Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Menee jotenkin seuraavasti V6 moottorin kanssa; irroitetaan ilmaputki imusarjalta, poistetaan sähköliittimet, irroitetaan kymppimillin kannalla oleva pultti, joka pitää ilmasuodatinkoteloa paikoillaan. Irroitetaan väliputki keulan ilmanohjaimesta (siis putsarikotelolle tuleva). Nostetaan kotelo + putkenpätkä pois paikoltaan. On alhaalta tuettu kumikartioin.
Nyt pääsee kurkistamaan lampun pohjaan, jossa näkyy vilkun kohdalla muovinen uloke (siipi). Käännetään auki ja vedetään pois. Uusi polttimo paikoilleen ja kasaus päinvastoin.
Noin niin... tarkoititko, että myös ajovalopolttimoa varten pitäis toi rumba tehdä? Näin jotenkin ymmärsin...
Kyllä minä onnistuneesti vaihdoin C5:n V6 koneelliseen puolikkaiden polttimot irroittamatta mitään ns ylimääräistä.
EDIT: Iski vissiin joku iltapäivädementia... Toki apukuskin puolelta pitää ottaa ilmanputsarille menevä ilmanohjain (torvi/putki) irti...
Villkupolttimoon pitäisi päästä myös noin käsiksi. Siinä on siis sellainen valkoinen "tikku" jota kierretään vastapäivään ja sitten vedetään ulos. Polttimo on tuossa tikussa kiinni. Näin siis C5:ssä.
Niin arvelinkin, muut oli irti mutta putsarinkoteloa en vielä irroittanut.
Usko loppu kun ajattelin että ei sitä tääältä kautta vaiheta, mietin jo lasin irroitusta (UMPIO)
Kiitos tiedoista.
Sama homma olisi tarpeen 1,8t:ssä ja kyseessä kuskin puoli, näyttää ikävältä hommalta - jollain tietoa helpoimmasta tiestä onneen?
B6 mallinen A4 siis. Ettei kävis kun duunikaverin 03-Passatissa kun joutu purkaa koko stanan etupuskimen ja etusiivet ennenkuin onnistu xenonin lyhdyt uusimaan...
On tää kuninkaallinen foorumi kun näin avuliaasti hommat saa hoidettua.
Yksityisviestillä ja tuolla kuvitetulla sivustolla homma hoitui ja hätäseen. Kyllä kannustaa
avustamaan muitakin jos vaan osaa auttaa! Tosin teipeistä ja tummennuksista melko harvoin
tällä hiukan varttuneemmalla palstalla kysellään.
Valitettavasti se ei sillä lähtenyt vörkkimään ja vaihdettu lamppukin oli ehjä.
Eli onkos niksejä sitten jäljellä:
Oireet ovat ne, että kun vilkun vasemmalle laittaa niin tikittää epätahdissa niinkuin ennen vanhaan teki jos rele oli loppu. Näissä kuulemma samaa tekee jos lamppu on finiitto. Nyt ei siis ollut ja homma jatkuu entiseen tapaan.
Vaikka vaihtoautotakuu voimassa niin mitä sitä aina kitisemään kädet levällään jos kyseessä pienen pieni niksi tms. Aina ei kehtaa eikä jaksa mennä huollon ihmisten vihattavaksi pikkuasioiden takia.
Niin, ei tullu aikasemmin kirjotettua siitä polttimosta.
Se ei ollu palanu vaan siinä oli jonkinlainen kosketus häiriö.
Elikkä vaihdoin uuden polttimon mutta pimeänä oli edelleen, silloin ajatus rupesi juoksemaan.
Mikä lie hapettuma ollu, nyt on toiminut moitteitta.
Hankasin vain sitä lampun ja pitimen pintoja edestakas.
Olisko ideoita: A6 -98 2.5tdi, edestä kuljettajan puolen vilkun polttimo pitäisi vaihtaa.
Ei riitä ideat itsellä. Muulla asialla audi centerissä tänään ja kysyin siellä samaa.. huoltotiskin sedän muistikuvan mukaan vilkun umpio irtoaa sisäänpäin. Ei onnistunut minulta.
Comment