Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ovien jäätyminen "auki"

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Alkuperäinen kirjoittaja JaanaK Näytä viesti
    Hei vaan olen uusi täällä mut mulla on sama ongelma eli ovi aukeaa pakkasilla mut ei jää kiinni. Oli huollossa ja lukko purettiin vika ei korjautunut. sisälämpö kun plussan puolella niin sitten ovi toimii. Nyt haluaisin et oven saisi kuntoon mut miten ovipaneeli puretaan. ylhäällä on vaan kaksi pientä ruuvia. Mulla on AUDI A6 C5 Sedan (4B2) 1.8T Bensiini 150 HV 2004. Vika on ainostaan kuskin puolen ovessa ja mulla on sähköiset lukot. Kerran ovi aukesi risteyksessä kun luulin et se oli lukossa onneksi vastaan ei tullut ketään. Mulle sanottiin et vika lukkopesässä mut epäilen vahvasti. Kaikki toimii kunhan on lämmin.
    Hätäapuna voi tehdä niin, että vetää oven kiinni ja laittaa auton oven napista lukkoon. Ovi jää ns. tuulihaan varaan mutta ei aukea yllättäen ihan aukiauki.

Comment

No jokaisella VAG autoiliallahan on kotona varuilla akku kuumailmapuhallin. On muuten kätevä peli kaikenlaisiin jäätymis ongelmiin.

Comment

Tai jatkoroikka ja kuumailmapuhallin. Joo on. Tosin tyhmä ei saa olla (kuten minä). A8 takaluukun lukkoa sulattelin niin tietysti se valo otti itteensä lämmöstä.
        Yksi vähän niin ja näin keino saada nopeasti jäätynyt ovi auki on kaataa sangolla kuumaa vettä oveen. Ei mieluusti lasiin, sitä ei tiedä vaikka hajoaisi niin nopeasta lämpöshokista. Mutta ovet aukaa kyllä kuumalla vedellä. Tosin ne sitten myös jäätyy vielä pahemmin jos ei saa kuivattua tiivisteitä yms.
        Mutta hätäkeinona kyllä kun on pakko päästä liikkeelle.

Comment

Olen kuullut, että isot pojat laittavat kuuman veden muovipussiin ja hautovat sillä jäätynyttä kohdetta. - Itse en ole asiaa kokeillut mutta kuvittelisin tuon olevan ihan hygieeninen keino sulatteluun, oli pussissa sitten mitä tahansa lämmintä nestettä...

Comment

Lämmitetty isopropanoli voisi olla hyvä, voi ruiskia suoraan kohteeseen ja jään sulattaessaan liukenee veteen, jolloin se ei jäädy uudelleen. Lämmitys toki paloturvallisuus huomioiden. En ole kokeillut, ihan teoreettista pohdintaa vaan.

Comment

No joo pussikin vois toimia, sangosta kaadettu vesi vain on tosi nopea keino. Ylensä olen käyttänyt tuota metodia semmoseen oveen jota ei tarvitse normaalisti paljoa käyttää.
              Ärsyttävintä on jäätyneet ovet jotka aukeaa sen verran, että sisävalot syttyy, mutta et pääse autoon sisälle kuitenkaan. Eihän sitä niin voi jättää.

Comment

Working...
              X