Hei,
Olen lukenut tarinoita jarrujen ilmaamisesta, mutta nyt tuntuu pakottavaa tarvetta kysyä neuvoa koska vanhat konstit ei pure.
Auto on Audi A6 2.5 TDI Quattro Avant 2003.
Ajattelin, että helpolla pääsee kun hakee Biltemasta takaiskuilla varustetut letkun pätkät ja litran jarrunestettä. Ei muuta kuin letkut ilmausnippoihin, letkujen toiset päät tyhjään pulloon ja nipat auki. Jarrua pumppaamaan. Muutaman jarrupainalluksen jälkeen muuttui jarrupoljin lötköksi. Taisi olla Bilteman ilmaustyökalut täysiä susia. Nyt on varmasti ilmaa systeemissä. Siirryin perinteiseen menetelmään. Ilmausnippa auki - jarru pohjaan - nippa kiinni - jarru ylös. Vuorotellen etujarrut n. 30 min ajan. Ilmaa tuli. Ei ollut merkitystä koneen ollessa käynnissä tai ei. Löysä jarrupoljin.
Missä järjestyksessä tämän auton jarrut kuuluu ilmata?
Saanko parempia tuloksia aikaan jos yritän imeä ilmausnipoista, ilman pumppaamista tai ilman, että auto on käynnissä?
Vai onko ainut vaihtoehto etsiä sopiva korkki jarrunestesäiliöön ja varustaa se ilmaventtiilillä, pumpata painetta jne. ?
Ei ole mukavaa ajella niin, että jarrut toimii vasta kun poljin melkein pohjassa.
Olen lukenut tarinoita jarrujen ilmaamisesta, mutta nyt tuntuu pakottavaa tarvetta kysyä neuvoa koska vanhat konstit ei pure.
Auto on Audi A6 2.5 TDI Quattro Avant 2003.
Ajattelin, että helpolla pääsee kun hakee Biltemasta takaiskuilla varustetut letkun pätkät ja litran jarrunestettä. Ei muuta kuin letkut ilmausnippoihin, letkujen toiset päät tyhjään pulloon ja nipat auki. Jarrua pumppaamaan. Muutaman jarrupainalluksen jälkeen muuttui jarrupoljin lötköksi. Taisi olla Bilteman ilmaustyökalut täysiä susia. Nyt on varmasti ilmaa systeemissä. Siirryin perinteiseen menetelmään. Ilmausnippa auki - jarru pohjaan - nippa kiinni - jarru ylös. Vuorotellen etujarrut n. 30 min ajan. Ilmaa tuli. Ei ollut merkitystä koneen ollessa käynnissä tai ei. Löysä jarrupoljin.
Missä järjestyksessä tämän auton jarrut kuuluu ilmata?
Saanko parempia tuloksia aikaan jos yritän imeä ilmausnipoista, ilman pumppaamista tai ilman, että auto on käynnissä?
Vai onko ainut vaihtoehto etsiä sopiva korkki jarrunestesäiliöön ja varustaa se ilmaventtiilillä, pumpata painetta jne. ?
Ei ole mukavaa ajella niin, että jarrut toimii vasta kun poljin melkein pohjassa.
Comment