Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 kilinä/ kolina

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B5 kilinä/ kolina

Eli onpahan taas ongelma johon en itse löydä ratkaisua. Löysin kilinöistä montakin topiccia mutta eipä selvinnyt sieltäkään.

Kyseessä A4 -95 2.6 etuveto
    Ääni kuuluu apukuskin puolelta, sisälleppäin melkein muovisena kolinana ja ulospäin kilinänä. Ääni tulee epätasaisella alustalla ja häviää kun yhtään painaa jarrua. Ääni tuli ekan kerran pari viikkoa sitten ja on sittemmin hieman koventunut.

Jarrusatula on kiinni, samoin kannake ja tänään vaihdoin jarrusatulan "jousen", tukivarsissa en löytänyt mitään sanomista. En saa paikoillaan tuota ääntä esiintymään, joka hankaloittaa paikantamista.

Alustana Jom säädettävä joka vaihdettu marraskuussa. Kaikki levyt ja palat vaihdettu Tammikuun alussa.

Kokemusta, arvauksia tai neuvoja?
    Viimeksi muokannut tuomos; 22.2.2014, 17:32.

Etujousi poikki?

Comment

Palat väljät kannakkeeseen tai sitten liukutapit väljät.

Comment

Pystyykö tuota liukutappien väjyyttä toteamaan muutoin kun uusilla pulteilla?

Comment

Heiluttelemalla satulaa.

Comment

Oma kokemukseni: Mulla kilisi FNR-G60 -jarrut mukulakivellä ja syyksi paljastui kuopalle kuluneet palojen carrierit. Palat siis pääsevät heilumaan ylös-alas liikaa ja kilisevät. Uudet carrierit maksavat 110,- / kpl ja ostopaikkoja ei paljoa ole.

Pikakorjauksena auttaa uudet palojen kiristysjouset ja CRC:n Disc Brake Quiet tai Bison Heat Silicon -tahna palojen taakse. Näin tein itse ja kilinä väheni merkittävästi.

Olen myös kuullut jonkun laittaneen pellistä tehdyt liukupalat carriereiden liukupintoihin. En tiedä voisiko liukupintoihin koneistaa lisää materiaalia? Saattaa herkästi maksaa yhtäpaljon kuin uudet osat.

Comment

Palat on kyllä paikoillaan niinkuin pitääkin, eikä ole väljää mihinkään suuntaan. Liukupultit vaihtelin tuossa ja jämäköityi kyllä satula, mutta kolina ei hävinnyt. Siinä sitten sorkkaraudan kanssa kääntelin ja taivuttelin joka paikasta ja koiranluun ylempi "pusla" paljastui väljäksi.
              Olin kyllä itsekkin varma että vika löytyisi jarruista kun se taianomaisesti häviää jarruttaessa.

Comment

No eipä ollut vika sitten vakaajantangoissakaan. Alkaa kyllä vaikuttamaan mystiseltä kun ei vikaa löydy.

Comment

Working...