Mistä näitä saa kerta ei varaosa liike tuntenut. Prikka jyrsi ittensä läpi, kasasin vanhalla mutta vaihtaahan nuo pitäs.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Etuiskarin yläpää? (oli Cabriolet -95 takaiskarin yläpään kumit?)
Collapse
X
-
Lonkkasee iskari kun kori on ilmassa tunkin päällä, puuttuuko tuosta välistä jokin kumi ja saako tuon voimalla auki, koitin vääntää aika lujasti mutta pyöri koko kierrehomma mukana vähäsen. Uskaltaako laittaa kuuskulman ja pitää jakarilla ja tempasta vasaralla auki? Ilman lisävahinkoja mielellään jos siellä on jotain särkyvää.
Comment
-
No niin no... Kyllähän sitä musua voi pari kierrosta löysätä. Näkee kyllä että jääkö mutterin alle löysää vai onko koko ajan jousen ylöspäin puristamana.
Mitä siihen avaamiseen tulee niin lukkopihdit pirun tiukkaan oikean kokoisen hylsyn ympärille ja niillä avaa samalla kun hylsyn läpi pitää kuusiokoloavaimella kiinni. En ole tosin koskaan paikallaan tolppaa purkanut.
Comment
-
Tuo kuppihan pitää iskarin yläpään paikallaan rungossa, eli estää sen tippumisen alaspäin. Ei tuon päälimäisen mutterin irroitus mitään jousia vielä irroita.
Kunnon hylsyavain, jossa on ulkoisesti kiintoavainmahdollisuus (esim. kamasa) ja sitten kuusiokoloavaimella pitää iskarin sisustaa pyörimästä (sitä ei sitten kannata tuhota esim. huonolla vaimella).
Comment
-
Itse avasin hyvinkin samanlaisen yläpään Golfista tälläisellä avaimella: http://www.atoy.fi/kuva-data/119-000900080.jpg eli perus lenkkiavaimella joka vain taittuu jyrkemmin alaspäin, jotta menee tuonne kuppiin.
Isoon räikkään laitoin sitten kuusiokolon kiinni, koska perinteisellä kuusiokoloavaimella ei olisi auennut kun oli sen verran tiukassa. Kumin+laakerin vaihto sitten yleensä tarttee muistaakseni jousipuristimet, en tosin tiedä miten tuossa sitten on.Viimeksi muokannut 54mmy; 1.8.2014, 18:01.
Comment
-
Sitten kun sitä alkaa oikein purkamaan niin kannattaa biltemasta hakea kympillä se hahlo-avainsarja siihen tuon systeemin alla olevaan holkkimutteriin, joka sitten pitää varsinaista iskarin yläpään laakeria ja jousilautasta paikallaan. Normaali 22mm joutsenkaula-lenkki tosiaan toimii ihan hyvin, kuusiokoloksi kannattaa varata puolituumaiseen räikkään sopiva bitsi tai jopa ihan kuusiokolo-hylsy. Kerran kävi niinkin, että katkesi se kuusiokolon pää tuonne iskariin, mutta siitä selvittiin pulttimopolla.
Comment
Comment