Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuplaputkisto C4:seen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Tuplaputkisto C4:seen

Eli ajatuksissa kiihottais rakennuttaa/rakentaa tuplarosteriputkisto C4-koppaan enskesänä. Onko kokemuksia/tekijöitä Pirkanmaan suunnalla?

Mitä tarkoitat tuplalla, alusta ahti siis kahtena putken niin kuin s4:ssa? Vai tarkoitatko että tulisi kahden puolen puskurista ulostulot?

Comment

No taitaa olla köyhän miehen tuuninkia, mut jos vaikka katilta taaksepäin kahtena. Äänet taitais olla kyllä paremmat alusta asti laitettuna. Ja kahden puolen puskurista ulostulot.

Comment

Ootko kattonut sinne alle? Mulla ei ainakaan mahdu pelkääjän puolelle mitään. Siinä oli jotain tiellä - oisko ollut bensatankki tai jotain joka tuli todella alas eikä sinne mahdu pönttöä. Vilkaise eka ennen kuin suunnittelet pidemmälle.

Comment

Onhan sinne alle tullu vilkaistua. Siinä on alle kymmenen senttiä väliä bensatankin ja takapuskurin välissä. Eli on tosi ahdas. Sillä tätä asiaa tiedustelinkin. Että löytyykö jotain viritelmää? Kuullu oon kyllä tästä foortti-miehestä joka nosti tankin takakonttiin et sai tuplaputket. Ei oo niin hieno ulkonäöllinen seikka et sellaiseen ryhtyis. Kivasti se urisee muutenkin. Mites se muuten S4:sessä menee, Toni ja muut?

Comment

Mulla kävi kanssa mielessa samanlaiset suunnitelmat, mutta homma on liian suuri. Tiellä bensatankki ja varapyörän kaukalo. Jos sinne varapyörän tilalle sais pikapuoliin sen basson niin mun tarpeisiin tila tulis paljon parempaan käyttöön.

Eikös tuossa S:ssäkin putket tule vain toiselta puolelta. Vasta uudemmissa molemmi puolilla ulostulot?

Comment

Tuossapa muutava huono kuva ässän alta. Rapsin videokameralla still kuvia, kun tarkistelin pohjaa.
              Linkki kuviin

Comment

Jarno: muutaman kerran näyttäny keskipönttö vastanneen maahan naarmuista päätellen! ;-)

Kyllä sinne c4:n alle saa tehtyä puskurin molemmin puolin tulevat ulostulot. Laittaa sellasen välipöntön mistä vetää mutkan sinne pelkääjän puolelle. Hommaa tosin on, mutta ei aivan mahdoton urakka.
                Esim. keskivaimentajaks jokin Marteliuksen 4-reikänen, ja siitä sitten vetää sinne oikeallekin puolelle ulostulon, ja varmasti pörisee!

Comment

Off topic: kyllä, katti raapii maata silloin tällöin. Itse olen ollutkin tosi varovainen kynnyksissä, mutta edellinen omistaja teutooniassa on varmaan antanut mennä surutta pöpelikössä.
                  Onneksi päästöt ovat vielä kohdillaan.
                  Btw, vaikkei mulla ole alustasarjaa, niin ässän putki kyllä raahaa maata.
                  Onko muilla ässän omistajilla samoja oireita?

Comment

_0/

Omasta on tuolta alustasta jo hävinnyt toinen "pohjausrauta". ( kuvassa katalysaatorien vieressä olevat U-raudat) Pikaisemman huonommalle tielle kun mennään niin tuntuu että joka töyssyssä kanittaa kiinni. Ilmiselvä urheiluauto :-)

Comment

Juu-u!
                      Koittakaapas ajaa Tallinkin Autoexpressille niin, ettei mikään kohta raavi ramppiin...
                      Viimeksi sai pelätä, että jääkö katit kynnykselle.

No silleen hiukan vinoittain kun ujuttaa auton sinne, niin kyllä se siitä...

Comment

Mulla on samaa "vikaa", eli raapii joka paikassa kiinni. En tiedä onko se sellanen suojarauta mikä on putken suojana, vakiovaruste, vai onko se tarkoituksella laitettu jälkeenpäin? Onko muilla samanlaista? Toki ne kattien sivuilla olevat alkuperäiset on tallella, mutta toi ns. ylimääräinen rauta on aina ensimmäisenä kolisemassa.... Saas kattoo kuinka käy katsastuksessa, maavaraa ku ei liikaa oo!

