Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 pommi ja saatavuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 pommi ja saatavuus

    Onko kukaan viimeaikoina perehtynyt aiheeseen? Paul:lta Luxcemburgista ei enää saa :( Hyvää DIY ohjetta aiheeseen? Tai saisiko muualta järkihintaan..?

  • #2
    Mikä on järkihinta?
    Iipeistä tilasin hiljattain febin pommin n.260€ kotiin kannettuna.

    Comment


    • #3
      Niin pitkään kun niitä saa rahalla, on se järkihinta. Toki tuo 260€ ihan himppasen kirpaisi.

      Comment


      • #4
        Sparetolta näyttäisi saavan febin pommia 26538, mikä vastaa osanumeroa 4A0 612 061 D. Kuitenkin kyseinen pommi on ulkonäöltään identtinen vanhempien typ44 korisiin sopivan pommin kanssa, minkä osanumero on 443612061H.

        Onko kellään tietoa siitä, että voisiko tuon 4A0 612 061 D -pommin asentaan tuon vanhemman pommin tilalle?

        Comment


        • #5
          Näyttäisi olevan hyvinkin samanlainen. Kiinnitys ja liitinlähtöjen suunnat sekä kierteet ovat samat.

          Comment


          • #6
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=35579

            Tuo löytyi haulla ja viestissä nro 20 on 443 612 061 D samassa listassa H-loppuisen kanssa. Mutta alku ei ole siinä 4A0 vaan 443. Febin numerot 14176 ja 14178 siellä mainittu. Mitä korimallia tuo 4A0 tarkoittaa? Näyttäisi olevan joissain pommeissa neliskulmainen kapea osa ja toisissa pyöreä. En tiedä onko liitännät kuitenkin samanlaiset.

            Comment


            • #7
              4A0 tarkottaa korimallia 4A eli C4 ja 443 korimallia 44. Oon törmänny aikaisemminkin näihin osanumerojuttuihin, että osan sopivuuden kannalta kolme ekaa numeroa ei meinaa muuta kuin auton korimallia, mihin osa on tarkotettu.

              Eli tällä olettamuksella 443612061 D on sama osa kuin 4A0612061 D. Pitäisi vaan ryhtyä koekaniiniksi ja kokeilla runnoa tuo 4A0 -alkunen pommi paikalleen. Niitten pyöreäkaulaisten ja kantikkaiden pommien ero on tiivistyksessä. Toisissa kuparitiivisteillä ja kantikkaissa o-renkailla

              Comment


              • #8
                Ainakin V8:siin pommiin liittyvät kaikki muut osat näyttävät ETKAsta olevan tismalleen samoja 4A0:lle kuin 443:selle.

                Comment


                • #9
                  Liityisköhän tälläinen oire pommiin: Säiliö oli yli täytetty ja poljettiin jarrua sammuksissa parikytä kertaa, niin sylkäisi desin säiliöstä pihalle.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä. Noin se ehjä/ehjähkö pommi tekee, jos järjestelmän ylitäyttää. Käydessä nestepinnan olisi hyvä olla jossain puolella välissä asteikkoa.

                    Comment


                    • #11
                      Eli lopputuloksena ton C4:enkin pommin voi todennäkösesti melko huoletta istuttaa typ 44 malliin. En jaksa uskoa että, esim pommin takaiskun avautumispaineessa tai pommin typpilatauksessa olisi suurempaa eroja eri mallisarjojen pommien välillä.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla olis pari vanhaa pommia, eri kierteet kummassakin. Voin laittaa postiin, jos vastaanottaja maksaa kulut. Kunnosta ei tietoa, mutta luulisin toimivan. Pari tehostimen pumppuakin löytyy, nekin hieman erilaisia ja kunnosta ei tietoo, mutta tiivistesarjahan maksaa muutaman kympin. Purettu satkun 88-89 malleista muistaakseni. Joutas pois tilaa viemästä.

                        Comment

                        Working...
                        X