Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen "vikailmoitus" ei sammu palojen vaihdon jälkeen (A6 4F)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrupalojen "vikailmoitus" ei sammu palojen vaihdon jälkeen (A6 4F)

    Terve!

    Suoraan tuohon en löytänyt vastausta ko. auton kohdalla, joten toivottavasti joku osaa kertoa todennäköisimmän syyn.

    Vastaavien (mutta vanhempien) autojen osalta parhaat ehdokkaat valon sammumattomuuteen näyttäisivät olevan joko palassa olevan liittimen murtuminen tai vikamuistin nollaamattomuus. Mahtaako minun autoni vaatia erillisen nollaamisen palojen vaihdon jälkeen, kyseessä sähköisellä käsijarrulla varustettu A6 2.0 TFSI vm. 2006?

    Kiitos!

    P.S. Ihan pikkusen vaan v#¤%¤taa kun itse joutuu arpomaan vaihtoehtoja juuri huollosta tulleen auton osalta... Saattoi jopa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta ko. korjaamolla.

    #2
    Saattaapa hyvinkin vaatia jarrujen resetoinnin testerillä tai rosstechillä. Hyvällä tuurilla varoitus loppuu joskus aikanaan itsestään (?).
    Mutta jos on kerran huollossa palat vaihdettu, niin niidenhän se pitää hoitaa loppuunkin.

    Comment


    • #3
      Ei muistaakseni tarvinnu nollata. Se herjaaminen loppui palojen vaihdon jälkeen itsestään.

      Comment


      • #4
        Ei tarvitse nollailla. Eli nyt vika on jossain johdossa, liittimessä tai anturissa. Testeri tosin kertoisi mistä nurkassa kuluneisuusvaroitin huutaa.

        Comment


          #5
          Kerro lisää tuosta testeristä. Eikös etujarrujen varoittimet ole sarjaan kytketty ja takana ei 4F:ssa ole varoittimia.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja tt-racing Näytä viesti
            Terve!

            Suoraan tuohon en löytänyt vastausta ko. auton kohdalla, joten toivottavasti joku osaa kertoa todennäköisimmän syyn.

            Vastaavien (mutta vanhempien) autojen osalta parhaat ehdokkaat valon sammumattomuuteen näyttäisivät olevan joko palassa olevan liittimen murtuminen tai vikamuistin nollaamattomuus. Mahtaako minun autoni vaatia erillisen nollaamisen palojen vaihdon jälkeen, kyseessä sähköisellä käsijarrulla varustettu A6 2.0 TFSI vm. 2006?

            Kiitos!

            P.S. Ihan pikkusen vaan v#¤%¤taa kun itse joutuu arpomaan vaihtoehtoja juuri huollosta tulleen auton osalta... Saattoi jopa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta ko. korjaamolla.
            Testeri ei kerro mitään varoittimista. Liitin hapettunut, irti tai johdossa vikaa. Ei auta vikamuistien nollailut, korjattava se on. Ja vika löytyy etupäästä, takana kun ei tosiaan ole tunnistusta.

            Comment


              #7
              Niin olikos tässä nyt vaihdettu etu- vai takapalat ??

              Comment


              • #8
                Hyvä korjaus. Itsellä ajatuksiin sekoittui ABS anturit kun juuri näitä asioita samanaikaisesti ropasin.

                Comment


                • #9
                  Eli autoon vaihdettiin etupalat sekä jarrunesteet ja epäilinkin ettei tuota erikseen tarvitsisi nollailla. Foorumilla joku kirjoitti jossain ketjussa, että jos on sähköinen käsijarru niin vaatii nollauksen (puhe oli kuitenkin vanhemman mallin Audista).

                  Erikoisia sattumia tuntuu usein tulevan kun auto käy huollossa. Nyt ilmeisesti uudessa palassa tai auton päässä joku liitin rikki? Äkkiseltään voisi kuvitella että rikkoutunut vaihdon yhteydessä joten mielenkiintoinen keskustelun aihe on se, että kuka sen liittimen korjauksen/vaihdon maksaa (luultavasti minä)? Mutta missä menee se raja että kyseessä on korjaajan virhe?

                  Tähän tapaukseen vielä sen verran remontin jäljistä, että tällä hetkellä ainoa keino jarruttaa niin ettei poljin osu lattiaan on pumpata sitä muutama kerta ennen varsinaista jarrutusta :) Sen lisäksi jarrut alkoi tänään kauppareissun aikana laahaamaan mukavasti. Voisikohan tuo laahaaminen johtua siitä ettei ilmausta ole tehty oikein tai ollenkaan?

                  Nyt kun vauhtiin päästiin niin tarkastutetaan nämäkin täällä oikeasti asioista tietävien ja kiinnostuneiden kanssa. Vikakoodeja oli neljä ja vaikka kaikki on suomeksi kerrottu niin ne ei minulle kerro mitään nykyisistä tai mahdollisesti tulevista ongelmista. Osaako joku kerto koodeista ja etenkin niiden (mahdollisista)syistä jotain?

                  -U1000 Mukavuustoimintojen pääohjainlaite ei kommunikaatiota
                  -P2533 Virtalukon virtapiiri katkos
                  -P1653 ABS ohjainlaite
                  -U0104 Kommunikaatio tempomate, etäisyyssäätimeen ei kommunikaatiota

                  Ja kaiken tämän lisäksi ajotietokoneen service indicator näyttää tällä hetkellä ettei tietoja ole saatavilla. Tekeekö se aina näin heti huollon jälkeen vai liittyykö tuo kenties tuohon ensimmäiseen vikakoodiin?

                  Kiitos!
                  Viimeksi muokannut okkim; 28.4.2014, 00:05. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

                  Comment


                    #10
                    Jos jarrua pitää polkea ennen kuin alkaa pysähtymään, on järjestelmässä luultavasti ilmaa. Myös päin persettä asennettu pala voi tuota tehdä.
                    No oli miten oli, on korjaamo mokannut, joten auto sinne takaisin ja korjaus maksutta. Korjaamotakuu kattaa tuon.

                    Service-näytön tiedot ilmaantuu muutama kymmenen/sadan kilsan ajon jälkeen.

                    Comment


                      #11
                      Selvä korjaamon moka. Jos on merkkikorjaamo, niin autohan ei ole periaatteessa turvallisessa ajokunnossa , jolloin korjaamo antaa sijaisauton siksi aikaa kun auto on laitettu siihen kuntoon, mihin sen olisi alunperinkin pitänyt tulla.

                      Comment


                        #12
                        -U1000 Mukavuustoimintojen pääohjainlaite ei kommunikaatiota
                        -P2533 Virtalukon virtapiiri katkos
                        -P1653 ABS ohjainlaite
                        -U0104 Kommunikaatio tempomate, etäisyyssäätimeen ei kommunikaatiota
                        Argh, nää on taas jollain random lukijalla luettu ja suomennettu lähes tulkintakevottomaksi.
                        Listasta ei selviä, että mistä modulista koodit on luettu ja lisätiedot puuttuu mm. että onko vika satunnainen vai jatkuva yms.

                        Joku vois lukea VCDS:llä niin saa jotain tolkkua.

                        Comment

                        Working...
                        X