin vastapuolen vakuutusyhtiölle (lähitapiola), koska syy on heidän (popvakuutus) mielestään vastapuolessa joka syöksyi pihatieltä eteeni.

Saanko minä itse päättää kuka autoni korjaa, vai määrääkö vakuutusyhtiö korjaajan?

Auto on ollut nyt 10pv käyttökelvottomassa kunnossa, sillä etulokasuoja taittui eturenkaan päälle niin, ettei rattia pysty kääntämään kuin oikealle. Lokasuojaa pitäisi pilkkoa tai irrottaa, että autolla pystyisi ajaa.

Autona oli siis sedan Audi S4 -00.

Käytetäänkö tämän ikäisissä autoissa purkuosia, tarvikeosia vai uusia orkkis osia?
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Mehtala; 4.11.2014, 23:12.

Comment

Maksaja päättää korjauspaikan kuten myös käytetyt osat. Tietenkin niin että auto tulee kolaria edeltävään kuntoon, ei heikompaan muttei myöskään parempaan josta syystä uusia osia käytetään yleensä vain jos tarvikeosia tai ehjiä käytettyjä ei ole saatavana.

Comment

Useissa tapauksissa myös vakuutusyhtiö voi tarjota kertakorvaus summaa jotta saat itse korjata autosi.

Comment

Tuossa kun noita osien hintoja selailee, niin eipä tuota kovin halvalla saa ennalleen. Itse en ainakaan kovin herkästi tahtoisi lähteä hyväksymään tarvikemallin peltiosia, kun nuo tuntuu olevan luokattoman huonoja istumaan, ohkaista peltiä vs. oem ja sinkitys puuttuu kokonaan. Eihän nuo vastaa alkuperäistä siis mitenkään?

Comment

Joo ei toinna tarvike pelitä hyväksyä. Uusi OEM ei loppupeleissä karmeen kallis ole. Mielummin hyväkuntoinen käytetty, kuin tarvike.

Comment

Ei näissä koskaan vakuutusyhtiö/korjaaja/auton omistaja yksin sanele mitä tehdään. Aina voidaan neuvotella, eikä toisen tarjousta tarvitse hyväksyä.

Eli tosiaan tarvikelokaria ei tarvitse hyväksyä, esimerkiksi vedoten sinkityksen puuteeseen. Toisaalta jos hirveän innokkaasti rupee vaatimaan alkuperäisosilla korjausta merkkitiskillä, siirtyy vakuutusyhtiö melko herkästi ehdottamaan tuon iköäisissä lunastusta.

Lunastushinta taas sitten määräytyy siten, että vakuutusyhtiö kysyy kolmelta autoliikkeeltä arvion autosta ja niistä lasketaan keskiarvio. B5 S4 ei luultavasti ole helpoimmin myytävä auto tällä hetkellä, joten lunastushinta tuskin vastaa omia toiveita.

Itse olen myös joskus sopinut, että hankin itse jotkut tietyt osat ja muu korjaus tehdään sitten muualla. Toisinsanoen köntttäsumma osien hankintaan ja korjauksen maksaminen. Eli neuvotteluvaraa noissa kyllä on kunhan ei ala itse vaatia ns. kohtuuttomuuksia (B5 ei ole enää uusi auto, joten uuden osan ehdotonta vaatimista tarkastaja pitää lähinnä pottuiluna)

Comment

Vakuutusyhtiöltä kannattaa tiedustella vastaavan auton hommaamista tilalle. Jos eivät suostu, niin selviää ainakin auton hintataso. Lunastushinta on usein ihan jotain muuta. Kerran oli sota Datsunin etupään korjauksesta( jäin kahden auton väliin, ei oma vika) Neuvottelu helpottui hitosti, kun sanoin: Jos ei korjaus sovi, niin samallainen auto tilalle. Autoa ei tullut, mutta korjaus rahaa ihan kohtuullisesti.

