Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etupuskurin vaihto kolarin jälkeen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Etupuskurin vaihto kolarin jälkeen

Joku naikkonen peruutteli tänään näpsäkästi puolipakulla suoraan TT:n nokkaan. Maalia lähti, rekisterikilventeline ainakin osittain hajalla toisesta päästä ja peräkoukusta nätti kolo etupuskuriin.

Saa nyt nähdä milloin IF:iltä tulee tuomiota, mutta Audicenterille Tampereellehan tuo varmaankin menee. Pidempään ollut jo aikomuksissa vaihtaa tuo vakiopuskuri single frameen, niin toivottasti siihen suostuvat maksimissaan sillä, että maksan itse vakion ja single framen erotuksen. Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Ja vielä, onko muilla puskuri mennyt vaihtoon hieman vanhemmassa autossa, jolloin maalipinta ja väri voi heittää uudesta puskurista. 13 vuoden aikana väri varmaan päässyt hieman haalistumaan. Meneekö koko ajokki maalaukseen jos puskurin väriero on muuhun autoon verrattaessa silminnähtävä? Vai saadaanko ne yleensä sävyteltyä sopiviksi?

Mulla ei fakta tietoa tuosta "tuunaamisesta" vakuutusyhtiön piikkiin ole mutta jos arvata pitäis niin eivät suostu pelkällä erotuksen summalla jolloin selviät helpoimmalla kun otat kerta korvauksena rahat ja etsit asentajan/maalarin itse.

Väri ero pitäisi pystyä sävyttämään/häivyttämään miltein huomaamattomaksi (lue tavan talaaja ei pysty erottamaan) mutta ei aina merkkiliikkeen maalarit ole "ammattimiehiä"

Perus värit tuppaavat haalistumaan mutta metallihohdoissa kuulemman vaalean harmaat on haastavimpia saada kohdilleen.

Comment

Enpä ole vielä kauheasti nähnyt puskureita, jotka tehtaan jäljiltä olisivat täysin saman värisiä kuin kori, niissä on käytännössä aina sävyero. Autoa ei siis häivytetä sen takia, ettei puskurin sävy osu 100% kohdalleen, eikä kyllä koskaan muulloinkaan, ainoastaan viereistä paneelia voidaan suihkia jos kyse on kylkilinjasta.

Kertiksen joutunet ottamaan, audicenter myös lienee melko haluton asentamaan tuuninkipuskuria, se kun ei mene paikoilleen heittämällä ja asentaja on urakkapalkalla, ketä aiheesta vähiten innostuu.

Comment

Näinhän se varmaan menee, toisaalta kun nyt jonkin puskurin saa eteen niin eiköhän se nykysen voita. Ei kauaa ehtinyt TT olla alla kun jo ottaa osumaa :(
        Kai sitä joutuu IF:in kanssa vääntämään lopputuloksesta.
        Juhannuksen jälkeen varmaan saa tietää lisää kun toinen osapuoli tekee vahinkoilmoituksen ja saan vietyä arvioitavaksi.

Comment

Omaan silmääni kaikki 8N-yhteensopivat single frame -maskit ovat hirveitä. Parhaalta näyttää 184kW-version (3.2) alkuperäinen etupuskuri. Makuja on monia, mutta tämä on oma vakaa mielipide. Oranssin värisessä yksilössä muodot näkyvät hienosti valokuvissa: Kuva1 Kuva2 Kuva3 Kuva4. Autohan on tietysti sinun, joten teet siitä sellaisen, mistä itse tykkäät. Halusin vain tuoda esiin omasta mielestä parhaan vaihtoehdon.

Comment

Veikkaan että menee ihan vakiopuskurilla, itse kyselin pari vuotta sitten saako etu-umpiot vaihdettua "after market"-versioihin kun menivät kumpikin ilkivallan takia uusiksi niin sillon sanovat että kyllä sinne semmoset laitetaan mitkä siellä on ollutkin vaikka noi after marketit ois ollu jopa halvemmat. Asiointi silloin oli siis IF:llä & Laakkosella.

