Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:n oikea ovi teki temput

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6:n oikea ovi teki temput

    Eilen aamulla kun piti nousta oikeasta ovesta sisään, niin eipä tapahtunut mitään kun nosti kahvasta. Sama juttu sisäkahvasta. Ovi oli kuin lukossa, vaikka lukkonuppi oli ylhäällä. Renkkasin lukkoa kiinni-auki-kiinni jokusen kerran. Ei auttanut. Autossa oli sisätilanlämmitin päällä, pakkasta ulkona n. -14, se se seisoi autokatoksessa. Sitten iltapäivällä töistä lähdettäessä ovi toimi, oli taasen johdon päässä.

    Mielenkiintoista, onneksi kuskin ovi toimi.

    #2
    Juu ja sitten jos se aukeaa niin ei enää välttämättä pysy kiinni, hienoja laitteita.

    Comment


      #3
      A6 lukot on sellaiset, jos on virta lukolla ja ovat lukitustilassa ei ovea saa auki sisältä kahvasta; siis jos on jotain häiriötä.
      Toinen takaovi on Audissa tällä hetkellä mekaanisesti toimivana, koska lukko on rikki ja jumittaa. Jos jumitus jää "päälle" ei ovea saa auki muuta kuin rikkomalla... tai auttaisiko akun irroitus, silloin ei ole virtaa lukossa?

      Comment


        #4
        Tervetuloa Mika vaan C4:n jäätyvien lukkomekanismien pariin... mistään muusta tuskin on kysymys.
        Lähes viikottaista pakkasilla tuo ovien takkuileminen minulla. Aamulla vaan pussi kuumaa vettä mukaan, että pääsee töihin. :)

        Comment


          #5
          Taitaa -98 olla kuitenkin jo C5, lukot tuntuvat olevan yhtä laadukkaita kun edeltäjässäänkin.

          Comment


          • #6
            Taitaa olla kovinkin yleistä C4:ssä. Johtuuko yhden lukkonupin alas jääminen kosteudesta alipaineputkistossa? Pneumatiikan voima on hento tässä mallissa eikä se juurikaan siedä vastuksia.

            Joskus oikein kaipaa jonkun toisen merkin -vaikkapa ooppelin- selkeää jysähdystä lukkoja avatessa. Tietää kyllä, milloin lukot aukeavat.

            Voisiko Audissa auttaa putkien irrotus ja CRC:n suihkiminen putkiin. Sitten avoimen putkiston läpi puhaltaisi paineilmaa, kunnes putkisto on kosteudesta vapaa.

            Comment


              #7
              Itse taas kaipaisin tuohon C5:seen pneumatiikka-lukitusta. Ei anna oikein laadukasta leimaa autosta se pamaus kun lukkoja avaa/sulkee, ihan turha on vilkkukuittaus kauko-ohjauksessakin kun lukkojen toiminnan kyllä kuulee.

              Comment


              • #8
                Onko mitään kikkaa saada ovi auki, jos on onnistunut saamaan ovipahvin jo irti?

                Potilas on -98 C5 Avant, jonka vasen takaovi ei aukea. Ilmeisesti lukkomoottorissa on häikkää, kun painaa kauko-ohjaimesta auki, niin pärisee hetken.

                Sisäkahvasta kun vetää, niin lukkonuppi nousee ylös mutta ovi ei vaan aukea. Kun sisäkahvasta päästää irti, menee nuppikin takaisin alas.

                Neuvot olisi enemmän kuin tervetulleita.

                Comment


                • #9
                  Menee hermo kun on auto huollossa ja kiire saada se bäk niin nyt autoa ei saa työnalle siellä kun ovet eivät aukea...
                  Audi 100 c4 keskuslukituksella.
                  Olen lukenut voorumia haulla vuodatuksista aiheesta, mutta tuloksetta... Kertokaa vinkkejä oven avaamiseen jos tiedätte!
                  Viimeksi muokannut lowe low; 17.11.2010, 20:55.

                  Comment


                  • #10
                    Lämmitellään vanhaa soppaa.

                    Eli A6 C4, kuskin ovipahvin yläkulmissa ruuvit (2), oven "vetimen" alta kaksi ruuvia ja sitten vaan ovipahvi nostamalla pois? Ei lähde, loppuiko voima vai tieto?

                    Ovi ei siis aukea ulkopuolelta. Kiesissä oli kesällä sama vika, edellinen omistaja korjautti sen merkkihuollossa joten en tiedä, että mikä oli rikki. No nyt se on taas rikki.

                    Lukko toimii avaimella ja kaukosäätimestä, nuppi nousee ja sisäpuolelta ovi aukeaa normaalisti kahvasta nyppäsemällä.
                    Viimeksi muokannut MRSA; 1.12.2010, 21:49.

                    Comment


                      #11
                      lukon sisäkahvan alta vielä yksi ruuvi, löytyy sieltä muovien/äänieristeiden seasta.

                      Eipä siellä oikein muuta ole voinut käydä kuin tanko hypätä irti lukkomurkulan ja kahvan välistä. On ahtaassa välissä ja jos ei ole tarkkana niin saattaa jäädä huonosti.

                      Comment

                      Working...
                      X