Eli mulla on A6 avant 2.5tdi -00 quattrossa KW:n säädettävä alustasarja ja haluaisin nostaa keulaa n. 20mm ku keula alempana kuin perä ja aika matalalla ja liian jäykkä kun joutuu huonomilla teillä ajelemaan. Mistä saa ostettua sen avaimen millä sitä jousen mutteria saa kierrettyä vai tarviiko sen välttämättä? Tarviiko jousipuristimia? Onnistuuko paikallaan vai pitääkö ottaa pöydälle tolppa? Eikös keula nouse ja löysene kun sitä mutteria kiertää alaspäin jolloin jousen pituus kasvaa? Yritin nimittäin tänään paikallaan säätää rengasilmassa ensin aukaisin lukitus ruuvin ja sitten vaan kääntää jollain yleis haka-avaimella mutta ei kyllä mutteri inahakkaan mihinkään suuntaan. Ei viitsi hirveellä voimalla riuhtoo kun halkeilee paloja siitä muovimutterista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 KW alustan säätö
Collapse
X
-
-
Kysy avainta US-partsista.
Iskarilla ei saa olla painoa kun säädät sitä, eikä kierteet saa olla paskassa. Parasta olisi jos otat sen irti niin voit puhdistaa parhaiten. Et tarvitse jousipuristinta.
Keula nousee kun nostat lautasta, ja päinvastoin laskee.
-
Ok. Ei ollu painoa iskarilla paitsi että mulla ei ollut kun toinen puoli keulasta yläällä et en tiiä vaikuttiko se sitten. Se vois olla paras kun ottaa irti koko tolpan. Miten se niin päin menee et kun jousta puristaa kasaan niin keula nousee? Outoo kun ylensää jousta säädetään pitemmäks ni nousee mut jos sit on niin päin??
Kannataskohan mun sit hommata suoraan pehmeemmät jouset jotka ois valmiiks pitemmät vai lyhyemmät että nousis niillä jo kun menee varmaan muuten tosi kovaksi tuo keula kun se jousi on säädetty aika yläpäähän sitä kierrettä jo siinä on alaspäin kierrettä kyl tosi paljon mut ylöspäin ei ole kuin joku 20-30mm..? On nimittäin nyt jo tosi kova ja matala toi keula.
Comment
-
Miten se niin päin menee et kun jousta puristaa kasaan niin keula nousee? Outoo kun ylensää jousta säädetään pitemmäks ni nousee mut jos sit on niin päin??
Se on juurikin niin miten okkim sanoi. Eli säätölautasta alas niin auto laskee ja lautasta ylöspäin siirtämällä se nousee. Ja tosiaan kun ihan ajatuksella mietit sitä, niin varmaan ymmärrät miksi. Kun lasket painon sille kulmalle takaisin niin se jousi painuu jonkin verran kasaan ja se on auton ollessa paikallaan yhtä paljon kasassa olipa se säätölautanen millä korkeudella tahansa. Näin ollen mitä alempana se lautanen on, sitä alempana on auto.
Ja ei tarvitse olla molempien kulmien ylhäällä, ei vaikuta säätölautasen pyörimiseen. Sulta on varmaan vaan säätölautaset jumissa ja voi olla, että joudut tosiaan ottamaan tolpan pöydälle, jotta saat kierteet putsattua ja kunnolla käännettyä sitä lautasta.Viimeksi muokannut Eemeli82; 4.5.2014, 10:40.
Comment
-
Okei kiitos neuvosta nyt tajusin miten se säätö toimii se onkin ihan järkeenkäypä homma. Aina näköjään oppii uutta! Semmonen ois vielä kysymys jos haluan pehmeemmäks alustaa niin vaihanko vaan sit myös pehmeemmät jouset? Pitäskö ne olla suurin piirtein saman mittaset kun nykyiset onko väliä? Siellä on edessä mustat jotkut ilmeisesti jäykemmät jouset, kun takana on taas keltaiset KW:n jouset. Eli varmaan vaihdettu joskus jäykemmät kun perä paljon parempi ja pehmeempi.
Comment
-
Mistä saa ostettua pelkkiä KW:n variant1 jousia etuakselille? Onko kellään jäänyt ylimääräseks? Kun ei tahdo oikein löytyä mistään.. Onko noilla jousien väreillä joku merkitys esim. jäykkyys?? Mikä on helpoin ja nopein keino ottaa tolppa irti niin että joutuu mahdollisimman vähän purkamaan?
Comment
-
-
Comment