Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F etujarrupalat huoltovälillä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 4F etujarrupalat huoltovälillä

Ostin tommosen A6 4F facelift allroadin 50tkm ajettuna ja käytin oston jälkeen huollossa. Etupalat vaihdettiin tuolloin ja hieman ihmettelin kilometreihin nähden lopussa olevia paloja. Eipä tarvitse ihmetellä enää, tänään auto 80tkm kohdalla huollossa ja etupalat sisäpuolelta melkein varottimeen kuluneet. Tulee nyt määräaikaishuoltoon joka kerta 200€ lisälasku :).

Onkos kuinka tavallista? Edellisessä B7:ssa palakierros 100tkm kohdalla ja 210tkm auto vaihtoon samoilla paloilla. Keksin mä ehkä selityksenkin, ajan paljon Korpilahti - Joutsa väliä, jossa on reiluja mäkiä. Autossa on alamäissä jarruttava vakionopeudensäädin. En oo kiinnittäny siihen erityisesti huomiota, mutta reitin tuntevat tietää, että varmasti useassa kohdassa vakkari seisoo jarrulla. Autossa on lisäksi se jarrujen kuivaustoiminto. Silti 30tkm tuntuu kyllä vähältä... jarrutelin mä niihin mäkiin sillä edelliselläkin autolla.

Voi pitää ihan paikkansa.

Itselläni meni etupalat vajaassa 40 tkm matkalla...ihan olivat EBC:n tekosta, joten pölyämättömyyden kustannuksella oli vissiin kulutus tuota luokkaa;)

Kovin etupainotteinen; ainakin 347 mm laikoilla varustettu tuntuu olevan.

Comment

Minulla kestää C5:ssa 40-60T kun valo syttyy, kaverilla oli passatissa 200T mittarissa kun auto meni vaihtoon ja joka nurkassa alkuperäiset palat, passat oli 2006 mallia.

Comment

Palat ja huollot tosiaan Audilta, palat maksaa 148€ ja vaihtotyö näköjään karvan auki 70€. Tuo 30tkm huoltoväli täytty mulla 9 kuukaudessa, joten ajosta suurin osa maantietä (ei juurikaan kaupunkiajoa, jossa paljon jarrutuksia). Ei kai se auta ku muuttaa mindsettiä jarrupalojen keston suhteen :).

Comment

Foorumilla on ennekin ollut puhetta tästä. 4F:n jarrujen kuivaustoiminto on hieman yliherkkä ja aktiivisena jos pyyhkijät ovat tihkuasennossa. Tuo kuluttaa juurikin sisäpalaa, kun kuivaustoiminto käyttä jarruja vain niin kevyesti, että vain sisäpala koskettaa levyä.

Lisäksi esp tuntuu olevan aika halukas käyttämään jarruja puskemisen ehkäisemiseksi jo normaalissa ajossa liukkailla. Itsellä palat on kestänyt yleensä n.60-80tkm.

Mitkä palat muuten maksaa 200€? Itse juuri syksyllä vaihdoin koko kierroksen Zimmermanin paloja ja levyjä (eteen ja taakse) hintaan 239€.

Comment

Orkkis palat oli muistaakseni en ~160€ luokkaa marmorilla.

Comment

Onko tuo kuivaustoiminto aktiivinen jo pelkästään siitä, että viiksi on sadetunnistinasennossa vai vasta sitten, kun pyyhkijät oikeasti toimii? Mä pidän käytännössä aina siinä sadetunnistisasennossa sitä. Ekassa postauksessa pyöristin lisälaskun 200 euroon, kun se siis muodostuu tuon toisen viestin 148€ paloista (orggikset) + 68€ työstä = 216€.

Comment

Nyt kun tajusin käyttää hakusanana "kuivaustoiminto", niin löytyi tästä aiheesta aikaisempia ketjuja.
                Viimeksi muokannut msuomal; 21.2.2014, 16:19.

Comment

100tkm tuli ajettua omalla a6:n etupaloilla. Ajo moottoritietä ja kehä 1:stä, 50 km yhteensä. Nyt uudet levyt ja palat edessä, mittarissa 230tkm. Jospa sitten taas menisivät 100tkm.

Comment

Jarrujen kuluneisuuden varoitusvalo syttyi, vaikka Zimmermanneilla ajettu vasta noin 20 tkm. Onko ihan normaalia A6 C5 facelift 2.5TDI quattrolle? Toki katsotaan kohta varoittimen liitännät, mutta ei kai palojen pitäisi noin nopeasti kulua?

Comment

Auton ostin 170tkm ajettuna melko heti vaihdatin eteen uudet originaalipalat, nyt 60tkm ajaneena meni taas palat vaihtoon juuri sen sisemmän palan vuoksi. Eli aika normaalia kulumista.

Comment

4F etujarrujen sisemmän palan kulumista lisää jarrujen kuivaustoiminto. Tuossa Petrin C5:ssa ei taida tuota kuivaustoimintoa olla, joten itse tarkistaisin liukutappien toimivuuden.

Comment

Ettei ois palan juuresta johto poikki.

Comment

Minulla menny 4F:stä 27tkm matkalla etupalat. Epäilen kyllä vahvasti että jotain oli töpätty palojen asennuksessa koska ny ajettu uusilla jo paljon pidempään täsmälleen samassa maastossa/kaasujalalla.

Comment

Working...
                            X