Comment

Mulla on alustasarja, jonka piti olla -40 mm. Vanha oli vähän väsynyt offroadilta tuntunut vakio. Pudotus on minusta enempi kuin tuo 40 ja nyt ottaa tosi herkästi kiinni. Parkkitaloon ajaessa mm. kerrosten välissä raapii, onneksi vain putki, ei pönttö. Saisi tuo kyllä hieman ylempänä olla.

Se leveänpuoleinen rauta siellä pohjassa on tarkoitettu tekemään koria hieman jämäkämmäksi, näin sanottiin LMS:llä. Mulla oli se hetken poissa kun otti BN-Pipes siihen kiinni ja aiheutti ikävän resonanssin. Nyt on putkea soviteltu paremmin ja se tuki on takaisin paikallaan. Ne kontaktiraudat (tukevat u-palkit) ottaa myös välillä kiinni, mutta sehän on vaan kattien kannalta hyvä juttu.

Nyt pitäisi ensin mitata, että varmasti on vähintään 80 milliä maavaraa ja sitten käydä katsastamassa. Ensin mittaus, jottei tule mulle ongelmia, jos pohja ottaa siellä kiinni.

Comment

Hannu: sun auto näytti kyllä Jurvassa tosi matalalta, eli tuo mittaus lienee paikallaan! :) Itselläni sama operaatio piakkoin edessä, taidan ottaa sen raudan pois sieltä katsastuksen ajaksi, se kun on auton matalin kohta..... Ja ei kyllä näyttäis tukevan yhtään mitään, eli tuo Lms:n selitys ei kyllä mua vakuuta.
                            Onko sulla Hannu minkä merkkiset jouset?

Comment

Kyllä nuo maata raapivat u-palkit löytyy munkin ässän alta.

Comment

U-palkit löytyy täältä myös. Katsastusmiekkonenkin noita ihmetteli ja sanoi jotain että jälkeenpäin asennetut. Löytyy niistä kyllä audin-logo, taitavat olla tehtaalta.

Comment

Meikäläisellä löytyvät u-raudat kattien molemmin puolin ,vaikka ei ole kuin karvalakkimalli: Kaikissa 100:ssa taitaa olla ko suojapalkit?

Comment

Mutta onko kaikilla s4:ssa se rauta siellä putkiston suojana poikittain, en tarkoita siis näitä u-rautoja.

Comment

Kyllä se tuki tai mikälie poikittaisrauta pitäisi ihan vakio olla ainakin Ässässä, ehkä jopa C4:ssa.

Mulla on Lowtec jouset (-40 mm?) ja Konin jäykkyyssädettävät iskarit. Tosin jäykkyyssäätö pitää tehdä niin, että ottaa iskarin pois ja sitten kiertää ja laittaa takaisin. Käytännössä siis ei säädetä. Vakioputkistolla maavaraa olisi jokunen sentti lisää, BN Pipes tulee aika paljon alemmas.

Vähän tässä jännittää, että miten tolla talvella pärjää. Korkeussäädettävä olisi tietysti ihan kiva, mutta olis maksanut yli tuplat tuohon verrattuna.

Comment

Hyvin sillä pärjää, kokemuksen suomalla rintaäänellä.

Comment

Itsekin on tullut sen seitsemän kertaa manattua tuota oman audin putkea. Jostakin syystä kattien jälkeen pitää olla mutka alaspäin vaikka en ole sille mitään tarvetta vielä nähnyt. Siitä se sitten raapii maahan aika herkästi ja katsastuksessakin sain pahoja katseita tuon takia.

Jos joskus viitsisi investoida yhteen 2.5" kattiin niin vetäisin sen mutkan kyllä suoraksi ja samalla kattien välissä oleva jo aika hyvin vääntynyt suojarauta saa lähteä kävelemään.

Comment

Joskus mutkat ja muut omituisuudet on siellä jottei joku osa sulaisi putken lämmössä. Tarkista, ennen mutkan oikaisua, ettei siellä ole mitään muovia tms. siinä kohtaa.

Comment

Working...
                                            X