Comment

Ei kai tuossa pitäis olla mitään vääntämistä vakuutusyhtiön kanssa? Mulle ajoi pösö takapuskuriin muutama vuosi sitten ja auto meni marmorille paikattavaksi. Kysyin että paljonko on normipuskurin (joka siinä oli) ja S-line puskurin hintaero. Ero oli niin kohtuullinen että sanoin, että laitetaan sitte se S-line, erotuksen tietenkin maksoin itse. Ei siitä tarvinnut sen kummemmin keskustella.

Comment

Kyllähän noista aina pystyy keskustelemaan. Itse olin vaihtanunt edelliseen autooni (4F A6) facelift mallin jvalot, jotka oli muutettu sopimaan vanhan mallin johtosarjaan. Ensin vastaus tuli, että kyllä siihen laitetaan ihan perus umpio (eli siis eripari valot). Keskustelun jälkeen kuitenkin olis onnistunut järjestely, jossa merkkikorjaamo olisi asentanut autoon asentanut autoon uuden facelift mallin valot, ja jättänyt johdot kytkemättä (huomautuksella, että asiaksa hoitaa itse valon kytkennä). Toinen vaihtoehto olisi ollut, että olisin itse toimittanut jo valmiiksi muuneetun valon, joka olisi korjauksen yhteydessä vaihdettu.

Mitään "ylimääräisiä" töitä tarvikeosien kanssa ei merkkiliike yleensä tee, mutta kyllä ne yleensä kyselemällä suostuvat asetamaan myös asiakkaan tuomia osia. Tällaisissa tilnateissa yleensä papereihin kirjataan tieto poikkeavasta käytännöstä, koska käytännössä takuu ja vastuukysymykset menevät tuossa tilanteessa normaalista poikkeavasti.

Comment

Liikennevakuutus, jossa tässäkin on kyseessä, korvataan auto siihen "kuntoon" kuin se oli ennen kolaria. Jos edellä olleessa tapauksessa olisi peruutettu keulaan ja umpiot hajoneet jossa muutettu johtosarja, olisi muutostyökin korvattavaa. Kyse ei ole siitä, millainen auto on ollut tehtaalta lähtiessä, vaan mikä oli tilanne välittömästi ennen vahinkoa.

Myös kaskosta tuo muutostyö on korvattava, ellei toimenpiteessä ole jotakin joka on vakuutusehtojen vastainen, kuten tieliikennelain vastainen asennus tai muutoin rajoitusehtojen piirissä. Pääsääntöisesti autot vakuutetaan sellaisenaan kuin ne ovat, ei mitä ne tehtaalta ulos tullessaan olivat.

Comment

Tarkoitinkin tuossa, että merkkiliike ei nosrmaalisti tee alkuperäisestä poikkeavia asennuksia. Kuitenkin neuvottelemalla tapauskohtaisesti poikkeavakin asennus voidaan suorittaa.

Comment

Tänään käytin sitten Tampereen Laakkosen vahinkoarvionnissa... (hieman jäi p*ska maku suuhun, vaikka ammattimiehiä ovatkin).
                      Vahinkoarvio 916e, mutta ei mene puskuri vaihtoon. Pelkästään paikattavaksi ja maalaukseen. Tiedä sitten mikä järki kun puskuria saa jälleenmyyjiltä puoleen tuosta hinnasta, tosin ilman maalausta toki.
                      Hieman pisti ärsyttämään, vaikka puskuri saataisiinkin alkuperäiseen kuntoon paikkauksella niin eihän se ole enään "ehjä".
                      Katsotaan nyt millaista korvaussummaa IF tarjoaa, josko tuon itse paikkailisi ja peittäisi, vaikka sitten plastidipillä/teipeillä tähän tyyliin tms.
                      http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...g-2_600x0w.jpg
                      Kuvassahan on mk2, mutta en tähän hätään parempaa löytänyt.

Meneekö teidän mielestä liian "amistuningiksi" olettaen että jälki olisi kuitenkin hyvä eikä hutaistu.

Niin juu, kolarin yhteydessä syttyi vikavalo ja sekin luettiin tänään. Ei liittynyt tormäykseen, sillä syy oli ahtopaineen ajoittainen vika tms. Pitänee varmaan tuokin kuntoon laittaa :/

Comment

Working...
                      X