Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etuiskarin yläpää? (oli Cabriolet -95 takaiskarin yläpään kumit?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etuiskarin yläpää? (oli Cabriolet -95 takaiskarin yläpään kumit?)

    Mistä näitä saa kerta ei varaosa liike tuntenut. Prikka jyrsi ittensä läpi, kasasin vanhalla mutta vaihtaahan nuo pitäs.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Jargo; 1.8.2014, 15:22.

  • #2
    Katso vaikkapa tästä.

    Comment


    • #3
      Lonkkasee iskari kun kori on ilmassa tunkin päällä, puuttuuko tuosta välistä jokin kumi ja saako tuon voimalla auki, koitin vääntää aika lujasti mutta pyöri koko kierrehomma mukana vähäsen. Uskaltaako laittaa kuuskulman ja pitää jakarilla ja tempasta vasaralla auki? Ilman lisävahinkoja mielellään jos siellä on jotain särkyvää.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Eikös tuo musu olen iskarin päätymutteri? Sieltähän ampuu koko kierrejousen voimalla palikat johonkin jos tuon avaa ilman puristimia.

        Comment


        • #5
          mutta jos auto on katoksessa omalla painollaan niin kai motti ja kori painaa sitä jousta niin että sieltä ei mitään lennä?

          Comment


          • #6
            No niin no... Kyllähän sitä musua voi pari kierrosta löysätä. Näkee kyllä että jääkö mutterin alle löysää vai onko koko ajan jousen ylöspäin puristamana.

            Mitä siihen avaamiseen tulee niin lukkopihdit pirun tiukkaan oikean kokoisen hylsyn ympärille ja niillä avaa samalla kun hylsyn läpi pitää kuusiokoloavaimella kiinni. En ole tosin koskaan paikallaan tolppaa purkanut.

            Comment


              #7
              Tuo kuppihan pitää iskarin yläpään paikallaan rungossa, eli estää sen tippumisen alaspäin. Ei tuon päälimäisen mutterin irroitus mitään jousia vielä irroita.

              Kunnon hylsyavain, jossa on ulkoisesti kiintoavainmahdollisuus (esim. kamasa) ja sitten kuusiokoloavaimella pitää iskarin sisustaa pyörimästä (sitä ei sitten kannata tuhota esim. huonolla vaimella).

              Comment


              • #8
                Jeps, tarkoitus olis vaan kiristää mahdollisimman tiukaksi mikäli tuonne ei mitään kumeja kuulu. Oli vaan niin pirun tiukassa, tokkopa tarvii edes avata. Mitenhän nuo on noin pääsy väljäksi, kierteet porsinu?

                Comment


                  #9
                  Siellä alapuolella oleva laakeri/kumikaulus lienee antanut periksi.

                  Comment


                  • #10
                    Ok eli kovemman kautta, tietääpähän mihin varautua, kiitokset.

                    Comment


                    • #11
                      Itse avasin hyvinkin samanlaisen yläpään Golfista tälläisellä avaimella: http://www.atoy.fi/kuva-data/119-000900080.jpg eli perus lenkkiavaimella joka vain taittuu jyrkemmin alaspäin, jotta menee tuonne kuppiin.
                      Isoon räikkään laitoin sitten kuusiokolon kiinni, koska perinteisellä kuusiokoloavaimella ei olisi auennut kun oli sen verran tiukassa. Kumin+laakerin vaihto sitten yleensä tarttee muistaakseni jousipuristimet, en tosin tiedä miten tuossa sitten on.
                      Viimeksi muokannut 54mmy; 1.8.2014, 18:01.

                      Comment


                      • #12
                        Omaan cabiin on tallissa uudet yläpään kumit kans odottamassa vaihtajaansa. Menee kyllä ensi talveen vaihto mutta sen verran vakoilin ohjetta että kyllähän se tolpan purkamisen teettää.

                        Comment


                        • #13
                          Sitten kun sitä alkaa oikein purkamaan niin kannattaa biltemasta hakea kympillä se hahlo-avainsarja siihen tuon systeemin alla olevaan holkkimutteriin, joka sitten pitää varsinaista iskarin yläpään laakeria ja jousilautasta paikallaan. Normaali 22mm joutsenkaula-lenkki tosiaan toimii ihan hyvin, kuusiokoloksi kannattaa varata puolituumaiseen räikkään sopiva bitsi tai jopa ihan kuusiokolo-hylsy. Kerran kävi niinkin, että katkesi se kuusiokolon pää tuonne iskariin, mutta siitä selvittiin pulttimopolla.

                          Comment


                          • #14
                            Alkaa kuulostaan taas "vartin" hommalta..

                            Comment

                            Working...
                            X