Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 vääntynyt etutolppa ? vai mikä siirtäny pyörän.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 vääntynyt etutolppa ? vai mikä siirtäny pyörän.

    Urssi osui katukiveen 45 asteenkulmassa repsikan etu pyörään ja tietenkin alatukivarsi solmuun mutta nyt tukivarren vaihdosta huolimatta (audin orkkis osa) pyörä 15mm liijan takana ja vatu passilla mitattuna alareuna sisemmpänä kun yläreuna (kuskin pyörä yläreuna sisempänä) ja vaikka auraus kohdallaan puoltaa repsikan suuntaan tolpan yläpään säädössä ei varoja kallistaa yläpäätä enempää sisään, ilmeisesti mitään pitkittäis säätöä ei S4 etu tolpassa ole eikä alatukivarressa sivuttais säätöä, eli vääntyykö tuo etutolppa noin helposti (ei särkyny rengas eikä vanne koppussa) vai mikä antanut perikkisi kun pyörä pitkin v...... ?
    Viimeksi muokannut Urssi V8; 21.3.2014, 21:12.

    #2
    Iskarin mäntä vääntynyt?

    Comment


    • #3
      Ainakin iskari ja jousitus toimii normaalisti ajossa mutta mahdollista kyllä, mut mikä piru tuon pyörän taaksepäin noin paljon siirti.

      Comment


        #4
        Mikäli iskarin mäntä on saanut pipiä tällissä, ja on killillään, niin vääntää pyörää siihen suuntaan mihin on vinossa. Helppo tarkastaa: yläjoustintuki irti, iskarin mutteri irti ja iskari käteen.

        Comment


        • #5
          mietin vaan sitä et sen iskarin pitäs olla liki 90 astetta vääntynyt ennenkun se pystyisi siirtää pyörää 15mm taakse päin ja sen jo miekin huomaisin.

          Comment


            #6
            Jos ei nyt kuitenkaan 90 ast. vaan lähemminkin 9 astetta :)

            Comment


            • #7
              Voi olla joo :D
              pitää huomenna kurkistaa lähteekö se iskari sieltä ylös ja missä kunnossa on se on onneksi helppo kurkistaa.

              Comment


                #8
                Ettei ole apurunko päässyt siirtymään. Tai vääntymään. Tai apurungon pultit.

                Comment


                • #9
                  Ei ollu iskari vääntynyt, samoin pystyin tarkistamaan tolpan putki osan sisäpuolelta linjarilla suora on sekin, silti pyörä pitkin p......tä. Lisää vinkkejä kiitos.

                  Comment


                    #10
                    Ei sinne siinä tapauksessa jää kuin se apurunko, mikä voi olla perseellään.

                    Comment


                    • #11
                      No nyt apurunkokin käytetty irti tarkastettu et kumit on edelleen uudet (vasta vaihdettu) pultit ehjät irtoo ja menee paikalleen nätisti eli ei ilmeisesti vääntynyt huomenna vakaajan irrotus et onko muka jousi teräs pystynyt vääntymään ja pitää yrittää ruveta tuota tolppaa ihmettelemään et mistä se ois voinut antaa periksi. rengas on kuitenkin NIIN paljon päin peetä et jostain on pakko löytyy iso vääntymä rengas on edelleen 15mm liijan takana ja 10mm sivuttain alla.

                      Comment


                        #12
                        Onhan sulla varmasti "oikean puolen" tukivarsi siellä?

                        Itse vaihdoin molemmat tukivarret urssiin ja renkaan sijainnin kanssa kävi juuri noin, mutta tietysti molemmin puolin. Saman tiedän käyneen muillakin. Menee siis oikealle puolelle tarkoituettu alatukivarsi vasemmalle puolellekin paikalleen, mutta rengas jää aivan väärään kohtaan.

                        Tukivarsissa yleensä on merkintä "R" tai "L" osoittamassa kummalle puollelle se kuuluu, vanhaan tai toisenpuolen tukivarteen vertaamalla selviää viimeistään.

                        Comment


                        • #13
                          "valitettavasti" on oikean puolen tukivarsi oikealla ! kun oikeen kahteen kertaan vaihdettu tämä nykynen otettu toisesta autosta oikealta missä oli pyörä paikallaan.

                          Comment


                            #14
                            Ei kyllä oikein jää noilla eväillä muuta vaihtoehtoa, kuin se, että tolppa on ehkä vääntynyt siitä iskariputken alta. Vakaaja tuskin noin paljoa pystyy vänkäämään koko pakettia.

                            Comment


                              #15
                              Koska iskaripatruuna kerta irtoaa tolpasta, ja menee paikalleen, en usko että tolppa olisi vääntynyt iskarin alta niin paljon että vääntäisi pyörää 15mm taaksepäin, ilman etteikö tolppavamma näkyisi.

                              Comment


                              • #16
                                Nii tuonkin siirtymän syy löyty, isku oli siirtänyt koko apurunkoa ja repsikan puolen kori puslan survonut paikaltaan sekä taivuttanut sen 15-20mm apurunkoa suppuun.

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla on joutilas apurunko, jos tarvit suoraa. Vakaajakin löytyy, mutta se on ohkaisempaa mallia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    varaosat löyty oman pellon reunasta, kiitos tarjouksesta.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X