Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 ABS vikakoodin tulkinta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 ABS vikakoodin tulkinta?

    elikkäs autossa syttyy ABS merkkivalo satunnaisesti ajossa.

    VAG-Com antoi seuraavan vikakoodin

    1203 ABS/Dash pan.
    Electr. consumer
    No Signal INTERMITTEN

    elikkäs mikä tämä vika on suomeks?

    #2
    Suomeksi - ABS moduuli ei saa yhteyttä mittariston näyttöön (taikka A/C moduuliin, TIM signaali).
    Voi olla kosketusvika liittimissä tai sitten viallinen komponentti joko mittaristossa tai ABS yksikössä... Eli ensimmäiseksi liittimiä heiluttelemaan ja sen jälkeen vasta komponentteja vaihtamaan (???)

    Tässä hieman vianhakua englanniksi... Eli vag-comilla ja liittimien irroitteluilla pääsee jo pitkälle haussa...
    01203 ABS / instrument cluster electrical connection
    No signal

    Short circuit to B+ in wire from instrument cluster combination processor -J218- to ABS control module -J104-
    - Check wires between instrument cluster combination processor -J218- (green connector, terminal 11) and the ABS control module -J104- (terminal 32).

    ABS control module -J104- malfunctioning. (Only replace the control module as a last resort.)
    - For vehicles with automatic climate control: if wiring is OK, check the TIM signal (standing time signal) with the ABS control module connected and disconnected using the measuring value blocks for the A/C control module -J301-. If the signal is recognized by the A/C control module -J301-, replace the ABS control module -J104-.

    A/C control module -J301- malfunctioning. (Only replace the control module as a last resort.)
    - If the TIM signal is also not recognized by the A/C control module -J301-, disconnect the A/C control module -J301- and check the TIM signal by reading the measuring value blocks for the ABS control module.
    - "Read measuring value block" function 08
    - If the signal is recognized by the ABS control module -J104- now, replace the A/C control module -J301-.

    Instrument cluster combinator processor -J218- malfunctioning. (Only replace the control module as a last resort.)
    - If the ABS control module -J104- still does not recognize the TIM signal, replace the instrument cluster combination processor -J218-.

    Comment


      #3
      jaaha...ei kun johtoja irrottelemaan ja kontaktiputsausainetta avuks... mistähän mahtaa löytyä toi ABS:n kontrolliboksi?

      Comment


      • #4
        Takaistuimen alla?

        Comment


          #5
          Nytpä tuli aatamin aikaan tämä topicci sama vika koodi audi s4 -99 ja ihmeellisesti kun auto on kylmä abs:ät yleensä toimii kun lämpötila nousee -12 ylemmäksi niin absit lakkaa toimimasta...? kertokaa heti jos ongelmaan on löytynyt ratkaisua..!

          Comment


            #6
            Bosch 5.3 / 5.7:ssa (mikä noissa teidän uudemmissa autoissa on) niin ABS ohjausyksikkö (-J104) sijaitsee ABS pumpun yhteydessä moottoritilassa. Eli kaikki samassa paketissa...

            Eli hieman selvennettynä vianetsintään vag-comilla:
            Eli ABS purkilta measured value blockilla groupista 4 ensimmäisen kentän arvo (TIM aika mittaristolta). Pitäisi olla joku kellon aika (00:00) tai Not Valid jos vika päällä. Tekisin tämän ennen kuin alkaisin mitään liittimiä irroittelemaan.

            Sitten katsoisin löytyykö ilmastoinnin purkilta measured value blockilla grouppia 18 (todennäköisesti ei tuon ikäisissä vielä löydy). Jos löytyy niin kolmannessa kentässä pitäisi olla TIM arvo 00:00 (hh:mm)
            Jos vaggarilla ei grouppia löydy niin perinteisesti ilmastoinnin itsediagnostiikan kautta (http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml kentässä 50 pitäisi näkyä standing time.

