Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ässän alustan parantelu. (s2 avant)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ässän alustan parantelu. (s2 avant)

    Elikkä nyt pitäs ruveta kesää varten parantelemaan/entisöimään ässän alustaa.
    Noh, semmosen polyuretaanipusla -sarjan ajattelin tilata, mutta mites sitten muut osat ja mistä ja mitä maksaa?

    Eli kananluut ja kaikki muut härpäkkeet mistä ei oo mitään hajua...Ja ehkä kokonaan iskarit ja jouset, ei tietenkään vakiot vai laitetaanko?

    Tota puslasarjaa vähän jo kyselin Us-partsilta...

  • #2
    Tuota puslajumppaa varten kannattaa tarkistaa kummat tukivarret on. Etka väittää että mulla pitäisi olla peltiset tukivarret edessä, mutta joko kaikissa Avanteissa on valetut tai sitten on vaihdettu jossain vaiheessa järeempiin. Alapalloniveletkin on erinlaiset ainakin varaosanumeroltaan tukivarsien kesken, ja tottakai mulla edellinen omistaja on laittanut sellaiset 'kuin' sinne kuuluu perhealbumin mukaan, toivottavasti ajettavuus hieman paranisi kun vaihtaa sinne sellaiset kuin kuuluu.

    Kallistusvakaajien koiranluut saa tarvikkeenakin, ne ei ole mitään spesiaalia. Itsellä käyttöautona tuo auto niin mitään muuta kuin orggis alustaa en ole harkinnut tosissaan, tosin alkuperäiset iskarit maksaa melkein saman kuin esim KW Variante 2 setti. RS2 etuiskarit oli mielestäni sitten halvemmat kuin S2 Avant, ja taakse saman hintasia. Tarvikkeena taisi ainoita vaihtoehtoja olla Konin Sportit, mistä etupää ei edes ollut pikasäädettävä (toodella iso miinus mielestäni). S2 Avantin alustahan eroaa RS2:sta iskarien ja kallistuksen vakaajien osalta, muuten sama.

    Comment


    • #3
      Eikun samantien Bilsteinin iskarit tilaukseen ja joku jousisetti kanssa. Nuo koiranluut kanattaa ottaa sitten rs2:sesta, jos niitä meinaa uusia.

      Comment


      • #4
        Nämä olen laittanut itselle

        Bilstein Sport
        Eteen: 86-2086SPD2 (S2coupe)
        Taakse:8210-1160Sport (S4)
        Menee heittämällä ja hyväksi koetut: )

        H&R jouset sarja:
        29909-1
        Nää on -25mm laskevat jouset (S2 vakio sport on myös yhtäpaljon laskevat) ja tosi hyvät.

        Käyttökokemuksia on kertynyt noin 5tkm ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

        RS2 Powerflex pusla setti vaatii vähän viilailua (t.muukkosella 340Eur) (RS2.xls kun nyt vaan löytäsin sen filun jostain) tän saa ainakin Powerflex.co.uk sivulta RS2 puslia kysymällä.

        Samalla kun vaihdat iskarit ja jouset, niin kannattaa vaihtaa eteen ylälaakerit, tästä on pari vaihtoehtoa, siniset Sport Quattron (jäykemmät) ja vihreät vakiot.

        Nämä jousitus osat kannattaa tilata Tepolta teppo.kalske@iki.fi kerho hintaan.

        Comment


        • #5
          Etka väittää että mulla pitäisi olla peltiset tukivarret edessä, mutta joko kaikissa Avanteissa on valetut tai sitten on vaihdettu jossain vaiheessa järeempiin.
          Mun autossa on peltiset tukivarret edessä. Veikkaisin noiden olevan ihan alkuperäiset, kun alatukivarsien puslat on ihan finaalissa.

          Comment


          • #6
            Juu, lienee mulla vaihdettu joko uutena MTM:llä valettuihin muun alusta upgraden yhteydessä taikka sitten jossain vaiheessa muuten. Olen pitkään ihmetellyt kun on mielestäni vähän liian vikuri urissa ajettaessa kesärenkailla, toivottavasti vähän vähenisi kun laitetaan tukivarsiin tarkoitetut alapallot.

            Raidetangon päät kannattaa samalla myös vaihtaa varmaan samalla, itse ainakin sen tein koska ovat kulutustavaraa näissä. Ei sitten tarvii vuoden päästä taas mennä pyöriensuuntaukseen kun tuli säästettyä 40euroa eikä niitä vaihtanutkaan.

            Comment


            • #7
              Risan vakaajat ovat bolt-on S2 Avantiin (kiinnikkeet ja puslat täytyy vaihtaa). Ässässä vakaajien halkaisija on 26 mm edessä ja 12,5 mm takana, risassa 28 mm edessä ja 16 mm takana.

              Comment


              • #8
                Vakaajatankojen päivitys RS2-spekseihin lienee parasta mitä S2A:n alustalle voi helposti tehdä. Kellään tietoa, mitä RS2-vakaajat maksavat?

                Comment


                • #9
                  Mullakin on valetut tukivarret.

