Probleema on lyhyenlaisesti seuraavanlainen eli ohjaus ei keskitä.
Auto on nyt käynyt 4:llä eri pajalla, kukaan ei löydä klappia tukivarsista, raidetangon päistä jne. eli tod.näk alusta on ns. kunnossa. Viime torstaina kävin nelipyöräsuuntauksessa, auraukset ovat nyt jees mutta camberlukemat ovat hälyttäviä, kuskin puoli -1,5, pelkääjä -3,5. Eräs asentaja halusi syyttää auton alkuperäistä tehtaan alustasarjaa (olisko -20mm) vaan itse en tuohon lämpene, edellisen nelkun laskin itse -40mm ja vakaasti kulki. Ratissa on kone sammutettuna havaittavissa kehällä mutaman millin klappi, kone käynnissä tehostin toiminnassa klappi häviää joten luulisin sen olevan normaali tehostimen klappi.
Eli asia pähkinänkuoressa: aiheuttaako muutaman millin camber- heitto ajettavuuden pilaantumisen, auto kyllä reagoi heti ratin kääntöön mutta ei palauta itsekseen joten aina käännön jälkeen on itse tehtävä korjausliike ja vielä sille korjauksen korjausliike kunnes suunta on taas suoraan eteenpäin, tässä vaiheessa takana ajelevat kaivelevat jo hätäkeskuksen numeroa koskien rattijuopon ilmiantoa;)
Ja koska nelkussa ei ymmärtääkseni ole camberille mitään säätöä onko edessä tekemätön paikka?
Ja mainitaan tässä vaiheessa että auton alla oli ostohetkellä (pari kk sitten) pinnatut uudenveroiset talvikiekot jotka olen nyt vaihtanut uusiin Kleber Kapnor 5:een, tuskin kahta paskana olevaa rengassatsia olen saanut alleni.
Ja voisiko joku nelkun omistaja tehdä pienen testin, kun heiluttelet rattia yhdellä kädellä noin sentin tiheää liikettä edestakas kone sammutettuna, kuuluuko pieni metallinen kolina joka häviää koneen käydessä?
Kiitoksia jo etukäteen!
Auto on nyt käynyt 4:llä eri pajalla, kukaan ei löydä klappia tukivarsista, raidetangon päistä jne. eli tod.näk alusta on ns. kunnossa. Viime torstaina kävin nelipyöräsuuntauksessa, auraukset ovat nyt jees mutta camberlukemat ovat hälyttäviä, kuskin puoli -1,5, pelkääjä -3,5. Eräs asentaja halusi syyttää auton alkuperäistä tehtaan alustasarjaa (olisko -20mm) vaan itse en tuohon lämpene, edellisen nelkun laskin itse -40mm ja vakaasti kulki. Ratissa on kone sammutettuna havaittavissa kehällä mutaman millin klappi, kone käynnissä tehostin toiminnassa klappi häviää joten luulisin sen olevan normaali tehostimen klappi.
Eli asia pähkinänkuoressa: aiheuttaako muutaman millin camber- heitto ajettavuuden pilaantumisen, auto kyllä reagoi heti ratin kääntöön mutta ei palauta itsekseen joten aina käännön jälkeen on itse tehtävä korjausliike ja vielä sille korjauksen korjausliike kunnes suunta on taas suoraan eteenpäin, tässä vaiheessa takana ajelevat kaivelevat jo hätäkeskuksen numeroa koskien rattijuopon ilmiantoa;)
Ja koska nelkussa ei ymmärtääkseni ole camberille mitään säätöä onko edessä tekemätön paikka?
Ja mainitaan tässä vaiheessa että auton alla oli ostohetkellä (pari kk sitten) pinnatut uudenveroiset talvikiekot jotka olen nyt vaihtanut uusiin Kleber Kapnor 5:een, tuskin kahta paskana olevaa rengassatsia olen saanut alleni.
Ja voisiko joku nelkun omistaja tehdä pienen testin, kun heiluttelet rattia yhdellä kädellä noin sentin tiheää liikettä edestakas kone sammutettuna, kuuluuko pieni metallinen kolina joka häviää koneen käydessä?
Kiitoksia jo etukäteen!
Comment