Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuulilasin korjaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Tuulilasin korjaus

No sattui taas se vakio,

eli kaikessa rauhassa moottoritiellä, radiossa Olavi Virta ja laulan mukana Hopeista Kuuta, niin volvo vetää tiukan ohituksen (syy tuntematon) ja naps kivi/nasta tuulilasiin.

Mitä olen täällä lukenut, niin Novus ilmeisesti ihan pätevä konsepti yrittää pysäyttää tuore osuma? Lisäksi mitä tarkastelin vauriota, niin onko muut TT-kuskit havainneet, että auton varsin kaareva/kupera lasi hieman edesauttaisi lentelevien kivien uudelleen suuntaamista ilman suurempaa vauriota? Vai kävikö vain tuuri? Aika pinnalliselta vaurio vaikuttaa verrattuna edellisen A4:n hitteihin.

Muutaman kerran noita korjauttanut paikallisella Novus-yrittäjällä, hyvin ovat onnistuneet. Tuoreeltaan heti kolhun peitto teipillä (millä vaan, jos ei ole varta vasten siihen tarkoitettua teippiä), koska lopputulokseen vaikuttaa kauanko ja kuinka likainen osumakohta on.

Vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksista riippuen jopa ilmaista.

Comment

Kyllä mulle ainakin TT:stä meni tuulilasi halki koko leveydeltä :D

Ite käytin juuri omaa tuulilasia paikattavana firmassa, joka käytti Esprit Systemiä:
      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=BMSVkMcsvH4[/ame]

Hyvää jälkeä tuli. Lupaa 150mm halkeamankin pysäyttävän ilman porauksia. PK seudulla varmaan on vähän enemmän tarjontaa noista korjauksia tekevistä firmoista, täällä Mikkelissä isommat firmat ei sitä tarjoa...

Comment

Auts... eli ehkä tuuria pelissä, mutta katsotaan nyt ensin se korjaus. A4:ssa meni lasi vaihtoon pari kuukautta korjauksen jälkeen.

Ajattelin, että liekö viimeisen kolmen-neljän vuoden aikana tapahtunut huimaa parannusta näissä korjaustavoissa, mutta taitaa olla loppupelissä enemmän kiinni osumakohdasta, syvyydestä yms.

Joo, Olavi Virtaa en syytä; viimeksi taisi olla Jimi Hendrixin soolo meneillään, kun en melkein kuullut koko osumaa... huomasin sitten kyllä, kun aurinko niin kivasti kimalteli siinä vekissä.

Comment

Taitaa aika yksilöllistä olla tuo lasin halkeaminen, itsellä ollut vuoden iso kiveniskemä n. 10 senttiä lasin alareunasta keskellä lasia. Ei ole lähtenyt leviämään yhtään.

Comment

Itse olen lasiturvavakuutuksen turvin korjattanut useamman iskeymän lähes saman tien kun tulleet. Paikallinen yrittäjä tekee Novus korjauksia (vakuutusyhtiön kelpuuttama) ja ei ole ollut valittamista, heiltä saanut myös noita pyöreitä kirkkaita tarroja mitkä pysyvät hyvin kiinni lasissa suojana. Ei niistä toki uusia tule, mutta edellisessä A4:ssa isompi "häränsilmä" pieneni ihan lähes huomaamattomaksi. Nykyisissä A4:ssa yksi iskeymä lähti halkeamaan heti, ennen kuin ehti korjata ja tuulilasi meni vaihtoon. Halkeama oli lyhyt matkustajan puolella, mutta sellainen että lasi meni kahteen osaa, kun halkeama teki kaaren.

Comment

Working...
            X