Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ruoste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Onhan noi huopalokarit silti ihan vitsi. Jos olisi kovat, niin ainakin vähemmän tapahtuisi liikkumista joka hankaa maalin rikki. Ei voida olettaa, että autoa pestään ja vaalitaan kuin kipeää ......
    95% on kuitenkin tavallisia käyttäjiä jotka ajaa, osaa tankata, ajaa koneesta pesut ja huoltaa, thats it.

    Comment


    • #62
      Kyllä se vaan auton huonoutta on. Osassa saumoja ei lainkaan suojaa, muualla vain ohut maalikerros. Pistehitsit ruosteessa eli sinkittykin huonosti. Siihen päälle huopa mikä kastuu ja kerää hiekkaa ja mikä pääsee koko ajan vähän heilumaan. Saisivat saksalaiset hävetä tuota. Ihan niinkuin jere sanoi. Viimesen päällekin pidetystäkin löytyy ruostetta varmasti jos noille ongelmapaikoille ei ole tehty lisäsuojaa.

      Comment


      • #63
        Suurimassa osassa tuolla oli maali ehjä jonka alla rakkulaa ja paljon. Rapsuttamalla kynnellä tms.irtoaa maali sinkistä ja pesin to pikku kärcherillä ja sillä jo irtosi tavaraa..

        Comment


        • #64
          Ei siinä oikein auta kun hioa puhtaaksi nuo kohdat ja maalata sekä massata uusiksi.

          Comment


            #65
            Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
            No niin tulipahan katteltua sisälokarin alle takana.
            Eipä tämä mun mielestä voi auton hoidosta johtua millään tavalla,ai että kyllä nämä on nykyään hyviä vehkeitä.. 2008 A4

            Kuvia : https://lh4.googleusercontent.com/-l...101_143319.jpg

            https://lh5.googleusercontent.com/-y...101_143559.jpg

            https://lh5.googleusercontent.com/-S...101_143626.jpg

            https://lh6.googleusercontent.com/-4...101_143520.jpg

            https://lh4.googleusercontent.com/-R...101_143802.jpg
            On kyllä melkosta kurapaskaa 2000-luvun vaggineitten laatu, ei nämä taka-pyöränkoteloiden ruosteet ne ainoat ole. Noista pääsee vielä onneksi helpolla eroon.

            Melkein jossain vaiheessa tiputettava taka-apurunko ja putsattava/maalattava ja massattava sekin.

            Molemmin puolin helmojen takaosissa on nuo takapenkin alle/ tankin ylle nousevat pellit ja niissä veikeät neliöpalkit alaspäin, joissa myös mukavan näköistä muhintaa. Jäävät taa'immaisten pohjamuovien alle piiloon.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut vV8m5; 25.8.2015, 15:46.

            Comment


            • #66
              Ohessa myös kuvaa B6 etulokarista.
              Attached Files

              Comment


                #67
                Mulla oli kuskinpuolella hangannut sisälokarin liian pitkä kiinnitysruuvi tuota peltiä. Tuon sai vielä otettua kiinni.
                Attached Files

                Comment


                  #68
                  Mulla on b7 kyllä lokarit sisäpuolelta massattu... Tiiä sitte miksi. Ja muoviset sisälokarit vaikka marmori tarjoo huopasia. Etulokareiden sisäkantit kyllä täytys putsata ja vetää vaikka Hammeritea päälle tai jotain ennen kun kerkiää ruostumaan ulkopinnalle asti...

                  Comment


                    #69
                    Tuomas, sun audin ensimmäinen omistaja on luultavasti ollut fiksu ja valveutunut kaveri ja tehnyt tarpeelliset parannukset :D

                    Yllättävän reippaasti tuolta koteloista ruosteita vaan löytyi. Puhdistin puhtaalle pellille suurimman osan paikoista, hankalimpiin paikkoihin jäi rusehtavaa väriä. Pohjalle ruiskin Noverox Rust Stoppia, huomenna hammeritea ja kiveniskumassa vielä päälle. Tuolla yhdistelmällä mennään, koska kuivuvat nopeasti ja huomenna oltava auton jo ajossa.
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 25.8.2015, 23:07.

