Mulla on 225/45/17 kitkoissa 2,6-2,7 bar. Aina parempi pitää liikaa painetta kuin liian vähän, oli kesä tai talvi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sopivat rengaspaineet?
Collapse
X
-
Tuppaa vaan kovassa pakkasessa paineet laskemaan jonniinverran. Mutta jos parinkympin pakkasessa laittaa sen mitä tarra sanoo, niin kait sitten ok...
Comment
-
Hena
Kunhan muistaa laittaa talvi-ilmaa ;D
Niinpä, tulee muuten liukasta kyytiä :D ..Mulla 235/35/19" ja 2.7 on joka nurkassa.
Comment
-
Jos kahden mittarin ero on 0,15 niin mielestäni se on aika vähän.
Jo ihan mittaustekniikka saa oman heittämään ton verran kahden eri oton välissä (varsinkin jos lisää, ja siinä katsoo, irroittaa ja katsoo uudestaan lisäämättä). Digimittarissa taas jos vähänkin vuotaa ohi (eli kytkentä ei onnistu 100% nappiin) tulee kymmenyksen ero.
Itsellä digimittari myös toisena, ja se näyttää selkeästi aina 0,2 enemmän kuin täyttölaitteen mittari.
Comment
-
Mitäs kun rengas on 235-35-19
A6:ssa on 18" vanne ja 40-sarjan rengas, valmistaja suositteli muistaakseni ihan minimipaineeksi 2.8bar.
Itsekin kyllä työnsin sinne nyt sen 2.85bar kun viime kesän oli 3bar.
Peppuloinen ei ainakaan kerro minkään muuttuneen.
Tuntuu noissa matalissa kummeissa, että pitää vaan hatusta repiä se millä se ei kulu oudosti, sama ajon kannalta mitä siellä on.
Viime kesänä kokeilin kaikkea 2.9 ja 3.2 välillä enkä huomannu sitten niin mitään eroa ajossa.
Siis jos on Auto, eli Audi missä yleensä alusta on kunnossa ;)
Comment
-
No joo, mulla on senverran paikkoja hampaissa että olen käyttänyt sitä suositusta joka on siinä "löpötankin" läpässä, eli 2,2 ja ihan kivalta tuntuu. Niihin vanteisiin joissa ei ole juurikaan kumia päällä joutuu varmaan laittamaan senverran enemmän painetta että tulee sama ilmamäärä kuin vakioissa...
Comment
-
Aikaisemmassa ajoneuvossani ( -85 Ascona 2.0 ) omamassaltaan 1050 kg, käytin GY eagle F1 -renkaita (205/40 ZR17).Kantavuus 460kg/rengas.
Paineet olivat 3 bar aina.Renkaat kuluivat erittäin tasaisesti.
Toivottavasti Risassa käy samoin .Rengastus sama merkki ja malli ,mutta
koko 215/45 ZR17.Kantavuus 615kg/rengas.
Comment
Comment