Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 KW alustan säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 KW alustan säätö

    Eli mulla on A6 avant 2.5tdi -00 quattrossa KW:n säädettävä alustasarja ja haluaisin nostaa keulaa n. 20mm ku keula alempana kuin perä ja aika matalalla ja liian jäykkä kun joutuu huonomilla teillä ajelemaan. Mistä saa ostettua sen avaimen millä sitä jousen mutteria saa kierrettyä vai tarviiko sen välttämättä? Tarviiko jousipuristimia? Onnistuuko paikallaan vai pitääkö ottaa pöydälle tolppa? Eikös keula nouse ja löysene kun sitä mutteria kiertää alaspäin jolloin jousen pituus kasvaa? Yritin nimittäin tänään paikallaan säätää rengasilmassa ensin aukaisin lukitus ruuvin ja sitten vaan kääntää jollain yleis haka-avaimella mutta ei kyllä mutteri inahakkaan mihinkään suuntaan. Ei viitsi hirveellä voimalla riuhtoo kun halkeilee paloja siitä muovimutterista.

    #2
    Kysy avainta US-partsista.

    Iskarilla ei saa olla painoa kun säädät sitä, eikä kierteet saa olla paskassa. Parasta olisi jos otat sen irti niin voit puhdistaa parhaiten. Et tarvitse jousipuristinta.

    Keula nousee kun nostat lautasta, ja päinvastoin laskee.

    Comment


    • #3
      Ok. Ei ollu painoa iskarilla paitsi että mulla ei ollut kun toinen puoli keulasta yläällä et en tiiä vaikuttiko se sitten. Se vois olla paras kun ottaa irti koko tolpan. Miten se niin päin menee et kun jousta puristaa kasaan niin keula nousee? Outoo kun ylensää jousta säädetään pitemmäks ni nousee mut jos sit on niin päin??

      Kannataskohan mun sit hommata suoraan pehmeemmät jouset jotka ois valmiiks pitemmät vai lyhyemmät että nousis niillä jo kun menee varmaan muuten tosi kovaksi tuo keula kun se jousi on säädetty aika yläpäähän sitä kierrettä jo siinä on alaspäin kierrettä kyl tosi paljon mut ylöspäin ei ole kuin joku 20-30mm..? On nimittäin nyt jo tosi kova ja matala toi keula.

      Comment


        #4
        Ei se jousi siitä kiristy ja painu kasaan. Iskarin varsi nousee ylemmäksi sitä mukaa kun säädät lautasta, jäykkyys pysyy samana. Kannattaa vähän miettiä sitä ajatuksen ja vaikka kuvan kanssa miten se pelaa.

        Comment


        • #5
          Miten se niin päin menee et kun jousta puristaa kasaan niin keula nousee? Outoo kun ylensää jousta säädetään pitemmäks ni nousee mut jos sit on niin päin??
          Nyt on kyllä erikoinen logiikka. Tai siis asiat sekaisin. Sillä säätölautasella kun ei voi säätää jousen pituuttaa tai jäykkyyttä vaan sillä säädetään se jousen alapään korkeusasema ja se on se mikä määrittää sen auton korkeuden. Toki sillä sitä jousta voi painaa kasaan ylälautasta vasten auton ollessa ilmassa, mutta tilanne muuttuu kun laskee auton painon sille jouselle.
          Se on juurikin niin miten okkim sanoi. Eli säätölautasta alas niin auto laskee ja lautasta ylöspäin siirtämällä se nousee. Ja tosiaan kun ihan ajatuksella mietit sitä, niin varmaan ymmärrät miksi. Kun lasket painon sille kulmalle takaisin niin se jousi painuu jonkin verran kasaan ja se on auton ollessa paikallaan yhtä paljon kasassa olipa se säätölautanen millä korkeudella tahansa. Näin ollen mitä alempana se lautanen on, sitä alempana on auto.
          Ja ei tarvitse olla molempien kulmien ylhäällä, ei vaikuta säätölautasen pyörimiseen. Sulta on varmaan vaan säätölautaset jumissa ja voi olla, että joudut tosiaan ottamaan tolpan pöydälle, jotta saat kierteet putsattua ja kunnolla käännettyä sitä lautasta.
          Viimeksi muokannut Eemeli82; 4.5.2014, 10:40.

          Comment


          • #6
            Okei kiitos neuvosta nyt tajusin miten se säätö toimii se onkin ihan järkeenkäypä homma. Aina näköjään oppii uutta! Semmonen ois vielä kysymys jos haluan pehmeemmäks alustaa niin vaihanko vaan sit myös pehmeemmät jouset? Pitäskö ne olla suurin piirtein saman mittaset kun nykyiset onko väliä? Siellä on edessä mustat jotkut ilmeisesti jäykemmät jouset, kun takana on taas keltaiset KW:n jouset. Eli varmaan vaihdettu joskus jäykemmät kun perä paljon parempi ja pehmeempi.
            Viimeksi muokannut jantteri87; 4.5.2014, 12:06. Perustelu: lisäystä edelliseen.

            Comment


            • #7
              Mistä saa ostettua pelkkiä KW:n variant1 jousia etuakselille? Onko kellään jäänyt ylimääräseks? Kun ei tahdo oikein löytyä mistään.. Onko noilla jousien väreillä joku merkitys esim. jäykkyys?? Mikä on helpoin ja nopein keino ottaa tolppa irti niin että joutuu mahdollisimman vähän purkamaan?
              Viimeksi muokannut jantteri87; 4.5.2014, 16:30. Perustelu: Lisäystä

              Comment


              • #8
                Oisko kellään tietoo?

                Comment


                • #9
                  Ootko kysynyt tuotteen maahantuojalta?

                  Comment


                  • #10
                    Juu, eli US-parts maahantuojana varmaankin osaa parhaiten auttaa asiassa. Itselle ei ole tullut vastaan eri jäykkyisiä jousia noihin. Tosin en niitä kyllä sen kummemmin ole koskaa etsinytkään.

                    Comment

                    Working...
                    X