Ärsyttävänä ominaisuutena tuo natina aina kun ajaa vähän viistosti johonkin töyssyyn, eli silloin kun koriin tulee pitkittäistä vääntöä? Eiköhän se noista ovien tiivisteistä tuu, onko tuo ihan ominaisuus vai onko jotain tehtävissä? Lueskelin että tiivisteet pitäis käsitellä jollain aineella, mutta auttaako tuo muutaku hetkeksi? Noi ovenkarmithan näissä ei kovin tiiviisti painu koria vasten, eli kun painaa ikkunasta ulkopuolelta niin ne liikkuu millin pari ja natisee aikalailla. Eli onko niissä mitään säätöä että ne menis tiukasti koria vasten? Merussa ainakin oven rakenne on erilainen ja näin ollen ovet on tiukasti kiinni eikä natise.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B6 sisusta natisee
Collapse
X
-
Joo mullakin natisee se takaselkänoja, mutta siihen pitäis tepsiä sen kiristys ja voitelu. Nuo muut natinat on sitte sellasia satunnaisempia, lähinnä se iso narahdus ärsyttää mikä tulee kun ajaa viistosti jonkun möykyn päälle ja kori vähän kiertyy tai jotain. B5 korinen natisi just samoin, taitaa olla audin ominaisuus..
Comment
-
No oon googlaillu tuota narinaa, ja oon "muutamasta" paikasta lukenu että ei missään nimessä sitä silikonia, auttaa vissiin hetkeksi kunnes narisee vielä pahemmin. Bmw:ssähän tuo tiivisteiden narina on oikein virallinen tyyppivika, kaikista eniten löytää juttua bmw sivustoilta. Kaippa tuo menee jotenkin niin, että tiiviste on sopivan liukas ja kun se lähtee liukumaan niin kuuluu narahdus, ja tuolla silikonilla sen saa sen verran liukkaaksi ettei se narahda. Se kumi pitäis kaiketi saada sellaseksi nahkeaksi ja joustavaksi että se ei liu'u vaan joustaa. Mutta jos omistat b6:sen, niin liikkuuko karmi ulkoapäin painellessa pari milliä ja narisee samalla?
Comment
-
Nyt auto nitisee niin stanasti. Auto kun oli yön lämpöisessä hallissa ja kun pihalle ajoi, niin liikkeelle lähtökin saa paikat nitisemään. Jos kuskin oven karmia painaa kädellä yläosasta sisäänpäin, niin narisee, mutta kun laskee lasia vähän matkaa niin ei kuulu mitään. Lasin kun nostaa ylös asti niin näkee kuinka se karmi vähän kääntyy sisäänpäin, oliskohan noi ovet säädetty menemään liian tiukasti kiinni?
Comment
-
Ostin purkin wurthin muovin/kumin hoitoainetta ja kyllä nitinät katos. Purkissa luki isolla että ei sisällä silikonia, ja ihan erilaista tavaraa tuo onkin, sellasta rasvamaista. Toisen puolen tiivisteet pesin ensin jarrukliinerillä, saa nähdä alkaako toisen puolen tiivisteet narisemaan ennemmin. Selvasti niihin oli silikonia hinkattu, tiivisteen pinta tosi liukas ja sitä silikonia tarrtu sormiin kun hinkkas sitä tiivistettä. Eli älkää laittako sitä silikonia yhtään mihinkään!
Comment
-
Keskisen kyläkaupasta. Eiköhän tuota löydy muualtakin. En löytänyt tähän hätään kuvaa purkista, mutta sellanen samanlainen purkki ku rostoff, ja kuvassa on auton ovi ja nuoli osoittaa tiivisteeseen. Tuota kun suihkautti tiivisteisiin niin ei kuulu mitään ääntä kun lasia painelee.
Comment
-
Edelleen vaivaa ne samat nitkahdukset tietyissä töyssyissä. Tänään siivosin autoa ja samalla tutkailin ovipahveja, toisen takaoven pahvi on melkein irti. Varmaan ollut irti lasien tummenuksen? takia ja rikottu kiinnikkeet. Täytyypä ottaa se irti ja kattoa minkälaiset ne kiinnikkeet on, hyvällä tuurilla niitä saa halvalla motonetistä ja jos ei saa niin pitää hakea marmorilta niitä tarpeeksi. Saksalaisen laatuauton ei kuulu nitistä.
