Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 puslien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 puslien vaihto

    Olis tarkoitus vaihtaa taka-akselin puslat ja eteen tukivarsien puslat. Muutaman vinkin jos sais:

    1. Onnistuuko pihassa ilman prässiä? Vai kannattaako viedä suosiolla pajalle?
    2. Mistäs/minkä merkkiset sinne kannattaa laittaa?
    3. Jos nyt itse päädyn yrittämään niin mitähän tuossa pitäis huomioida? Kiristys ilmeisesti pyörillään ollessa ainakin.

    Takaa toisesta puslasta tursuaa jotain riekaleita, ei kuitenkaan katsastusmiehen mukaan ole väljä vielä. Omallakaistalla tuo ei tahtoisi pysyä millään, kuvittelisin ettei sen noin rauhaton pitäis olla. Tukivarsissa ei tunnu väljää olevan niin ajattelin noita puslia vaihdella jos vaikka auttais, melko löysän oloiset ovat.
    Niin ja etuveto 1.8T-98

    #2
    Laita uretaanipuslat eteen. Eivät maksa maltaita ja ajettavuus paranee kerralla. Uretaanipuslien asennus varsiin onnistuu ilman työkaluja. Vanhat kumipuslat täytyy saada pois jotenkin. En näe kristallipallosta työkaluvalikoimasi laajuutta mutta prässi on oiva apu siihen, vaan ei välttämätön. Vajaavetoisen taka-akseliin en äkkiseltään löytänyt uretaanisia, joten siihen lemförder tai febi tarjonnee laadukkaita kumisia.

    Comment


    • #3
      Kiitokset. Tuohan oli oiva linkki.
      Prässiä ei tosiaan ole mutta nuo etupään osat vie sitten vaikka fillarilla pajalle jos ei itse onnistu. Tuo takapää enemmän huolestuttaa. Sieltä jos runnoo puslan särki niin se on saatava vaihdettua tai tulee hinurikeikka.

      Jotain volkkarin ohjeita löysin, ilmeisesti rautasahanterä, kieretanko, prikat ja mutterit vie jo pitkälle. Ainakin irroitusessa, ilmeisesti taakse uuden puslan paikalleensaaminen on se hankala vaihe, joku oikea asentokin sillä puslalla oli.

      Comment


        #4
        Taka-akselin puslaa ei kannata lähteä "prässäilemään" pois koska alumiini on niin pehmeää että se menee helposti vaan lyttyyn. Helpoiten se lähtee kun sopivan kokoisella meisselillä paukuttaa joka suunnasta. Rautasahan teräkin on hyvä apu.

        Paikalleen laitto menee helpoiten kierretangolla, putkenpätkällä ja sopivilla levyillä. Asennolla ei ole merkitystä.

        Muutama kuva.

        Comment


        • #5
          Pitääkös tuo tala-akseli ottaa kokonaan pois vai riittääkö et jättää iskareiden varaan. Tai voihan sinne jotkut pönkät laitta mut ettei tarttis jarruletkuja irrotella?
          Edit: mihin sitä putkea käytetään?
          Viimeksi muokannut Samijkl; 28.3.2014, 19:01. Perustelu: heräsi kysymys lisää

          Comment


            #6
            En lähtis edes hyvällä nosturilla tekemään puslien vaihtoa akseli paikallaan, niin paljon helpompi oli tehdä akseli lattialla. Jarruletkun joutuu melkein väkisin irrottamaan että saa akselia tiputettua tilan saamiseksi. Kätevästi saa samalla vaihdettua kaikki jarruletkut ja nesteet uusiin.

            Putki laitetaan kuvassa puslan takapuolelle koska se on niin pitkä että tulee pesästään muutaman sentin ulos.

            Comment


            • #7
              Minkähän paksuinen vakaaja tuossa on?
              Meinasin tuon puslasarjan tilata mut antaa kolme vaihtoehtoa, olisko ollu 25, 27 tai 29mm.

              Comment


                #8
                Tönärillähän sen käyt äkkiä mittaamassa.

                Comment


                • #9
                  Näin ajattelin illalla tehdä jos ei kukaan tiedä.

                  Comment


                  • #10
                    Lainataan vanhaa ketjua, vaikka kyse nyt onkin 3B Passatista. Kuitenkin samaa osaa alustassa käytössä.

                    Kysymyksenä siis, onko kukaan törmännyt muiden kuin Powerflexin tekemiin uretaanipusliin noihin koiranluihin, eli siis kuvan osaan.
                    Tuo about 100e mitä näyttää maksavan kuulostaa hieman ilmavalta, kun Strongflexiä tai muita saa jo koko sarjan melkein samaan rahaan, (poislukien siis nuo koiranluut).

                    Febin osina kestivät vajaa 3v ja about 40tkm, nyt tilalle sitten TRW. Vulkanointi revennyt irti ulkosyrjältä, vaikka kiristelty kaikki nivelet vasta painon ollessa pyörillä.

                    Comment


                    • #11
                      Lemförderiltä noin 35€/kpl. Toimii ja kestää.

                      Comment


                        #12
                        Noihin B5/C5 ikäisten etukallistuksenvakaajan linkkeihin käy Strongflexin C6 linkkien puslat. Tai ainakin itselleni laitoin noihin C5 linkkeihin ja sopi kuin nyrkki silmään.

                        Street ja Sport

                        Comment


                        • #13
                          Suurimmat kiitokseni! Tietää mitä laittaa tilaukseen tylsien hetkien varalle. Tosiaan TRWn linkkien kyljessä olikin aika monta eri mallia listattu käyttämään samoja osia.

                          Jatkokysymys, onko kokemuksia kuinka yleisesti tarviketukivarsiin sopii nuo uretaanit kaikkien kumipuslien tilalle. Josko noihin FebiBilsteineihin sitten kaikki kerralla vaihtaisi.

                          Comment


                            #14
                            Ainakin merkkitiskin, Lemförderin ja TRW:n varsiin on mennyt heittämällä, eli niissä puslat ja varsien päämitat täsmäävät.

                            Comment


                              #15
                              Pitipä sitten tilata itsellekin noita vakaajien puslia, kun eivät olleet hinnan kiroissa. Otin samalla 8 kpl, niin onpahan sitten varalla jos vanhat hajoaa :)

                              Comment


                                #16
                                Joo ei nuo hintansa puolesta konkurssia aiheuta. ;)

                                Liitteenä pari kuvaa istuvuudesta C5 linkkiin. Itse asensin prässin avulla, mutta uskoisin, että menee ihan läpipultilla tai viilapenkissäkin tarvittaessa.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X