Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kääntäessä natinaa etujousissa URS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kääntäessä natinaa etujousissa URS4

    Natinaa siis ääni tulee etu iskareiden yläpäästä molemmista, kun pyöriä kääntää kuuluu ärsyttävää natinaa jousista ja kumiosista. Iskarit yläpään laakerit ja jouset vaihdettu sekä kaikki siellä olevat kumiosat, laakerit sekä jouset ovat oikeassa asennossa yms, ja ohjaus kevyt mutta kummatkin puolet narisee/natisee kääntäessä olipa pyörät maassa tai ei....(auto urs4 -92)...ONKO tämä tuttua, tai lähteekö ajan kanssa???

    #2
    Saman ongelman kanssa painin. Kylmänä hiljainen, lämpimänä natisee. Kaikki vaihdettu moneen kertaan.

    Comment


    • #3
      Tarkoitatko ulkoilman lämpötilaa kun sanot kylmästä... Kysyn että osaisin seurata asiaa, koska tämä ongelma tuli nyt kun kesällä otin autosta pois matalat jouset ja vaihdoin orkkikset, ja heti alkoi ääntämään, lisäksi otin uudestaan kaikki irti ja tsekkasin että kaikki oli oikein, ja ne oli, sittenpä uskonpuutteessani varmuudeksi vaihdoin vielä toiset uudet yläpään laakerit (ruville), siis otin autosta pois toiset uudet yläpään laakerit (ruville), ja tilalle toiset......sillä tuloksella että nyt minulla on yhdet käytännössä uudet ylimääräiset täysin toimivat yläpään laakerit, ja yhä natisee molemmat tolpat...

      Comment


        #4
        Onko sellaista ruksuttavaa natinaa ? Itelläni tekee sellaista ja aina tehnyt sen jälkeen kun tuli laitettua uudet hilut etupäähän. Sen olen huomannut että sillä on ollut merkitystä missä asennossa jousen kierteen alku on yläpäässä. Ääni väheni huomattavasti kun käänsin eri asentoon. Olikos noissa vakio jousissa puolet oikea ja vasen ? Itelläni kw joussa voin pyöritellä miten haluan :D

        Comment


        • #5
          Saattaa se olla ruksuttaavaakin, mutta sellasta natisevaa koska jousi myös niin kuin värähtelee...yläpään kierteen alun asennon määrittelee käytännössä se alalautasen stoppari, ja ainakin nyt on asento sen mukaan, ja jouset muutoin samat kummallakin kantilla...

          Comment


            #6
            Sama tarina täälläkin eli vaihdoin auton alla olevan alustasarjan ensin H&R:n settiin ja narina alkoi. Vaihdoin laakerit (uudelleen) ja ei apua. Sitten vaihdoin alle orkkis V8 jouset (alusta meni liian matalaksi ja oli pakko saa pikaisesti jotain alle) ja narina paheni. Nyt alla on Eibach setti ja narina pieneni, mutta kone kuumana narina kuuluu. Itse epäilin aikoinaan, että kun leikkasin nuo sisälokasuojat ja asensin ne S4 läpivirtausritilät, että se kuuma ilma lämmittää ne yläpään kumit ja narina tulee niistä. Itse asiassa se onkin noin sillä kylmänä nuo on täysin äänettömät. Yksi ominaisuus on, että ne jäähtyy sen verran ajon aikana että narina katoaa, mutta tulee takaisin esim. kun autoa seisottaa parkkiksella (kone kuumana). Tuolta muuten tulee yllättävän kuumaa ilmaa tuonne lokasuojiin eli se tuuletus toimii.

            Olen vaihtanut tuonne yläpäähän kaikki osat uusiin. Kokeillut myös erilaisia laakereita (varaosa, orkkis jne). Narina on ja pysyy. Tuo laakeri saisi olla hiukan paksumpi niin siellä ei ne muovi/kumi yms. osat ottaisi kiinni, mutta en ainakaan vielä ole paksumpaa tavaraa sinne löytänyt.

            Oisko missään coilover kitissä mitään parempaa yläpään ratkaisua, tarkoitan kunnon laakereita yms. eikä noita muovisia rimpuloita.

            Edit. Tuon jousen "takertelun" tuntee hyvin kädellä. Kaveri kääntää rattia ja tunnustelet jousta kun renkaat kääntyy. Joku siellä yläpäässä noiden osien ollessa lämpiminä takertelee ja narina alkaa.

            Comment


              #7
              Juuh ollaan tuolla urs4 alusta topicissa hammun yms muitten kaa tuota yläpäätä kanssamietitty ja onhan sinne jotain stna kalliita campercaster uber säätö uniball yläpäitå tarjolla.

              Comment

              Working...
              X