Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 A6:seen vanteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C5 A6:seen vanteet

    Hyvvee Joulua ja uuden vuoden odotusta!

    Ehdottaisitteko vanteita 17-18" kesäkäyttöön C5 koriseen hiilen harmaaseen A6:seen!
    Itse pidän A8:n vanteita hienoina ja jotenkin härskinä KLIK
    Toinen vaihtoehto on RS6:n vanteet KLIK

    MUTTA, haluaisin kuulla mielipiteitä ja tietysti myöskin kuvia ja empiirisen tutkimuksen tuloksia.

    Kiitos, T

  • #2
    Mulla on kanssa sama projekti meneillään, eli pitäisi päättää hyvät kesävanteet tähän A6:n. Päälle tulee todennäköisimmin Conti SportCantact 2:t tai Pirellin PZero Nerot koossa 225/45R17.

    Tärkeimmät kriteerit ovat keveys ja kestävyys. Muuten hommaisin OZ:n Superleggerat, mutta eivät ulkonäkönsä puolesta sovi isoon farkkuun. Superleggerat Neroilla olisivat olleet 1500 e.

    RS6-replikat ovat ihan komeat, mutta eivät taida mitkään replikamerkit olla kovinkaan erinomaisia laadullisesti (paino jne.)?

    Talvivanteet ovat Audin (ilmeisesti) taotut orkkikset 15":t, painoa kesärengas+vanne-yhdistelmällä vain karvan päälle 14 kiloa. Isommasta kesäsatsista tulee tietenkin raskaampi, mutta yli 18 kiloa per nurkka alkaa olla liikaa. Passatin alla ero 14 kg ja 22 kg per nurkka - satsien ero oli yli 1 l/100km sekä sekuntia 0-100 enemmän. A6 on jo valmiiksi hitaampi ja janoisempi, turha sitä enempää yllyttää myllynkiviä alle pulttaamalla.

    Comment


    • #3
      Meilläkin sama projekti meneillään... Auto saman värinen kuin Matilla mutta sedan.
      Oltiin ajateltu tätä tai tätä. Mielestäni molemmat sopii mainiosti ton auton pulleisiin linjoihin.
      Vaikea vaan valita ottaako 17" vai 18" kun tarkoitus olis laittaa -30mm jousetkin... ja siten täysin arvoitus kummat näyttäis paremmalta.

      EDIT: rikkinäinen linkki korjattu...

      Comment


      • #4
        Varoituksen sana Alession vanteista tähän väliin.Ovat kuulemma aika pehmoisia.Tummaan autoon a8 replicat sopis mielestäni hienosti.

        Comment


        • #5
          No en ole vielä kuullut replica-vanteiden laadusta moitteita, kun kuulemma tulevat monesti samoilta linjoilta kuin "merkki"-vanteet. Tietysti jos huonoja kokemuksia on jollain, avatkoon sanaisen arkkunsa.
          Auto on tarkemmin Vulcano perflette pearl tai-jotain-sinnepäin -värinen ja olen päätellyt että tumma kromi voisi sopia.
          [mainos] Löytyy muuten 17" tumma-kromiset huonokuntoiset vanteet huonoilla kesärenkailla varastosta, jotka lähtevät miltei uloskanto-hintaan[/mainos]

          Comment


          • #6
            Kyllä mulla on ollut jo muutamat Alessiot ja en minä niistä mitään moittimista ole löytänyt.

            Comment


            • #7
              Itse ostin kesällä A3:een nuo A8-replikat 18":ina ja tyytyväinen olen ollut. Ei noissa laadullisesti ole mitään moitittavaa, ainoastaan se, että ne naarmuuntuvat helposti kiillotetusta pinnasta johtuen. Kevyemmätkin ne tietysti voisi olla, ja monet valittaa että niitä on liian monessa autossa alla, mutta tosiasia on se, että melko harvassa autossa olen suomessa noita nähnyt, ainoastaan saksalaisissa autolehdissä. Hyvänä puolena mainitsisin myös sen, että ne "vaihtavat väriä", eli auringon paisteessa
              kun valo ei osu niihin, niin ne näyttävät todella tummilta, kun taas illalla kaupunkivalaistuksessa todella kiiltäviltä.

              Tässä näkee vähän mitä tarkoitan.

              Comment


                #8
                Itellä oli Alession F1:t alla pari kesää. Ensimmäisenä kesänä loppukesästä ihmettelin, että miks ravistaa. No, jokainen vanne oli aivan solmussa ja lommoilla sisäreunasta. Autolla ei oltu ajettu mihinkään reunuksiin, joten en tiedä mistä johtui. Hakkasin ne sitten rengasliikkeessä töissä ollessani kumilekalla suoraks. Sen jälkeen ei ravistanut eikä tasapainotuskoneessa ollut heittoa.

