Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s6 c4 alusta ongelmia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s6 c4 alusta ongelmia?

    tuossa käväsin alkuviikosta jyväskylässä ja ajoin n:35km pikkutietä (korpilahdentie) ja tie oli karhuttu juuri joten uraa oli,tuntui että olisi ajanu kuulien päällä koko matkan etupää vähän niiku leijui? Kesällä vaihdoin uudet iskarit ja etupäähän kaikki alustan osat,missäköhän vika? Niin ja tuntui tosiaan myös siltä että takapää lähtee heti mutkassa alta,voiko johtua jos toinen takajarrusatula vähän jumittaa? HELP?

  • #2
    Eiköhän mene kuitenkin huonon sään piikkiin?
    Asian voisi ehkä laittaa alustan piikkiin jos kolisisi kovasti. Jos alusta on liian KOVA, niin eihän se tietenkään pysy liukkaassa tiessä kovin hyvin kiinni.
    Kuinkas leveät talvikiekot alla, ja onko ohjauskulmat säädetty ao. kumeilla+vanteilla vaiko joillain ~30mm leveämmillä matalaprofiilinakeilla?
    BTW,
    Ei tainut muutakaan porukkaa lapata molemmin puolin ohi....kun vielä mainitsit tien "karhuamisen", niin sen auheuttamat "boorit" tiessä vetelevät autoa kuin autoa ihan minne sattuu...

    Comment


    • #3
      renkaat 205/55-16, vanteet 7,5x16 et35 ja kulmat laitettu elokuussa kohilleen?

      Comment


      • #4
        No ei sitten kovin leveät renkaat.
        Jos et ole aikasemmin huomannut vastaavanlaista etupään leijumista tai perän ihmeellistä karkailua sivulle en näkisi syytä paniikkiin.
        Et maininnut onko autossasi alustasarja/madallussarja. Jäykkä alusta (varsinkin tiukalla/pienellä ylösjoustolla) ei ole paras mahdollinen "set-up" liukkaalle pinnalle, mistä voisi kuvitella olla ehkä kysymys.
        Yleisesti,
        En muista pitäneneeni minkään allani olleen auton käyttäytymisestä booreille auratulla tiellä...vähän sama juttu juuri jyrsityn asvaltin kanssa.

        Vielä tuosta takajarrusta, jos jumittaa selkeästi, niin tottakai tarjoaa perää herkemmin sivulle.Sehän nyt on selviö. Liukkaalla aiheuttaa myös "ylimääräisiä korjausliikkeitä" juurikin perän ylimääräisen hakemisen kanssa.Ei muuta kun jarru auki+putsaus ja kunnon rasvaus. Itse suosin tavallista kuparitahnaa kaikissa ryytymään tahtovissa väleissä. Kun jaksaa nähdä vaivaa pintojen puhdistuksen ja tasaiseksi hinkkaamisen kanssa (varsinkin liukutapit) niin huolettomien kilometrien määrä on hurja ennen seuraavaa jarrujen herkistelyä.

        Comment

        Working...
        X