Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisää narinaa... (C5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lisää narinaa... (C5)

    ...ja tällä kertaa tuo jumalan mieliharmi ääntelee alustasta. Juuri kun sain kojelaudan ja ovien nitinät vaikenemaan, niin nyt sitten narahtelee alustassa ja se kuuluu sekä sisälle että ulos. Narinan lähdettä en ole onnistunut paikantamaan, mutta se esiintyy tapauksissa, joissa auton kori tekee normaalia suurempaa liikettä, kuten esimerkiksi hidastustöyssyissä.

    Kuka muu on kärsinyt C5 -korisen taudin alustan narinoista? Olettaisin, vaikka oletukset ovat kaikkien mokien äitejä, että joku tai jotkut tukivarret elämöivät. Olenko hakoteillä? Voiko äänistä päästä "tein itse ja säästin selvää rahaa" -menetelmällä vai pitääkö taas mennä lompsa auki Laakkoselle...?

    Ihanan kallista. -Audi on....

    #2
    Käsittääkseni etutukivarsien ikääntymisestä johtuva ongelma.
    - Audi todella on ;)

    Comment


      #3
      http://www.autoteile.cc/

      Etusivulta jo alkavat kertomaan miten VAG kutsui 870 000 autoa takaisin aiheen tiimoilta.

      Comment


        #4
        Tuolta autoteilestä itse ostin täydellisen tukivarsisarjan, maksoi rahteineen noin 370 ?. Vaihto onnistuu itseltä, jos työkalut pysyvät kohtuullisesti kädessä. Ohjeita vaihtoon löytyy täältäkin search-nappulaa käyttämällä. Itsellä pallonivelet olivat kahta lukuun ottamatta melko huonolla hapella, lisäksi kuljettajan puolen alatukivarren korin puolen pusla oli jo hieman väljä. Muuttui ajettavuus aika paljon parempaan suuntaan vaihdolla!

        Minunkin on pitänyt jonkinlaisia suomenkielisiä ohjeita/projektikertomusta väsäillä, mutta aikaa on ollut viime aikoina todella huonosti. Liekkö tunnit vähentyneet vuorokaudesta? :)

        Comment


          #5
          Maailmaan mahtuu ääniä :)

          Sieltäpä tukivarsien suunnaltahan sitä ääntelyä luultavammin tulee.
          Itselläni natisi joskus kumiset puslat aika mielenkiintoisesti. Merkki vaan ei tainnut olla silloin Audi.
          Kannattaa nyt kattoo ne paikat rauhassa läpi ja hengittää syvään pari kertaa ennenkuin alkaa radikaaleja toimenpiteitä suorittamaan.

          Tai sitten vaihtaa merkki ;)

          Comment


            #6
            Noniin, vastaanpa tässä nyt itse itselleni narinan lähteestä.

            Kyllä sitä tuntee välillä itsensä aika hölmöksi... Menin tuossa tallissa painelemaan auton etukulmia, tuloksetta. Narinaa ei kuulunutkaan. Seuraavaksi siirryin painelemaan auton takakulmia ja kas, siltähän se narina kuuluikin. Mutta se narina ei suinkaan tullut tukivarsista, vaan peräkontin luukusta, s****na.

            Nääs kun tapanani on ollut aina auton pesun yhteydessä käsitellä kaikki tiivisteen Auto Glymin kuminhoitoaineella, mutta viimeaikoina aineen loppumisen johdosta en ole tiivisteitä voidellu. Niin tuo kontin luukun tiiviste otti ja kuivui niin että alkoi huutelemaan voiteluaineita.

            Ei todellakaan tullut ensimmäisenä mieleen että Audissa voisi olla tuollainenekin ominaisuus. Narina loppui kuin seinään kun voitelin taas kontin tiivisteen.

            Että sitä osaa immeinen olla pöljä....

            Comment


              #7
              Olisit heti sanonut että takaa, heh. Olihan mulla Coupe ennen joka natisi kuin vanha aitan ovi, kunnes voiteli takakannnen tiivisteet ja vaseliinilla käsitteli sivuohjaimet.

              Edelleen, Audi on - (pääasiassa kallis pitää) nam

              Comment

              Working...
              X