                Seuraavana kesänä ravisti taas. Molemmat etuvanteet solmussa. Vein ne sitten ammattimiehelle oikastavaks, joka sanoikin, että onpas tutunnäköiset vanteet, näitä on täällä aika monet ollu.

                Itsellä oli renkaana 215/40-17, joten matalahan se on ja varovaisuutta vaatii. Korkeammalla profiililla toimii ehkä paremmin.

                Rengasliikkeen myyjä muuten puhui Dezentin Type F:stä samaa, oli mennyt vanne mutkalle ja oikaisufirman tyyppi sanoi jotain tyyliin "jos nää vanteet kuuluis olla karkaistut, niin se on tehtaalla unohtunut. Näähän on kuin tinaa".

                Tästä viisastuneena säästän ennemmin pari kuukautta pidempään, kuin ostan paskat vanteet.

                Summa summarum, halvalla ei hyvää saa.

                Ja niin, tuo RS6-malli on hieno. Kaverilla vaan oli ne urS4:n alla ja meni vaihtoon, koska osa oli täynnä hiushalkeamia. Nämä siis replica-vanteet.

                http://www.audiclub.fi/autogal/index....jpg&indexID=6

                Comment


                • #9
                  Voihan se tietysti olla, että se ravistus mitä mullakin on ollut, on osaltaan johtunut noista Alessioista... Edellisessä autossa Primerassa oli 16" Alessio Girot, renkaan profiili oli muistaakseni 50. Renkaat oli Uniroyalin RS1:t, erittäine pehmoiset renkaat. Aamuisin kun lähti töihin, niin tuntui satkun nopeusrajoitusalueella (todellinen vauhti ehkä jotain 110km/h) aluksi ravistusta/pompotumsta. Se kuitenkin hävisi ilmeisesti renkaan lämpenemisen myötä ja ravistusta ilmeni vain aavistuksen moottoritienopeudessa.
                  Edellinen Primera teki ihan samaa, silloin oli 15" Alessiot.

                  EDIT: Kertokaa nyt sitten, että mitkä ovat laadukkaita merkkejä? Mulla ei nyt tähän hätään tule mieleen kuin OZ...?

                  Comment


                  • #10
                    Tulipa vielä noista Alessioista mieleen, kun tätini autossa on ollut 3 vuotta kesät talvet renkaat Alession vanteilla, ja niistä alkoi maali sieltä täältä lohkeilemaan, niin viime kesänä ostettiin uudet vanteet kesäpyörille ja tarkoitus oli jättää vanhat Alessiot talvipyörille. Noh, yllätys oli melkoinen kun kesän jäljiltä menin hänen vanteitaan haeskelemaan, niin jokaisesta vanteesta oli maali "kiehunut" pinnan alta ja ne maalit lohkeilivat isoina palasina pois. Oli melkoisen lohduton näky.

                    Comment


                      #11
                      Kertokaa nyt sitten, että mitkä ovat laadukkaita merkkejä? Mulla ei nyt tähän hätään tule mieleen kuin OZ...?
                      No, heitellääs nyt ihan pikaisesti hatusta mutuna -> Keskin, Kosei, Enkei, BBS (+ASA?), OZ, Compomotive + taotut vanteet.

                      Ps. ei nyt nuo Superleggerat alla niin pahalta ainakaan sedan-A6:ssa näyttänyt kun niillä tuli ajeltua viime keväänä toista kuukautta - oli ainakin reilusti ajettavuudessakin eroa edellisiin tuumaa isompiin RS4-lyijyreplikoihin (rengas+vanteen paino tippui yli 6kg per kulma) ja vinkkinä, että RS6-look löytyy myös OZ:n mallista Vela (viime kesänä ehti toista kuukautta tuollaiset 17"na olemaan alla ja paino luokkaa kymmenisen kiloa).

                      Comment


                      • #12
                        Täytyy myöntää, että outoja merkkejä... BBS ja OZ on tuttuja, mutta noi muut... Eikös Miglia ole kanssa ihan laadukas tuote, ainakin hinnan perusteella näin voisi päätellä?

                        Kyllä se sitten menee tuonne OZ:n tai Miglian suuntaan, BBS:llä ei oikein ole sopivan näköistä. Ellei kuitenkin haksahda halvempaan ja osta sitä Alessiota... Keväällä sen sitten näkee kun katsoo kukkaroon, että mitä ostetaan.

                        Comment


                          #13
                          Siinä ois aika pling pling vanteet A6:seen. Eikä paha hinta, suoralla ostolla 1000 ja viimeksi millä huusivat niin oli 800?.

                          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...tem=8030319907

                          // Linkki moderoitu lyhyeksi. Artikkelinumero ebay:n hakukenttään...

                          Comment


                          • #14
                            Nuohan on melkein kuin A8:n vanteet, mutta koko-kromina. Aika Bling tosiaan. Olisi varmaan kyljet vedetty avaimilla ensimmäisen työpäivän jälkeen...

                            Comment

                            Working...
                            X