                  Comment


                  • #10
                    Samalla kun vaihdat iskarit ja jouset, niin kannattaa vaihtaa eteen ylälaakerit, tästä on pari vaihtoehtoa, siniset Sport Quattron (jäykemmät) ja vihreät vakiot.
                    No ne tuli jo vaihdettua puolisen vuotta sitten, voi mitä narinaa piti jouset!!!

                    Sami: Minkälaisissa hinnoissa nuo iskarit sekä jouset on ?

                    Joutuuko miten paljon viilailemaan niit puslia?

                    Comment


                    • #11
                      tuossa katalogilistausta mainituista iskareista ja mihin muuhun ne käy myös:
                      http://simco.fredrikstad.as/katalog/...udi/audi_1.htm
                      http://kfz.freepage.de/cgi-bin/feets...uning/Audi.htm

                      niitä kehuttu myös s2 foorumilla:
                      http://s2forum.com/forum/showthread....oto=nextnewest

                      eikös ne ole konit eikä bilikat ?

                      Comment


                      • #12
                        Niin, onkos nuo nyt sitten kuitenkin konit?
                        Tuolla tommin linkeissä oli samoilla numeroilla, mutta konit...

                        Comment


                        • #13
                          RS:n etuvakaajaa ei enää ole uutena saatavissa, takavakaajasta en tiedä.

                          Comment


                          • #14
                            Tämä pusla sarja Powerflexiltä, niin käykö tämä?
                            http://www.powerflex.co.uk/products....2&submit1.x=16

                            Comment


                            • #15
                              Etutukivarsiin PFF3-101 jos peltiset, PFF3-102 jos valetut. Noista vakajaapuslista tuskin mikään on oikea.

                              Comment


                              • #16
                                Miten etuiskarin ylälautasen, siis joka on konehuoneen puolella, pitäisi olla?

                                Mulla on sen ja korin välissä useamman millin rako ja tuntuu että etupään ulosjouston vaimennus on ihan olematon, mietin vaan johtuuko se tästä?

                                Razuri vois laittaa kuvan

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä siinä rakoa kuuluu olla, siitä ei johdu ulosjouston löysyys. Itsellä hajosi noitten päällä olevat muovikupit kun nopealla tahdilla meni vanhat kunnolla lyttyyn.

                                  Kuva välistä juuri asennetulla kumilla
                                  Vanha ja uusi

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ulosjouston "löysyys" voi aiheutua myös alatukivarsien kumipuslien loppuunkulumisesta - puslien vulkanointi hajoaa ja silloin ne ei vaimenna alatukivarren heilahdusta alaspäin -> pieni kolahdus voi kuulua ulosjoustossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alatukivarsien puslat on juuri vaihdettu

                                      Hieman kyllä ihmetyttää tuo keulan ulosjouston vähyys. Iskareina on bilsteinit.

                                      Edit: vähyydella tarkoitin ulosjouston löysyyttä

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossa se Esan pyytämä kuva: Kliketi kliks

                                        Comment


                                        • #21
                                          Bilsteinin sprintit on tarkoitettu matalille jousille ja niiden ulosjoustoa on rajoitettu jotta jousi pysyy paikallaan lautasten välissä. Näin siis lähtökohtaisesti, siihen en osaa sanoa kuinka paljon sitä ulosjoustoa on rajoitettu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mikä on murheena ulosjouston löysyyden kanssa - kolina etupäässä vai joku muu ongelma?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ongelmana on että sopivassa töyssyssä tuntuu kuin auto keulisi

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla normi 80:seen tarkoitetut bilsukat nyt edessä, seuraavaksi vaihtuu alle jämerämmät. Ei ne nyt mitään maksanut muttei ne toimi täysillä uutenakaan noin raskaalla keulalla varustetussa autossa. Isoissa vauhdeissa (120+) kunnon heitto kun tulee tiehen niin silloin vaaditaan selkeesti enemmän ryhtiä, pikkuvauhdeissa riittää täysin mulle koska 'mukava' käyttöauto on kumminkin tarkoitus olla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sprinttiä ei ole S2:een tarjolla eteen. Vain sporttia = normimittainen. Ulosjoustoa voi tietysti olla vähän rajoitettu, mutta tuskin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aivan totta, näin siinä käy kun ei tarkista asioita ensin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mitenkäs on noitten hr:än jousien kanssa, saako niitä tilattua esim. pelkät etujouset, olis nimittäin taakse jo tiedossa... Hinta olis kiva myös?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on sitten vaihdettu nuo bilsteinin sportit ja h&r:än jouset alle...

                                                        Topakampi tuli, mutta täytyy varmaan vaihdella nuo raidetangon päät ja koiranluut ennen kun suuntaukseen vie...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          H&R/Bilstein paketti tuntuu omasta mielestä olevan vähän liiankin jäykkä talvikäyttöön.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Makuja on monenlaisia, avantissa tuo bilstein ja H&R talvella -20°C tuntuu sopivan jäykältä ja kesällä ihan liian löysä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X