Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 alustan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 alustan vaihto

    Tiedän että tästä asiasta on kirjoiteltu jo paljon ja paljon on siitä tullut luettuakin.
    Nyt lopputalvesta oman a6 2.6 vajaavetoisen kolme iskaria alkoi luovuttaa.
    Kulmista painelemalla jää auto pomppimaan ja isoissa kuopissa tuo kori hytkyy vähintään mielenkiintoisesti. Pienissä ja terävissä auto vaihtaa pikkuisen suuntaansa.

    Alustoja on tullut katseltua netistä vaikka millä mitalla mutta mitäpä foorumilaiset ehdottaisi tuohon? Nuo vakiot on sen verran korkeita että madaltaa saisi reippaastikin mutta auto pitäisi kuitenkin saada vaateriin. Siksi nyt on mietinnässä ollutkin Fk-highsport ja ta-techinxin coiloverit mutta kaikkia saa ehdottaa ja jos jollakulla pyörii tuommoiseen sopiva vähän ajettu sarja niin saa toki tarjota.

    Mitä muita osia tuonne alustaan kannattaa vaihtaa samalla rempalla?

    Ja toinen kysymys liittyy kytkimen sieluntoimintaan. Tuo on nimittäin alkanut viime aikoina jättää lämpimällä koneella kierrokset 1100 ja kykin pohjaan painettaessa vaihteen vaihdon yhteydessä heittää hetkeksi kierrokset 2000.
    1500 mailla pintakaasulla ajettaessa auto nykii hieman, aivan kuin heittäisi välillä moottorijarrutukselle ja jatkaisi sitten kaasulla.
    Vakkaria ei ole.

    #2
    Omassa quattrossani oli Bilstein b6 iskarit ja Eibach-madallusjouset. Ehkä joku -40mm sarja. Erinomainen yhdistelmä jokapäiväiseen liikennöintiin. Merkittävän paljon vakiota jämäkämpi, hyvä ja vakaa ajaa vaikka vähän kovempaakin. Kori oli nätisti vaaterissa eikä etupuskurin alalippa jäänyt joka kanttariin kiinni. Äärimmäistä madallusta hakeville on varmaan sitten muut vaihtoehdot parempia.

    Comment


    • #3
      Kiitos.. Quattrossa vaan taitaa olla tuo takapää painavampi?

      Comment


        #4
        Onhan se, mutta sen takia etuvedossa ja nelikossa ei käytetäkään samoja jousia. Uskoisin, että kaikilta vakavasti otettavilta jousivalmistajilta löytyy omat sarjansa etuvedolle ja quattrolle.

        Comment


        • #5
          Tuon kun vaihdat niin loppuu kierrosten hummaaminen ja tuo rytkytys.

          http://www.autosensorberlin.com/prod...078133455.html

          Comment


          • #6
            tjahonen:sen ehottaman osan hommasin.
            Hommasin tuon osan. Hmm missähän kohti se siellä autossa ompi?

            Comment


            • #7
              http://audi.kris-hansen.com/icv.htm

              Tuossa vähän osviitta. kannattaa se huohotinletku ja pönttö ottaa tieltä pois niin saa edes vähän lisää tilaa nysvätä kuuskolo ruuvit auki ja rukoilla ettei ne tipu jonnekkin. Abc myllyssä se vähän erillainen se venttiili mut suurin piirtein niin kuin tuossa ohjeeessa. Löytyy vähän alempaa ja melkein sormikopelolla vaihdettava.
              Viimeksi muokannut tjahonen; 15.5.2014, 18:37. Perustelu: tarkennus

              Comment


              • #8
                Kiitos tästä. Tilaukseen meni kun laitoit linkin ja sitten tapahtui outoja. Audi toimi nimittäin seuraavan päivän niin nätisti ettei ole aikaisemmin toiminutkaan. No, sitä seuraavana päivänä se ilokin sitten loppui. xD
                Tuon tilaaminen oli sakemannilta vähän hässäkkää mutta jos seuraavana päivänä tipahti sähköpostia että osa on lähetetty.

                Comment


                • #9
                  Jooh mullakin toimi välillä mut useimmiten ei mut nyt pelannu hyvin melkein vuoden tuon vaihdon jälkeen. Paskamainen vaihtaa ainakin tämmösillä nakkisormilla. Itellä oli liian lyhyt kuuskoloavain niin teippasin sen ruuvin siihen kiinni kun paikalleen laitoin ettei tipu koneen syövereihin.