                    Comment


                    • #70
                      Kävin tänään audilla kyselemässä meniskö takuumaalaukseen kaaret kun näyttää pientä ruostetta tulevan. Auto siis a4 b8 -08. Vastauksen sain että audi tulisi vastaan 70%, vaihtaisivat siis takakontin maaleineen, molemmat takakaaret uusiksi ja oikean puolimmainen lokari. Vasenta eivät korvaa kun kerran jo paikattu..
                      Ruostekohdat ei tarkemmin näy ulospäi, mutta tarkemmin katsoen löytää pientä maalivirhettä..
                      Sain arvion omaksi osuudeksi noin 1000e. Kannattaakohan ruveta maalailemaan? Audilta ei hyvitystä saa vissiin rahana, jollon vois ite laittaa halvemmin kuntoon vai saako? Mielipiteitä? :)

                      Edit: juu tais vissiin b8 tulla b7 ketjuun..
                      Viimeksi muokannut TTave; 5.2.2016, 20:22.

                      Comment


                        #71
                        Tonni on siihen nähden pieni summa, että vaihdetaan osia ja tehdään kattava maalaus audin standardien mukaan, toisaalta sävyeroja varmasti tulee jos koko autoa ei maalata.
                        Lue ja jatka tuonne
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122402

                        Comment


                          #72
                          Tääkin on jännä homma, osaavalla maalarilla ei tule sävyeroa ja silti noiden merkkarien jäljiltä vehket on iloisen kirjavia. Omasta maalattiin hiljattain etulokari ja takaluukku, eikä sitä ainakaan sävyeroista huomaa.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 8.2.2016, 17:23. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                          Comment


                            #73
                            Kävin Airportissa näyttämässä omia ruisteinani. Tai ainakin yritin, eivät edes vaivautuneet katsomaan. Hertsikassa sensijaan ottivat kuvat, mittasivat maalin paksuuden ja lähettivät tehtaalle kyselyn. Katto ja takaluukku menis 70% vastaantuloon. Katon maalaus 400€ ja takaluukku toisen mokoman. Ruostetta katossa vesikourun reunoilla takaoikealla. Takaluukussa jarruvalon ympärillä. Eihän tuo halpaa ole, mutta ei taida sen halvemmalla selvitä muuallakaan. Etulokarit, konepelti toinen takakaari ei mennyt läpi. Pitää maalauttaa muualla oma kustanteisesti.

                            Comment


                            • #74
                              Näitä "takuukorvaus rahoja" ei pysty siis lunastamaan vihreenä esimerkiksi jollon vois maalauttaa halvemmalla muualla, kuten vakuutushommissa voi?

                              Comment


                                #75
                                Joo tuskimpa. Olisi vähän outoa suoraan sanoen jos voisi.

                                Comment


                                • #76
                                  Kannattaako käydä näyttämässä laakossalla että korvaisko tehdas? Auto on 07 vuosmallia ja saksasta tuotu. Etulokareissa on ruestetta ja kuplia samoin jarruvalon ympärillä peräluukussa. Tossa muutama kuva.

                                  https://postimg.org/image/3vm66oqun/

                                  https://postimg.org/image/69adib6jj/

                                  https://postimg.org/image/o0kqr037t/

                                  Comment


                                    #77
                                    Kannattaa. Mulla meni takaluukku vaihtoon samaisesta syystä 30% omavastuulla.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mistä b6:seen muoviset takasisälokasuojat?

                                      Comment


                                        #79
                                        Ebaysta, jos ollenkaan? Ei taida marmorilta löytyä.

                                        Comment


                                          #80
                                          En kyllä löytänyt mistään, ei edes tarvikkeena.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Juu ei löydy mistään.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ketjussa olevassa yhdessä liitekuvassa näkyy takaoikean pyöräkotelon sisässä olevat polttoaineentäyttöputket. Onkohan nuo minkälainen homma purkaa pois tieltä. Pitäisi tehdä tuonne jotain kun minunkin autossa näyttää samalta kun liitekuvissa...

