Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 4f etujarrupalojen kuluminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 4f etujarrupalojen kuluminen

    eli onkos selkeää syytä, miksi kyseinen ajoneuvo syö sisempää etupallaa todella nopeaa vaikka kaikki tuntuisi olevan kunnossa? auto 3.0 tdi automaatti quattro. onko kysymyksessä suunnittelun kukkanen vai joku vika, liekkö eri palan valmistajilla eri kestävyys?
    Kiitos

    #2
    Tuntuu aika äkäseen syövän paloja. Mulla on ATEn palat ja edessä sisemmät saa varmaan taas kesällä vaihtaa kun on vajaassa 30tkm jo yli puolet hävinny pintaa.

    Comment


    • #3
      Taas olisi haku tuonut melko kattavasti vastauksia tähänkin...

      Tiivistettynä ESP jametenkin jarrujen kuivaustoiminto tekevät ajon aikana paljon pieniä jarrutuksia. Näissä tilanteissa jarruvoima on usein niin pieni, että vain sisempi pala ehtii kontaktiin levyn kanssa. Ilmeisesti jarrujen kuivaus on kytköksissä tuulilasin tihkuasentoon ja sen käyttäminen lisää sisäpalojen kulumista huomattavasti.

      Toisaalta, eipä nuo etupalat nyt hirveän kalliita ole, joten ainakaan omalla kohdallani ei kaada budjettia vaihdella paloja sisäpalojen tahtiin.

      Comment


      • #4
        juu,hakua käytin kyllä.Jälleen kerran. Ja ei se todellakaan hinnasta ole kiinni , taaskaan. Ihmetyttää vaan , että joka huollon välissä saa palat vaihtaa. Mutta kiitos tuosta "tiivistettynä" osiosta, joka kertoi asian ytimekkäästi , auttaa varmasti muitakin asiasta kiinnostuneita otsikon mukaisen haun suorittaneita.
        KIITOS

        Comment


          #5
          Voihan tietysti jarrusatula vähän jumittaa,eli kannattaa palojen vaihdon yhteydessä putsata liukupinnat.

          Comment

          Working...
          X