Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rekisterikilpien irrotusongelma (Need help)

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rekisterikilpien irrotusongelma (Need help)

    Eli en saa kilpiä mitenkään irti, muoviruuvit vaan vääntyi pyöreiksi vaikka oli oikea torx 27, mitä nyt avuksi?
    Viimeksi muokannut Legitti; 7.2.2014, 12:55.

    #2
    Porakone ja sopiva terä.

    Comment


      #3
      Varaudu myös siihen, että kilvenpohjan ruuvit menee poikki. Siihenkin auttaa porakone ja sopiva terä :)
      Esim m3,25 ? m4 ? m5. Lopuksi m6 kierretapilla uudet kierteet.
      Been there, done that.

      Comment


        #4
        Onks ne pohjan ruuvit millaisia

        Comment


          #5
          M6 ruuveja, kun autossa on M6 kierre. Selvinnee kyllä kun irroittaa kilven.

          Comment


            #6
            Ne on jostain syystä ristipäisiä yleensä. Isolla kannalla. Ite vaihdoin ne kuuskolokantasiin.

            Comment


              #7
              Minkähän kokosia ja mistä niitä kannattais hankkia lisää? Entä onko neki muovisia?

              Comment


                #8
                No pohjan saa kiinni m6×20 ruuvilla ja niitä muovisia kilven ruuveja löytyy ainakin motonetistä. Tai vaikka laakkoselta jos ei muuta keksi...
                Pohjan välissä on yleensä muoviset holkit.

                Comment


                  #9
                  Joo noita muoviruuveja on mutta pohjalle ei. Pitää kattoa jos jostai rautakaupasta löytyy, olettaen että myös noihin clubipohjiin käy noi samat
                  Viimeksi muokannut Legitti; 7.2.2014, 13:40.

                  Comment


                  • #10
                    Ruuvit

                    Suosittelen ruostumattomia tai haponkestäviä. Kestävät jatkossakin.
                    Löytyy ainakin Lahdesjärven kulmilta

                    Kiinnikekeskus Tampere

                    Aunankorvenkatu 4,
                    33840 Tampere

                    Comment


                      #11
                      Täytyy käydä hakeen, mitä eroo noilla on?

                      Montako tarvii jos molemmat kilven pohat vaihtaa? etu ja taka

                      Comment


                        #12
                        Jos meinaatte siihen takaluukun peltiin asentaa pohjan rst/happosella ruuvilla, niin varautukaa siihen, että hetken päästä liitos on kiinni ja pysyy.

                        Comment


                          #13
                          Otin tälläsiä ruostumattomia
                          https://www.dropbox.com/s/zy2gqtuusr...207_152522.jpg

                          Ostin myös M6 kierreterän, makso niin pirusti et ei voinu kaikkia ostaa
                          Viimeksi muokannut Legitti; 7.2.2014, 15:56.

                          Comment


                          • #14
                            Muoviruuvia vääntelee vaikka pihdeillä ulos kierteiltään?

                            Comment


                              #15
                              Tai puukon työntää siihen kantaan kiinni ja sillä kiertää auki tjsp

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                Jos meinaatte siihen takaluukun peltiin asentaa pohjan rst/happosella ruuvilla, niin varautukaa siihen, että hetken päästä liitos on kiinni ja pysyy.
                                Kuparitahnalla kun voitelee, ei kovin äkkiä tule mitään ongelmia.

                                Comment


                                  #17
                                  Omaan laitoin hapokkaan ja aika reilulla otteella vaseliinia sinne "niittimutteriin".

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt sain ton kilven irti mutta pohjan ruuvit on kyllä pahasti ruosteessa ja ei oikein liiku mihinkää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Voimankäyttö ja oikeat työkalut ratkaisee tämänkin ongelman. Itsellä oli kilvenalus kiinni ristipääruuveilla ja yllätykseksi sain ne poikki suurella ruuvimeisselillä. M6 ruuvit poikki ruuvimeisselillä... ilmeisen vahvat pultit :D

                                      Comment


                                        #20
                                        Toinen irtosi ja toinen halkes

                                        Comment


                                          #21
                                          Sama kävi mulle kun andrellekin... aikansa kun nulju menemään ja kokoajan suurempaa ristipäätä kehiin niin poikkihan ne menee :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla oli ihan samat ongelmat vaihtaessa B6seen.
                                            Molemmat M6set katkesivat ja siellä ne on edelleen katkenneena. :)

                                            Kaksipuoleisella teipillä mulla on edessä ja takana. Paljon paremman näköinenkin ilman kilvenalusta ja jää vähemmän vettä koloihin autoa pestessä. Ehkä kerhon alusta voisi siellä olla, mutta muuten ei mitään.

                                            Comment


                                              #23
                                              Pakko se on sinne saada ku klubi pohja ;)
                                              Koittaa ny vielä poraamalla..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja jos se ruuvin kanta on ph3, ni kannattaa kans käyttää sitä, eikä pyöristää pienemmällä...:)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Sain joo kiinni jotenki ihmeenkaupalla, sain ne ruuvin palaset sieltä välistä porattua pois.

                                                  Miten tuo etukilpi, mitäs siellä on odottamassa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Etu kilpi taitaa olla ihan puskurin muovissa kiinni.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Onko millaset ruuvit jne?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ihan normi ruuvit siellä varmaan on.:D ja muovista saat helposti kyl irti.:)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mitäs jos kokeilisit vaikka mennä auton luo itse katsomaan? Laita vaikka rekisterikilpi kojelaudalle siksi aikaa kun ajat kauppaan hakemaan jossei satu olemaan oikeanlaisia ruuveja varastossa. Alkaa olla amerikan meininkiä foorumilla kun täällä tälläisiä kysellään.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo menisin kattoon muttaku ei oo tässä paikkaa missä vaihtaa, niin ois hyvä vähän tietää ennen ku kusee koko homman :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X