Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 ilmajousitus/automaattinen tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 ilmajousitus/automaattinen tasonsäätö

    Audi A6 avant quattro automaatttisella tasonsäädöllä vm.99. Kyseisen auton perä makaa kentässä, eli ei nosta perää ylös. Palaa kyseisen vian merkkivalo. Kaikki sulakkeet on tarkistettu. Ei löydetty tasonsäädön sulaketta. Kompressorille ei tule virtaa. Mitattiin.

    Onko kelleen kokemuksia/tietoa kyseisestä tyypistä/viasta. Jos voisi saada itse kuntoon, jos pieni vika. Välttäisi turhan ajelun perä maassa.

    Kiitos

  • #2
    Järjestelmän painekytkin ei ilmeisesti anna ohjaustietoa kompuralle.

    Comment


      #3
      Oisko tietoa missä järjestelmän painekytkin sijaitsee?

      Comment


      • #4
        Tasonsäätö on itsediagnoosin piirissä joten saattaisin auton ensimmäisenä testerin nokkaan ennekuin kaivaa syvemmältä.

        Oletko yrittänyt nostaa autoa huoltoasentoon jos vaikka heräis ?

        Comment


          #5
          Testeriin saaminen olisi varmaan paras ensintoimi, mutta on matkaan lähimmälle testerille.

          En ole koittanut saada huoltoasentoo. Mitenkä tuo toimenpide tapahtuu?

          Comment


          • #6
            Kojetaulussa on nappi, pitää painaa 5 sek tai jotain, käyttöohjekirjassa on aiheesta lisää.

            Comment


              #7
              Vaikeaselkoista tuo saksankieli näin umpi suomalaiselle. Jos pystyt tarkemmin selvittämään mikä nappi ja niin poispäin, niin olisin kiitollinen.

              Comment


              • #8
                Nyt menee arvailuun koska omassa Allroadissa lienee erilainen katkaisijasysteemi kuin matalamallissa. ESP:n napin vieressä on ylös- ja alas-näppäimet, näitä yhtäaikaisesti painamalla jokusen sekunnin auton käydessä, syttyy tasonsäädön varoitusvalo kierroslukumittarin keskelle. Tämä on ns. huoltoasento jota käytetään pakko-ohjattuna esim. nosturille mentäessä tai renkaanvaihdossa. Ohittaa tällöin korkeussäädön automatiikan. Pakko-ohjaus poistetaan samalla tavoin painamalla kumpaakin kytkintä hetken että varoitusvalo sammuu.
                Tästä ei tietenkään ole apua jos kompressori ei saa sähköä tehdäkseen järjestelmään painetta.
                Itse en ilman jousituspaineita ajaisi muuallle kuin hinausauton kyytiin, on ne iskari-jousipaljepaketit sen verran sopivan hintaisia

                Painekytkin voisi uskoakseni olla painesäiliön kyljessä kiinni.

                Comment


                  #9
                  Mulla oli Risto viime keväänä sama vika ko sulla nyt. Ei ollu muuta konstia ku viedä auto testeriin ja se näytti että ohjainlaite sökö ( 4B0 907 553 ). Se löytyy sieltä kuskinpuolelta takaa , missä on tunkki ja muut vempaimet, 7cmx7cm musta rasia. Saattaa olla että on saanut kosteutta. Kannattaa kokeilla kuivata se, jos vaikka alkais toimiin. Miten muuten sun ilmajouset, onko ne vuotanu ,eli perä tippunu pikkuhiljaa?

                  Comment


                    #10
                    Samaista ohajainlaitetta testeri herjasi. Ei auta kuin vaihtaa. Perä tippuu paikallaan ollessa ovet kiinni, lukossa. Joskus on jättänyt laskematta perää, mut yleensä laskeen paikallaan ollessa. Ei laske käynnissä, eikä liikenteesä.

                    Comment


                      #11
                      Kun saat ilmajousiin painetta niin aja montulle auto ja sumuta saippuavettä ilmajousille, niille kumipusseille. Alhaalta päin näkee jos vuotaa (kuplii). Oireista päätellen siellä on ilma vuoto, sillä kompura on aktiivinen kun ovet ei ole lukossa.

                      Comment


                      • #12
                        Kuulostaa vähän siltä että ilmatyynyssä reikä tai sitten vuotaa venttiileistä/liitoksista.
                        Mulla Allroadissa uusivat viime talvena paljon osia jousituksesta. Oireena oli se että kun auto oli tallissa pidempään niin oikea etupää meni ihan länään. Kyllä se ajoon aina nousi kohdilleen ja pumppu piti kaiken kohdallaan. Nyt menee korkeuden säätökin rivakkaasti kun on uusi pumppu.

                        50 dollaria maksoi koko remontti :-)

                        Comment


                          #13
                          Antti, tuohan kuulostaa siltä että dollarimaassa varaosat ei maksa mitään ja työ on melkein ilmaista.

                          Comment


                            #14
                            Oli osalla Timo tyyris hinta Pörhöllä. Piti tilata suoraa saksasta. Satasen halvempi siellä. Pitikö sulla boxi ohjelmoida, vai riittikö pelkkä vaihto. Pörhöllä meinasivat, että pitää ohjelmoida uusi boxi. Eivät kyllä varmoja olleet.

                            Miten yksinkertaisuudessaan, pitääkö perän laskea koskaan missään tilanteessa?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä mä niin muistelen että Autokuviolla sanottiin että sen joutuu myös ohjelmoida. Joku varmaan tietää pystyykö Vag-Com:lla sitä suorittamaan. Tuosta perästä, kyllä se pysyy ylhäällä jos on paikat kunnossa.

                              Tyyriitä osia, kyllä.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä taas kuulostaa silta että Audistia viedään. Puhtaasti MUTU, mutta tuntuu kovin kummalliselta että ohjainlaitteet kuolisivat ennen mekaniikkaa/pneumatiikkaa.
                                Mitä itse tullut raskaankaluston ilmajousitusten kanssa touhuttua, ei ne ohjaimet vielä parilla miljoonalla ajokilometrillä luopuneet. Tasotunnistimet akseleilla kylläkin, painepalkeiden (jousien) ohella.

                                Antti,
                                mielenkiinnosta mallia kohtaan (oma), mitä kaikkea sinulla jousituksesta uusittiin ja millä mileagella+

                                Comment


                                • #17
                                  Pitäis varmaan kaivaa kuiteista selville se että mitä kaikkea vaihtoivat vuosi sitten jouluna.
                                  Ainakin se etu-oikea ilmatyyny ja sitten oli joku ilmaletkun liitoskohta. Sellainen muistikuva on että vaihtoivat myös kompuran.

                                  Käytin autoa useampaan kertaan huollossa ton jousihomman takia. Viimeisellä kerralla ne sääti 2. tason siten että se oli oikeasti 3. taso. Hätäpäissään valehtelivat että taso on väärin koska akku on niin huono, se ei pidä korkeustietoa muistissa. Sanoin että "no ihme kun on jaksanut kuitenkin lähteä käyntiin" :-) No, akku oli testin mukaan huono, ja vaihdoin siihen uuden, mutta kyllä se korkeus oli vaan kalibroitu väärälle asennolle.

                                  Maileja taisi olla vuosi sitten noin 60 000.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X