Comment

Tuo korvaavan auton hankkiminen on ihan hyvä pointti. Usein lunastushinnassa jätetään lähes kaikki erikoisvarusteet huomioimatta. Vastaavaksi auoksi kun sitten taas ei lasketa huonommin varusteltua.

Mutta tosiaan neuvottelu on vakuutusyhtiön kanssa valttia. Oikeuksiaan kanattaa valvoa jotaa korvaukseski saadaan se mitä pitää, mutta huijaaminen/liikojen vaatiminen ei yleensä helpota neuvvottelua. Ja jos neuvottelut eivät suju vahinkotarkastajan kanssa (joka joissain tapauksissa saattaa olla joku ulkopuolinen), voi aina ottaa yhteyttä komentoketjussa ylöspäin. Tällöin kyllä kannatta jo valmistautua perustelemaan omat näkemykset hyvin.

Comment

Ei ala tuolta vakuutuayhtiöstä kuulumaan mitään, vaikka jo 2 viikkoa ovat pohtineet asioita. Lähitapiolan yhteydenotoissa nyt on muutenki ollut omien kokemuksien mukaan roimasti parannettavaa. Jätetty tarjouspyyntö vakuutuksista 6 viikkoa sitten, eikä ole soiteltu senkään osalta...

Kauanko näissä päätöksissä normaalisti kestää? Ja koska tästä kannattaa suuttua?

Kohta on jo joulukuu ja osia jos joutuu kauheasti metsästelemään, niin ehtii mennä tammikuulle ennenkuin autoa pääsee maalamaan. Tammikuun alusta alkaen on kuitenkin tarvetta kahdelle autolle kun emäntä alkaa käydä koulussa tuolla toisella.

Comment

Minulla on tasan yksi kokemus isommasta laskusta Tappiolan suuntaan. Sen kokemuksen jälkeen vaihtui yhtiö eikä ihan hevillä takas, en tiedä mitä käsittelyajat ovat muualla mutta minulla meni noin 8-9 viikkoa siitä kun kolahti siihen että korvaus oli tilillä.

Väliin mahtui ihan normaalia SVT tarkastajan työjonoa 1-2 viikkoa, sitten monta viikkoa meni siihen kun joku vakuutusyhtiön päässä oli ottanut asian työn alle perjantaipäivänä vaikka jäi seuraavana maanantaina lomalle. Tästä syystä kukaan muu käsittelijä ei tehnyt asialle mitään sinä aikana jne. Tästä kun reklamoin suullisesti niin vastaus oli aika ylenkatsova "Tämä nyt on meidän tapa eikä sille mitään tehdä."

Sanoisin että alle kuukaudessa tuskin tapahtuu juuri mitään suuntaan tai toiseen.

Comment

Itse olen parissa mällissä ollut mukana. Ekassa osallisena oli kolme autoa ja syyllinen tunnusti paikalle kutsutuille polliiseille syyllisyytensä. Seuraavana päivänä kuulin vakuutusyhtiössä akan tulleen toisiin aatoksiin! Poliisillakaan ei tapahtuneesta ollut mitään raporttia. Tapaus meni tutkintaan ja 9 KUUKAUDEN kuluttua poliisi tuli siihen tulokseen että akka todellakin on syyllinen ja sain rahat vakuutusyhtiöstä(itsellä ei kaskoa).
                                                Toisessa tapauksessa ajoin liikenneympyrässä kolmion takaa tulleen pakun kylkeen ja autoni meni lunastukseen. Kuski(akka taas) alkoi möymäähään poliisille että luuli ehtivänsä alta pois ja konstaapeli viisaudessaan laittoi selvän tapauksen taas tutkijoiden pohdittavaksi! Tällä kertaa meni 8 kuukautta ja ämmän hoksattiin syyllistyneen liikennerikkomukseen. Rahat olin saanut mutta ei ollut tietoa kumman vakuutus maksaa. Tutkijoilla olisi muutakin tekemistä mutta eihän naista voi tutkimatta tuomita?