                                              Comment


                                                #83
                                                Näkyy ainakin tossa mun kuvissa. Kyllä ne on purettavissa pois, kunhan ei tankki ole ääriään myöten täynnä.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Juu, juurikin sinun postaamassa. Tuo muoviputki joka lähtee tuosta systeemistä, joka kiertelee sieltä auton alla tankille...onko se koko matkan yhtenäistä? Tankin päästäkö se pitää irrottaa?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Minkälaisella aineella lähtisitte suojaamaan etukaarien sisäpokkauksia? Ajattelin jos vain vetäisi jonkun kiveniskumassan siihen?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                                      ...Puhdistin puhtaalle pellille suurimman osan paikoista, hankalimpiin paikkoihin jäi rusehtavaa väriä. Pohjalle ruiskin Noverox Rust Stoppia, huomenna hammeritea ja kiveniskumassa vielä päälle...
                                                      Itse myös tehnyt tässä B6 pyöränkoteloiden puhdistusta ruosteista kotelo kerrallaan.
                                                      Olen noudattanut suht samaa kaavaa kuin vV8m5, tosin käyttänyt pellille puhdituksen jälkeen Mastonin Rust Stoppia, sitten Autorust Primeriä ja lopuksi Hammeria päälle.
                                                      Olen kuitenkin ymmärtänyt, että parempiakin aineita olisi tähän tarkoitukseen olemassa. Tuossa puhdistuksessa on kuitenkin hommaa sen verran, että mielellään sitä ei olisi ihan heti tekemässä uudestaan.
                                                      Eli olisiko joku parempi yhdistelmä, jota olisi kuitenkin suht helppo käyttää kotiautotallioloissa ilman mitään maaliruiskuvehkeitä?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Unohtaisin nuo mitä aiemmin käyttänyt.
                                                        ML kotelosuojaa (dinitrol/tectyl) primeriksi ja päälle joku alustasuoja. Motonetistä ainakin löytyy nuita.
                                                        B7n etukotelot kävin läpi, takapää (pahemmin ruosteessa kuin aiempi b6) saa odottaa kunnes tiputan apurungonkin pois tieltä. B7aan laitoin eteen B6sta napatut muoviset sisäloksut, jotka suojaavat paremmin.
                                                        Click image for larger version  Name:	Screenshot_20201112_122236_com.android.gallery3d.jpg Views:	0 Size:	90,6 Kt ID:	1903900

                                                        Näissä kannattaa myös ottaa muovihelmat ja pohjamuovit pois, ja kurkata pohjaan nostokohdan peltitaitteen takapuolelle. Kyllä nää olis pitäny jo uutena suojata jotenkin.
                                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 12.11.2020, 12:36.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Siistin näköinen tuo sun etukotelo kyllä ?

                                                          Tarkoitatko siis, että paljaalle pellille ei tulisi mitään maalia, vaan suoraan tuo ML + alustasuoja?

                                                          Pitänee tosiaan ottaa vaikka kesäprojektiksi nuo helmojen ja pohjamuovien poistaminen.
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 17.11.2020, 18:22. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kyllä nuo etukotelotkin oli alkujaan aika kauheassa kunnossa, harmillista huomata miten saman aikakauden vastaavat bmw-tuotteet e9x ja e6x on alustan ja koteloiden suojauksen osalta paljon paremmin tehty.
                                                            ​​​​​​Tuota MLää voi ruiskia ruosteisellekin pinnalle, kunhan irtoruoste ja lika on poistettu, toimii siis 'pohjamaalina' paremmin kulutusta kestävälle suoja-aineelle.
                                                            Vaihtoehtoja on toki useampia, mutta ruosteiset pinnat voi käsitellä esim. Dinitrol Annitrol ruosteenpoistoaineella (teräsharjalla tms. poistaa ensin enimmät).
                                                            Ohessa Dinitrolin ruosteenestoa käsittelevä katalogi.
                                                            ​​document.pdf


                                                            E. Tuolla projektipuolella on ekiksellä ollut vastaavanlaista puuhaa, kyllä näillä toimilla aina sen muutaman vuoden saa lisää elinikää jo valmiiksi kertakäyttöiseksi tarkoitetuille vehkeille.
                                                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...uton-korjailua
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 12.11.2020, 19:08. Perustelu: Ekitys on eri foorumilainen :).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X