Kyllähän siellä alunperin maali on, ja sen päälle laitetaan primeri. Mutta tein nyt niin että laitoin vaan primerin koska ei ollut aikaa alkaa maalailemaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tuulilasin vaihto
Collapse
X
-
Omaan B7 tuli vaihdatettua tuulilasi. Kokonaishinta osineen ja töineen oli 620e. Onneksi meni lasivakuutukseen ja täytyi maksaa vain 200. Hyvän hinnan on liike kyllä ottanut tuosta kun lasille antoi hinnaksi 340e. Kaippa tuossa on tovi vierähtänyt sit kuitenkin :)
Comment
-
Törmäsimpäs tällaiseenkin kun Audi Q5 vaihdokkiin oli vaihdettu tuulilasi ja seuraavana päivänä ilmestyi pre-sense-vikailmoitus. Audi Centerissä ilmoittivat että vaatii alkuperäisen Audi-lasin että järjestelmä voidaan kaliboroida toimivaksi. No auton kaupannut yksikkö kuitenkin halusi korjauttaa vian kolmannella osapuolella. Varsin vakuuttava tuulilasialan toimija (Saint-Gobain -tuulilasit) vaihtoi uuden tuulilasin, mutta ei saanut kaliborointia tehtyä niin että vika-ilmoitus olisi poistunut. No kuukausi sitten odottelua ja lasi vaihtoon Audille. Eli varautukaa vaatimaan alkuperäinen tuulilasi jos törmäätte vastaavaan. Kysyin muutamalta 3. osapuolen lasifirmalta onnistuuko kaliborointi heillä ja kaikki lupasivat että onnistuu. Epäilen.
Comment
-
Liekö sillä mitään merkitystä, onko autossa Matrix LEDit vai ei? Edellisen A4:n ja nykyisen Q5:n kohdalla paikallinen merkkiliike sanoi, että Matrixien kanssa pitää käyttää Audin lasia ja merkkiliikkeen kalibrointia. Vakuutusyhtiöltä tuli jupinaa mutta suostuivat kuitenkin merkkiliikkeen lasinvaihtoon A4:n kohdalla (Q5:stä kysyin vaan jo etukäteen) joten omakohtaista kokemusta muiden kuin merkkiliikkeen lasinvaihdosta ei ole Matrixien kanssa.
Comment
-
Sama A7, Saint Gobain "tarvikelasi" ja autossa MatrixLED, kaistavahti a.k.a tuo hienompi kamera. Kameran ohjainlaitteen kalibrointipaperin mukaan seuraavanlaisella laitteella tehty. En oikeen jaksa uskoa että Audi Centerillä on yhtään hienompia laitteita tuohon.
Itsehän luin täältä foorumilta jostain toisesta ketjusta että olivat merkkiliikkeessä vaihtaneet vakuutusyhtiön vaatimuksesta tarvikelasin joten ajattelin ottaa varman päälle ja mennä autolasiliikkeeseen mistä tietää tarkkaan mitä on saamassa.
https://youtu.be/sfb5Muczuj8
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MKKallio Näytä viestiTörmäsimpäs tällaiseenkin kun Audi Q5 vaihdokkiin oli vaihdettu tuulilasi ja seuraavana päivänä ilmestyi pre-sense-vikailmoitus. Audi Centerissä ilmoittivat että vaatii alkuperäisen Audi-lasin että järjestelmä voidaan kaliboroida toimivaksi. No auton kaupannut yksikkö kuitenkin halusi korjauttaa vian kolmannella osapuolella. Varsin vakuuttava tuulilasialan toimija (Saint-Gobain -tuulilasit) vaihtoi uuden tuulilasin, mutta ei saanut kaliborointia tehtyä niin että vika-ilmoitus olisi poistunut. No kuukausi sitten odottelua ja lasi vaihtoon Audille. Eli varautukaa vaatimaan alkuperäinen tuulilasi jos törmäätte vastaavaan. Kysyin muutamalta 3. osapuolen lasifirmalta onnistuuko kaliborointi heillä ja kaikki lupasivat että onnistuu. Epäilen.
Comment
-
Halkesi tuulilasi q-autosta ja kun kaikki pitää tehdä ihan periaatteesta itse niin tilasin lasin ja tarvikkeet. Ennen kuin alan purkamaan, onko jollain heittää vinkkiä miten sivuissa olevat listat kiinnitetty ja miten irtoavat ehjinä? Vähän nurkasta kokeilin nypätä mutta ihan vähällä voimalla ei lähtenyt. Auto on Q7 4L.
Comment
-
Itse itselleni vastaten, ihan nostamalla kohtisuoraan irtoavat normaalisti. Omassa Q7 4L yksilössä oli edellinen lasinvaihtaja päättänyt liimata nuo listat kiinni niin ei irronnut kuten olisi pitänyt..
