Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Napapultti C4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Napapultti C4

    Hei. Mistä saa edullisesti pelkät napapultit (C4 quattro), kun pitää etutolpat irroittaa jousien vuoksi, ja pultit kuulemma kertakäyttöisiä??

    #2
    Kyllä ne voi käyttää uudestaankin, jos oikein nuukaa on.

    Comment


      #3
      Eipä ole vetarit itellä karanneet ainakaan, kahdesti ollut samat pultit (12.8 kovat) urssissakin auki, kun murrosten suojakumeja tullut vaihdeltua.

      EDIT: Tarvikkeena saa sellaisiakin suojakumikittejä parilla kympillä, joissa tulee mukana pultti, vetarin pään c-sokka, suojakumi ja rasva. Niissä mitä itse olen ostanut ovat olleen pulttia lukuunottamatta samanlaisia pakkauksia.
      Viimeksi muokannut terroristiristo; 11.6.2014, 15:27.

      Comment


      • #4
        Napapultti C4

        Kiitos vastauksista....stressaa lähinnä se että jos ohjeen mukaan kiristää sen uudestaan 200nm +90 astetta, niin meneekö poikki, kun se tuntuu jo tuon ensimmäisen kiristämisen aikana aika kumilta, niin miten se toisen kerran kestää, en viitsisi ruveta katkennutta pulttia vetarin sisältä sitten ulos jyrsimään....??? onko udelleen kiristämisen kestosta kokemuksia??

        Comment


          #5
          Kyllä se kestää kiristää uudelleen ihan kokemuksen kanssa. Momentillakaan ei suurta väliä kunhan on kiinni.

          Comment


          • #6
            Okoo olet siis tolosenmäellä vissiin kiihdyttänyt siihen malliin että pultit pysyy....?

            Comment


            • #7
              Pyssyllä täysillä nuo on tullu kiinni laiteltuu eikä ne tosiaan oo irti lähteny.

              Comment


                #8
                Sama juttu. Samaa käytetty uudelleen omissakin Audeissa, eikä vieläkää ole mitään ongelmaa tullut vastaan. Väännin ja tarpeeksi pitkä jatko, että saa oikeasti sen kiinni asti. Kaveri vielä ollut polkemassa jarrua kiristysvaiheessa.

                Comment


                • #9
                  Eli jos nyt oikein tulkitsen, niin voipi kiristää saman pultin uudestaan 200nm +90 astetta, eikä katkea.....?

                  Comment


                    #10
                    Itse olen käsin kiristänyt kiinteän kääntimen ja 50cm varren kanssa "kiinni", momentista tietoakaan. Ei ole koskaan löystynyt ainakaan.

                    Comment


                    • #11
                      Voi ne käyttää uuelleen, tuommoisen 12.8 M24? murtolujuus on noin 1000nm ja tuo kiristys tiukkuus ei ole vielä lähelläkään, joten ei veny eikä pauku.

                      Comment


                        #12
                        Voi käyttää uudelleen. Mutta momenttiin kannattaa laittaa, sillä pultilla puristetaan laakerit siellä navassa nippuun. Eli jos tarkkoja ollaan, niin laakerin välykset ei ole oikeat jos ei kiristetä riittävästi, tai kiritään liikaa

                        Comment


                          #13
                          Ei ne välykset siellä mihinkään muutu olipa momentti sitten sata tai kaksi.

                          tuommoisen 12.8 M24?
                          Ei nyt ihan kuitenkaan noin iso, jos M16.

                          Comment


                          • #14
                            Homma tehty, ja mikä mukavinta kesti pultit uudelleen kiristelyn, mutta nyt ärsytttävä
                            vika etu iskareiden yläpäässä siis molemmissa, kun pyöriä kääntää kuuluu ärsyttävää natinaa, iskarin yläpään laakerit vaihdettu sekä kaikki siellä olevat kumiosa, laakerit oikeassa asennossa yms, ja ohjaus kevyt mutta kummatkin puolet narisee/natisee olipa pyörät maassa tai ei....(auto urs4)...ONKO tämä tuttua?

                            Comment


                            • #15
                              Onko se niin pieni? 17mm kuusiokolo pitäs olla muistaakseni m24 vai oliko m20, joten siitä muistelin.

                              Raidepäät rupeaa olemaan kuivat? Jos olet vasta kumit vaihtanu niin voivat narista myös uutuuttaan.

                              Comment


                              • #16
                                Pultin paksuus on 16mm, ja niitä on näköjään eri kannoilla kuusiokolona, ja tavallisina....
                                Natina tulee jotenkin etujousen yläpään jostain kumi osasta iskarin yläpään kiinnityksessä tai siitä sellaisesta muovi suojasta joka yläjousi lautasen alapuolella ettei likaa menisi jousen laakerille....en tiedä mutta voi olla että se häipyy kun enempi ajelee....?? mutta se on ärsyttävä ääni muutoin hiljaisessa autossa...

                                Comment

                                Working...
                                X