Eli aina, pienimmässäkin kolarissa poliisi paikalle! Moni on kuullut vakuutusyhtiöön mennessään olevansakin kolarin aiheuttaja. Ja milläs todistat, sana sanaa vastaan.

Hommasinpa ebay:stä 13e tuulilasikamerankin kun hiekoitusauto nakkeli kivet ikkunaan ja tienhoitajan(ncc) vastaus oli että saisi jatkuvasti maksaa laseja jos joka soiton uskoisi!

Tapiola on hoitanut asioita ihan mallikkaasti.
                                                Kaiken huippu oli kun eka auto meni lunastukseen(ei taaskaan oma vika). Vastapuolen vakuutukset oli sampossa(nyk. if). Kuljin koulussa 550km päässä ja parin päivän päästä oli taas lähtö etelään. Kyytiin olin luvannut ottaa kaksi luokkakaveria. Soitin sampoon, selitin tilanteen ja kysyin maksaako vakuutus jos otan vuokra-auton viikoksi. "Joo, tottakai. Toimitat vain sitten paperit meille niin hoidamme asian", oli vastaus. Ajeltiin viikko ja laskua tuli 3tmk. Toimitin paperit yhtiöön ja kohta tuli vastaus. "Korvaamme junalipun hinnan yhdelle eli 550mk"! Saatana! Sen jälkeen en ole ko. puljuun päin virtsannutkaan!
                                                Viimeksi muokannut jannekni; 17.11.2014, 16:15. Perustelu: lisää

Comment

Tuli päätös lähitapiolasta, että olivat katsoneet tapauksen peräänajoksi ja että maksaja löytyy sinisen audin ratista. Nyt odotellaan että josko saisi tuon oman laitettua kastosta, ja on tullutkin jo odoteltua hyvä tovi. Tänään viimeksi soitettu ja ilmotettu että joku ari soittaa mulle piakkoin, sama oli viimeviikolla.

Nyt tänään tilasin autoon vähän keulan osia ja päätin korjata tuon omasta pussista, kun ei tuolla kehtaa kylällä noinkaan näyttäytyä. Otetaan kuitit talteen ja laitetaan vakuutusyhtiöön sitten joskus kunhan päätöksiä siellä saadaan aikaan.

Comment

Tässä mitä mulle kävi. Tällä hetkellä korjataan jo ja hintaa on tällä hetkellä pelkistä osista 2500,-

Meni kaskosta tää keissi, vähän nopeemmin kun Mehtalalla. Perjantaina kolaroin 21.11 niin seuraavana maanantaina saatiin lupa jo korjauksille. Muttä tässä ei muita ollutkaan kun minä osallisena. Eikä tarvinnut jahkailla syyllisen kanssa :(

Comment

Itsellä Volvossa käytettiin purkuosia (etuovi, lokasuoja, etupuskuri ja etu-umpio). Kaikki maalattiin oikeaan sävyyn ja en huomaa eroa uuteen. Eli kyllä käytetylläkin hyvä tulee :)

Comment

Lähitapiola on toiminut myös mallikkaasti. Kauppakassin kanssa on nyt viimeisen 2: kuukauden aikana sattunut 2 vahinkoa. Ensin poro hyökkäsi kylkeen (minä ajoin) ja samana päivänä kun tein vahinkoilmoituksen vein auton korjattavaksi (tuli päätös yhtiöltä samalla soitolla). Auto ehti olla ajossa viikon niin emäntä ajoi ~100km/h vauhdissa jänistä päin. Taas päätös tuli nopeasti. Tuollainen muutaman kilon jänis tekee julmasti vahinkoa kun vauhtia on tarpeeksi. Puskuri, vasen ajovalo, pissapojan säiliö, jotain ritilöitä/tukia yms. pientä menee uusiksi...monen tonnin vahinko tuokin.

Comment

Working...
                                                        X