No se on vähän siinä ja tässä. Kyllä noista on ballastejakin mennyt. Multa löytyy uusi orkkisosa jos tulee tarvetta. Vasen sulla taisi pätkiä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenon pätkii... rikkikö?
Collapse
X
-
Vieras
-
Vasen pätkii enemmän... Oikea on myös tehnyt pari kertaa pätkimistä. Voisiko tällä olla yhteyttä pitkien ongelmaan myös? Tosin onhan nuo jo sen 12 vuotta vanhat (veikkaisin että on alkuperäset vielä), että iän puolesta varmaan ehtoo puolella jo.
Eli kyseessä on A6 2.7 btq -01 ja autossa on alkuperäiset bi-xenonit (D2S) sekä halogeenit vielä apuna umpiossa ja ongelmana on, että pitkät ovat ruvenneet temppuilemaan. Itseä päin kun vetää viiksestä, ei pitkät syty ollenkaan, kun taas työntää viiksestä, niin välillä syttyvät heti, välillä välähtää ja syttyvät sen jälkeen viiveellä tai sitten vain syttyvät viiveellä. Pois kyllä yleensä lähtevät heti. Eli onko viiksi mahdollisesti menossa rikki, vai onko tuolla jotain relettä tms joka on tulossa tiensä päähän? Mikä nuo pitkät sytyttää kun viikseltä tulee käsky syttyä?
Myös pitkien merkkivalo käyttäytyy samoin kuin itse valot.
Comment
-
H7 on pitkällä. Mikä tuossa siis välähtää tai syttyy hitaasti kun pitkät laittaa päälle? Sen ei pitäisi vaikuttaa tuohon lyhyen D2S:ään mitenkään. Onko pitkissäkin xenon-sarja? :) Enemmän alkaisi kuulostamaan joltain viiksi/katkaisin/liitos/johto-vialta kuin yksittäiseltä polttimo- tai ballastivialta.
Comment
-
Siis lyhyet ei syty aina, kun käynnistyksen jälkeen vääntää valot päälle. Useimmiten kuskin puolen valo ei syty. kerran pari kun käyttää pois ja takaisin päälle niin syyttyy molemmat. Tämä alkoi noin pari kolme viikkoa sen jälkeen kun vaihdoin xenon-polttimot.
Pitkissä taas mielestäni on vain pitkien syttyminen on ongelmana ylempänä kuvatulla tavalla, eli ei sammuta lyhyitä. Ja tosiaan kun viiksestä vetää itseä päin (väläyttääkseen pitkiä) niin ei tapahdu mitään. Tämän takia hiukan kyselinkin, että onko tuolla jossain joku rele tms. mikä ohjaa valoja vai onko vika itse viiksessä. Ja tosiaan myös pitkien merkkivalo mittaristossa käyttäytyy samoin, kuin itse pitkät, eli tästä päättelisin että vois olla viiksessä vika. Tämän vian huomasin joulun reissulla, kun tuli pitkästä aikaa tarvetta pitkille. Harvemmin täällä kaupungissa pitkiä tarvii, niin en edes muista milloin aikaisemmin on tullut käytettyä.
Ja tosiaan, umpioissa on myös kosteutta suht runsaasti, ei edes ajossa poistu huurut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEeItseä päin kun vetää viiksestä, ei pitkät syty ollenkaan, kun taas työntää viiksestä, niin välillä syttyvät heti, välillä välähtää ja syttyvät sen jälkeen viiveellä tai sitten vain syttyvät viiveellä.
Comment
-
Vieras
-
Sulla voi vallan hyvin olla niissä lähivaloissa vielä alkuperäiset ballastit. Ei ole mitenkään harvinaista että ballastit menevät aika pian uusien polttimoiden jälkeen, yhtä pitkäänhän ne ovat olleet käytössä. Ballastihan lähtee muutamalla ruuvilla aika helposti umpion pohjasta irti jos haluat testata ristiin puolelta toiselle.
Comment
-
Sitähän tässä vähän pelkäänkin, että ois ballastit. Täytynee kokeilla tuota ristiin vaihtamista, niin saa niistä sitten ainakin varman tiedon.
Tässä kun tarkemmin mietin, niin eihän tuo xenon-vika oikeen katkaisijassa voi olla, koska vain kuskin puoli jää yleensä syttymättä.
Comment
-
Päivitellään sen verran, että sunnuntaina kuivatin umpiot (sisälämppäri tohotti umpioihin ja umpiot takaata auki), eikä ole tuon jälkeen ollut ongelmia tuon syttymisen kanssa toistaiseksi. Jaksaakos noiden umpioiden takia nähdä vaivaa, että putsais lasit sisältä ja pistäis uudet tiivistemassat väliin? Lähinnä siis, kuinka iso homma tuossa olis? On meinaan taas huurua kummassakin umpiossa, eli falskaa kyllä aika hyvin jostain.
Comment
-
Kannattaa katsoa ne takakannet myös. Omassa falskasi se neliön muotoinen pikkuluukku siinä takakannessa, ei pysynyt kunnolla kiinni. Siis se missä on korkeajännitejohtimen läpivienti.
Ei nuo enää juuri huurru, korkeintaan pesun jälkeen hieman. Edellyttäisi varmaan kaikkien o-renkaiden vaihtoa, mikäli haluaisi täysin tiiviit. Umpioiden lasit onkin jo tiivistetty edellisen omistajan toimesta tyylikkäästi valkoisella massalla.
Comment
-
Pari päivää sitten alkoi itsellä oikean xenonin pätkiminen. Syttyy normaalisti mutta ajon aikana sammuu silloin tällöin ja syttyy 1-2sek kuluttua uudestaan. Pätkimisen väli vaihtelee minuutin ja 5min välillä.
Mitään vikailmoitusta järjestelmä ei anna.
Tässä on tullut luettua paljon juttuja aiheesta ja tuntuisi että vika on joko ballastissa tai polttimossa. Polttimo on kyllä vaihdettu korjaamolla viime helmikuussa eli sen ei kyllä pitäisi vaihtoa vaatia. Ja tietysti on sitten se aina mahtava kosteus...
Muilla kokemuksia/vinkkejä?
Comment
Comment