Tuli mieleen että jos joku muu haluaa rakennella, on tuo täysin tehtävissä.Ei tosin mikään maailman helpoin homma.
Kulkee maailmalla nimellä beesix mod.
Idea lähti kun sain reilulla satasella purkaamolta 2.0T putkiston, ja huomasin että siihen saa takahelman istutettua.
Pari linkkiä lisälukemisiksi:
http://www.audizine.com/forum/showth...ar-valence-DIY
http://i289.photobucket.com/albums/l.../a4build15.jpg
edit Tehtaan versio, kun B7 risaa kehittelivät joskus: http://www.vwvortex.com/artman2/uplo...00_002_001.jpg
Ei ollu etenkään tuohon aukottomaan puskimeen ihan plug&play, mennee helpommin jos on 1.8T aukotettu puskuri jo valmiiksi.
Tarvittavat osat:
-putki esim B6 1.8T, B7 2.0T tai 2.7tdi +oikean puolen lämpösuoja jos moista kokee tarvivansa. Ei ole muuta väliä kuin quattro/etuveto on erilainen keskivaimennin ja putkisto siltä kohtaa, eivät käy ristiin.
-B7 diffuusori, S-line tai normaali kelpaa molemmat, mutta normaali on mielestäni siistimpi. S-linessä on jyrkemmät pokkaukset. Hintaa 67€ tjsp.
B6 S4 lienee vaihtoehto myös, mutta on melko tylsän näköinen.
Ekan linkin ohjeilla dremelöi kiinnikkeet pois lipasta, tekee tarvittavat reikimiset puskuriin, taivuttelee kuumailmapuhaltimella hiukan muotoa pokkauksen kohdalla ja pitäis suunnilleen olla istuva.Myös alakulmasta saa vähän sheivata piiloon jäävää osaa.
Eli sikaliimalla tms kiinni ruuvit alakulmiin ja keskelle alas. Totesin että tarvii minikokoiset popniitit ettei ala repsottaa.
Teippiä ja 5-10 puristinta+jonkinverran niittipyssyllä sinkilöitä tueksi liimauksen ajaksi.
Sitten sinkilät pienellä meisselillä+pihdeillä pois, mattopuukolla vetelin irti ylitursunneet sikaliimat, asetonilla teippi yms tahrat pois, hioin vähän, muoviprimer, pohjamaali, mattamusta ja mattalakka.
Kaikki löyty laatikosta. Halpaa huvia.
Maalin kuivuttua mustalla sikaliimalla+saippuavedellä siistin sauman viimeistely ja parista kohtaa liimaavaa uretaania sisään että kestää vähän potkimistakin. Olis pitäny porata etukäteen pari reikää orkkispuskuriin uretaanipillille, oli vähän vaikea jälkeenpäin.Mutta onnistui myös auton alla ryömien.
Sanoisin että oma versio on ylivoimaisesti paras mitä interwebistä on toteutuksia löytynyt.Poislukien ehkä tuo maalaukseen menevä punainen. Panostin ehkä jopa liikaa, mutta oli pakko tehdä kerrasta hyvä.
Ovaalit putkenpäät pitää vielä riipaista kiinni, B7 versiot sahasin pois ku haittas työstämistä.
Alkutila
Helma maalaamatta ja muutenkin vähän karun näköinen.Kerää aika hyvin pölyä ja muuta kun on teippijäämiä pinnoissa.
Maalaus
Melkein valmis
Laitan lisäkuvan ku saan putkenpäät kiinni ja tuota saumaa hieman vielä siistittyä. Tarkka katsoja huomaa puskurin kulmassa myös pienen peruutusvekin, pitää sillekin tehdä jotain.
Että semmoinen... Täysin turha projekti, mutta tekee tuoreen säväyksen B6 koriseen.
Kulkee maailmalla nimellä beesix mod.
Idea lähti kun sain reilulla satasella purkaamolta 2.0T putkiston, ja huomasin että siihen saa takahelman istutettua.
Pari linkkiä lisälukemisiksi:
http://www.audizine.com/forum/showth...ar-valence-DIY
http://i289.photobucket.com/albums/l.../a4build15.jpg
edit Tehtaan versio, kun B7 risaa kehittelivät joskus: http://www.vwvortex.com/artman2/uplo...00_002_001.jpg
Ei ollu etenkään tuohon aukottomaan puskimeen ihan plug&play, mennee helpommin jos on 1.8T aukotettu puskuri jo valmiiksi.
Tarvittavat osat:
-putki esim B6 1.8T, B7 2.0T tai 2.7tdi +oikean puolen lämpösuoja jos moista kokee tarvivansa. Ei ole muuta väliä kuin quattro/etuveto on erilainen keskivaimennin ja putkisto siltä kohtaa, eivät käy ristiin.
-B7 diffuusori, S-line tai normaali kelpaa molemmat, mutta normaali on mielestäni siistimpi. S-linessä on jyrkemmät pokkaukset. Hintaa 67€ tjsp.
B6 S4 lienee vaihtoehto myös, mutta on melko tylsän näköinen.
Ekan linkin ohjeilla dremelöi kiinnikkeet pois lipasta, tekee tarvittavat reikimiset puskuriin, taivuttelee kuumailmapuhaltimella hiukan muotoa pokkauksen kohdalla ja pitäis suunnilleen olla istuva.Myös alakulmasta saa vähän sheivata piiloon jäävää osaa.
Eli sikaliimalla tms kiinni ruuvit alakulmiin ja keskelle alas. Totesin että tarvii minikokoiset popniitit ettei ala repsottaa.
Teippiä ja 5-10 puristinta+jonkinverran niittipyssyllä sinkilöitä tueksi liimauksen ajaksi.
Sitten sinkilät pienellä meisselillä+pihdeillä pois, mattopuukolla vetelin irti ylitursunneet sikaliimat, asetonilla teippi yms tahrat pois, hioin vähän, muoviprimer, pohjamaali, mattamusta ja mattalakka.
Kaikki löyty laatikosta. Halpaa huvia.
Maalin kuivuttua mustalla sikaliimalla+saippuavedellä siistin sauman viimeistely ja parista kohtaa liimaavaa uretaania sisään että kestää vähän potkimistakin. Olis pitäny porata etukäteen pari reikää orkkispuskuriin uretaanipillille, oli vähän vaikea jälkeenpäin.Mutta onnistui myös auton alla ryömien.
Sanoisin että oma versio on ylivoimaisesti paras mitä interwebistä on toteutuksia löytynyt.Poislukien ehkä tuo maalaukseen menevä punainen. Panostin ehkä jopa liikaa, mutta oli pakko tehdä kerrasta hyvä.
Ovaalit putkenpäät pitää vielä riipaista kiinni, B7 versiot sahasin pois ku haittas työstämistä.
Alkutila
Helma maalaamatta ja muutenkin vähän karun näköinen.Kerää aika hyvin pölyä ja muuta kun on teippijäämiä pinnoissa.
Maalaus
Melkein valmis
Laitan lisäkuvan ku saan putkenpäät kiinni ja tuota saumaa hieman vielä siistittyä. Tarkka katsoja huomaa puskurin kulmassa myös pienen peruutusvekin, pitää sillekin tehdä jotain.
Että semmoinen... Täysin turha projekti, mutta tekee tuoreen säväyksen B6 koriseen.
Comment