Niin se piti vielä sanoa että tuo wurthin aine oli erittäin hyvää noihin tiivisteisiin, ei minkäänlaista nitinää puolentoista kuukauden jälkeen tiivisteissä.Viimeksi muokannut germancar; 21.3.2014, 19:03.
Comment
-
Nyt oon päässyt tuon rutinan alkulähteille, eli se on se karmin yläreunassa kulkeva huuli, joka vastaa siihen korissa olevaan mustaan osaan. Rutinaa ei kuulu juurikaan jos lasia laskee vähän, mutta ikkunasta tai sen tiivisteistä se ei kuulu. Rutina tietysti häviää suihkauksella tuota ainetta, mutta sen vaikutus ei tunnu kesäkeleillä kestävän kovinkaan kauaa. Mitäköhän ihmettä tuolle keksisi?
Comment
-
Onko nyt niin että audikuskit on vaan tottuneet siihen että ovet nitisee ja natisee kokoajan vai? Bmw:ssä ilmeisesti hyvin samankaltainen rakenne ovien tiivisteissä, paljon tiivisteitä ja paljon nitiseviä paikkoja. Jotenkin alkaa taas tuntua että pienet ruosteet ei haittaisi jos sais ajaa nitinättömällä autolla.
Comment
-
Niin. Voiko näissä säätää karmeja niinku b5:ssa? Muttakun se on se karmin yläreunassa kulkeva huuli, joka on tarkoitettu että se painuu sitä oviaukon yläreunaa vasten, ja se liukuu kyllä äänettömästi sisäänpäin mutta narisee kovasti likuessaan ulospäin. Eihän tuo tasaisella asfaltilla ääntele, mutta hiekkatiellä ovi tärisee sen verran että ääni on aikalailla rasittava.
Comment
-
Laitoin takaselkänojan lukitustappien ympärille ilmastointiteippiä ja laitoin sen kattoverhoilun takaosan kunnolla kiinni, siis se 30x60 cm pala sielä takana. Se istuu jotenkin ihmeen huonosti tilaansa, mutta taittelin niitä V:n mallisia peltiklipsuja pihdeillä niin näyttäis pysyvän. Nyt ei kyllä lanatulla soratielläkään kuulunut oikeastaan mitään ylimääräistä. Olis kyllä hieno homma jos tuo lukkojen vastakappaleiden lasku auttais, voishan se olla että ne etuovet istuu nyt paremmin kun ei se vastakappale vänkää sitä ovea ylöspäin. Vielä kun haen niitä ovipahvien klipsuja, motonetissä ei ollut A4:sen klipsuja, passattiin ja johonki seattiin oli hyvin samannäköisiä mutta eihän ne sovi. Takaoven pahvin otin irti, oli sielä vissiin pari ehjää ja nekin löystyneet. Positiivista oli se, että sielä ei oltu tuunailtu mitään, se kosteussulkulärpäkekkin näytti olevan alkuperäisillä sijoillaan eli ei oltu revitty irti.
Comment
-
Kyllä jos joku sen ikkunaraamin on irroittanut, niin hyvinkin todennäköistä on että se voi olla väärin asennettu.
Comment
-
Kiitokset noista pdf:istä, eiköhän niiden avulla saada ovet istumaan kunnolla. b5:ssa oli typerästi ovipahvit ruuveilla kiinni tuossa karmissa, ja etuovipahveista rikki kaikki ylänurkat kun ei ne ruuvinreijät olleet sielä päinkään kun karmi oli säädetty ohjeiden mukaan. Tässä nyt ei onneksi ole sitä ongelmaa. Sen verran positiivista tässä on vielä se että noi varsinaiset tiivisteet ei sitä meteliä pidä vaan tuo yks osa.
Comment
-
Perhana ei se olekkaan se pieni huuli joka natisee, vaan se on se kaikista uloin tiiviste, jonka sisäpinnalla on karva/nukkapinta, joka tulee sitä ikkunoita kiertävää listaa (mulla kromattu) vasten. Onkohan tuo nukka jotenkin kulunu, vai onko se saanut siipeensä jostain kemikaalista?
Comment
Comment