Comment
-
Tässä mietityttänyt tuulilasin vaihto kun tuli audi a6 c5 2.4l sedan ostettua ja kun tutustunut autoon niin ainakin itsellä ongelma oli tuulilasin alareunan muovin kanssa..
Pestessä auton niin raitisilmasuodatin märkänä vaikka urassaan muovi on ollut. No ratkaisin asian tekemällä metallista suojan siihen lasin alareunan kohtaan ettei vesi pääse enää läpi (kuva)
Mutta itse kysymys kun jos ei oem lasia hommaa (saako edes enää) niin ei taida lasissa olla sitä uraa alhaalla mihin muovi tulee? Liimaavatko ne sitten muovin vaan kiinni lasin alareunaan vaihdon yhteydessä?
Vai pitäiskö vaan kysellä liikkeistä ketkä vaihtavat vain oem lasin? Hintaa kyllä varmasti paljon enemmän.
Onko kellään kokemusta lasin vaihdosta kyseiseen autoon?
Comment
-
C6 A6 Allroadissa halkesi tuulilasi ja pitäisi vaihdattaa uusi lasivakuutuksen piikkiin. Autossa on nyt aurinkosuojattu lasi (4GK = Laminated windshield, with sunshield).
Huomaako Suomen keleillä käytännössä jotain eroa tavallisen ja aurinkosuojan sisältävä tuulilasin välillä? Houkuttelisi vaan tavallisen lasin vaihtaminen tilalle siksi, että puhelimen navigaattorin saisi todennäköisesti toimimaan paremmin.
Toisaalta tykkään kyllä aurinkosuojatun lasin violetista sävystä.
Comment
-
A6 C6:n alkuperäinen 4GK kyllä suojaa tosi tehokkaasti suoralta auringonpaisteelta. Vaikka aurinko paistaa kohti, niin tummat pinnat tai vaatteet eivät tunnu kuumilta.
Kaksi tuommoista vaihdatin omaan Audiin. Kolmas lasi oli tarvikelasi (vaikka vaihdatin merkkarilla lasivakuutuksen piikkiin). Tämäkin oli aurinkosuojattu lasi, mutta selvästi vähemmän violetti ja auringon säteily tuli läpi melkein yhtä hyvin kuin aurinkosuojaamattomasta lasista. En voi suositella tarvikelasia tämän perusteella - ero alkuperäiseen oli tosi iso. Tarvikelasi taisi olla Saint Gobainin lasi, mutta voin tarkastaa, jos tiedolla on väliä.
Ainoa miinus UV-suojatussa lasissa juuri tuo, että se ei läpäise radiosignaaleita,.eli puhelimen navi toimii huonosti ja puhelimen puhelut kuuluu tosi huonosti reuna-alueilla, koska etusivulasitkin on käsittääkseni UV-suojatut. Etusivulasia kun raotti pari senttiä, nii puhelin kuului selvästi paremmin.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Fibo Näytä viestiC6 A6 Allroadissa halkesi tuulilasi ja pitäisi vaihdattaa uusi lasivakuutuksen piikkiin. Autossa on nyt aurinkosuojattu lasi (4GK = Laminated windshield, with sunshield).
Huomaako Suomen keleillä käytännössä jotain eroa tavallisen ja aurinkosuojan sisältävä tuulilasin välillä? Houkuttelisi vaan tavallisen lasin vaihtaminen tilalle siksi, että puhelimen navigaattorin saisi todennäköisesti toimimaan paremmin.
Toisaalta tykkään kyllä aurinkosuojatun lasin violetista sävystä.
Ohessa kuva punaisella korostetusta halkemasta, eli se on levinnyt tuollaiseksi pyöreäksi kolmihaaraiseksi pitkäksi halkeamaksi. Sisäpuolelta halkeamaa ei tunne kynnellä, eli on ilmeisesti vain päällimmäisessä lasissa.
Comment
-
Varmaan riippuu ihan henkilöstä pitääkö sitä isona riskinä. Joku voisi pitää sitäkin isona riskinä et ihmiset ajaa yli 20v vanhoilla autoilla. Itsellä ollu useassa autossa vuosikaudet tuulilasit säröillä, silti niillä on käyty esim. Espanjassa asti. Konttorilla merkkaavat aina korjauskehotuksen joka vuosi. Ei se lasi yleensä muruina hajoa jos hajoaa.Jos noita alkaa pelkäämään kannattaa jäädä kotiin ja lukkiutua ovien taakse ettei vaan pääse käymään mitään.
- 2 tykkäystä
Comment
Comment