                  Comment


                  • #10
                    Kun nuo sai tilaukseen niin johan ilmestyi uutta. Takalasin pyyhkijä lakkasi ykskaks toimimasta. -_-
                    Vettä se kyllä ruikkii mutta mottoori ei liikku. Nykäisin pyyhkijän varren ja sen alapuolella olevan mutterin irti ja sisäpuolelta neljä 10mm ruuvia mutta ei tuo liikahdakaan. Mistäs se on vielä kiinni vai pitääkö käyttää vaan väkivaltaa?

                    Comment


                    • #11
                      Mittaa eka tuleeko pyyhkijän moottorille virta edes? Jos ei niin piuhojen läpiviennistä piuhat poikki.

                      Comment


                      • #12
                        Icv nyt vaihdettu ja kylläpä oli alempi pultti kettumaisessa paikassa.
                        No, ekan käynnistyksen jälkeen heitti ryypyn taas päälle ja hetken päästä alkoi sama mitä teki vanhan akun kanssa eli heijaa tyhjäkäynnillä kierroksia 1500-1700 väliä noin sekunnin välein.
                        Vanhan venttiilin neula oli kyllä kulunut jo ihan tasaiseksi mutta onko tuo nyt ihan normaalia?

                        Comment


                        • #13
                          Vielä vajaa 60km reipasta ajoa nykivällä autolla ja asettuihan se lopulta.
                          Nyt ei enää nyi pintakaasullakaan vaan kulkee kuin unelma.

                          Pitänee kai ottaa seuraavaksi työn alle tuo ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon puhdistus..

                          Comment


                          • #14
                            Joo itelläkin se hetken rynkytti vaihdon jälkeen kunnes tasottu ja rupes pelaamaan.

                            Comment


                            • #15
                              Itku pitkästä ilosta, joskus jopa lyhyestä. 200km sitä autuutta kestikin ja nyt ollaan täysin samassa tilassa kuin ennen venttiilin vaihto, nykii pintakaasulla ja kierrokset jää tyhjäkäynnillä 1200 lämpimänä.

                              Pitänee poistaa jostain vikakoodien lukija/nollaaja ja alkaa etsimään sitä kautta.

                              Comment


                              • #16
                                Jopas alkoi Iac-moottorin salat selviämään. Eihän se vanha ollut miksikään kulunut, vain totaalisen likainen ja jumissa. Kun noita muutaman varaosaliikkeen sivuilta katselin, alkoi ihmetyttää että noita on samalle 2.6 moottorille tasapäistä ja teräväkärkistä mallia ja eri osanumeroilla. Tietääkö kukaan miksi näin?

                                Nyppäisin uuden Löwen moottorin tänään irti ja sehän oli mennyt iloisesti paskaksi, eli se neula oli irti eikä asetu enää paikoilleen. Onko kukaan hakenut tuollaista Laakkoselta tai muuten tietoa hinnasta?

                                Comment


                                • #17
                                  Vaihettiin Icv uus löwen osa ja kyllä humppaa nyt aikalailla. 1100-1700 kieppeissä tyhjäkäynnillä kokoajan. Miten lie kestääkö kauankin ennenkuin tasoittuu? Vai pitääkö koittaa entistä osaa laittaa takaisin? Voiko tuo jotain särkeä autosta jos sillä ajaa? Entisellä osalla ei humpannut mutta tyhjäkäynti pysyi 1100 kierroksessa ja ei sen takia mennyt katsastuksesta läpi ja toisinaan nyki. Vielä 95:stä pistin tankkiin. Passannekko semmoisella ajella vai 98:ssako pitää pysyä. Auto siis a6 2.6 1996 mallia.
                                  Viimeksi muokannut opelman; 15.9.2014, 17:21.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Autossa olikin väärän mallinen tuo uus osa. Nyt laitettu oikeenmallinen Icv. Ja imusarjan ilmavuodot tukittu. Vikakoodejakaan ei enää anna. Mutta edelleen tyhjäkäynnillä kierrokset korkeet. Mikähän siinä vois vielä olla vikana? Pakosarja hivenen vuotaa yhen pytyn kohalta voiko se sitten pitää sitä tyhjäkäyntiä korkeena? Pajalla epäilivät että auto on jossain vikatilassa josta se ei suostu poistumaan.
                                    Viimeksi muokannut opelman; 26.9.2014, 10:00.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuopa se oli meilläkin. Uuden icv:n(sen oikean mallisen) alkoi toimia. Pikkuisen jäi kierrokset korkeammalle kuin alussa mutta ei häiritsevästi enää sen jälkeen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Muistatko yhtään kauanko otti tasoittua? Kun mulla ei uuvellakaan osalla tasoittunut millään. Testerillä kun kahto niin alkoi vaan sytytyksen ennakkoa säätelemään. Sanoin sitten pajalla että riitti täällä tämä arpominen ja otin auton vikaisena pois. Epäili että vois vika olla siinä ohjainboxissa?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X