            Jos ilmastointi näkee TIM arvon mutta ABS ei niin voisi olettaa että vian täytyy olla abs-yksikön päässä. Jos ilmastointikaan ei sitä näe niin silloin vian olettaisi olevan lähettävässä päässä eli mittaristossa.

            Siinä alkuun...

            Comment


              #7
              kiitos Samille hyvistä ohjeista, jotka tosin löyty sattumalta.

              Mulla on nyt päivän paukuttanu mittaristossa jarru varotus ja abs valot ja vag-comilla ei useimmiten onnistu kytkeytymään abs kontrolleriin. no nyt yllättäen pysty ja noi TIM arvot on molemmissa 00 eli kunnossa ja mittaristostakin poistui molemmat varoitusvalot? hämärää on se että useimmiten tohon kontrolleriin ei saa yhteyttä.

              Onko toi TIM arvo olennaisempi moduulin kuntoon nähden kuin tuo yhteys?

              Pitänee koittaa puhdistaa kosketuspinnat, mutta jotta ei olis liian helppoa niin perkeleen konepellinvapautusmekanismi päätti just nyt lopettaa toiminnan kun olin menossa tutkimaan liittimiä, HUOH.

              Voisko joku panna privana ohjeet helppoon avaukseen?

              Comment


                #8
                Kylläpä vanhan topicin löysit. Tämä sama vika on tyyppivika tuon ikäisissä purkissa, tai lähinnä epidemia.

                ABS-purkin sisällä irtoaa maadoitusjohtimet, jotka on todella hankala korjata ilman asianmukaisia vehkeitä.

                Käytetyn boksin saa purkaamolta, mutta siinä kun tuntuu olevan noinkin yleinen vika, niin ei tiedä kuinka kauan se purkuautoboksi toimii.

                http://www.bba-reman.com/ korjaa noita bokseja, jos ei halua uutta hommata.

                Yritin noita itse korjata muutaman, mutta kohtuullisen huonolla onnistumisprosentilla, joten en enää viitsi niitä enää kovin mielellään korjata.

                Koita nyt varmuudeksi vielä sitä liitinten putsausta, mutta voin melkein varmuudella sanoa, että kyseessä on boksin sisäinen johdinvika.

                Comment


                  #9
                  Dänks

                  Toinen joka noita korjaa on modulemasters. eikös sakuissakin ollut joku pulju vai korjaskos se vain airback moduleita?

                  Comment


                  • #10
                    Sama ongelma, kun Olalla edellä...

                    Jarrupalojen ja ABS:n varoitusvalot palaa ajoittain. Audi-Helsinki tutki vikaa ja päätyi vialliseen ABS:n ohjausykköön. 711 e.

                    Kannattaako uskoa heti?

                    Comment


                      #11
                      Kannattaa uskoa. Saksalainen laatu on tasaista.

                      Jos on rahaa niin uusi ohjausboksi ja jos haluaa säästää ja on hetki aikaa odotella niin sitten boksi korjaukseen. Korjaus ei sinänsä ole kummoinen toimenpide jos on tekijä, joka tietää mitä pitää tehdä siihen vehkeet. Itse on ihan turha edes kuvitella yrittävänsä.

                      Comment


                        #12
                        Mutta jos vanha boksi siis todella on rikki, ei siinä mitään häviä vaikka itse yrittäisikin.

                        Comment


                          #13
                          Kysy Tepolta hinta, on varmasti halvempi kuin tuo 711e ja vaihtaminen onnistuu itse.

                          Olen taas saanut hieman varmuutta tohon boksinkorjaukseen parin onnistuneen harjotuksen myötä :) Rupeaa rutiini ja oikeat aineet löytymään. Mutta edelleen suosittelen tota bba-remania tai uutta boksia, jos varman tuloksen haluaa.

                          Comment


                            #14
                            Siis sitä vanhaa boksia ei kannata tuhota itse yrittämällä korjata. Siellä on vaan se yksi lanka poikki, jonka ne osaa tinata vaikka tuolla reman:lla kuntoon. Ei siinä kuitenkaan muuta vikaa ole.

                            Comment

                            Working...
                            X