Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ruoste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kavereilla ollut useita B6:sia, eikä niissä mitään ollut. Jos autoa ei ole kolarikorjattu, tai maalattu, niin ei maalin alta pitäisi alkaa kukkimaan, vaikka miten huonosti pidetty. Näin ainakin periaatteessa. S2:sen ainoa ruoste paikka on ollut konepellin oikea sauma. Sama paikka oli coupessa ja nyt tuossa B7:ssa.

    Comment


    • #32
      Oma ainakin tähän asti ollut ihan tehtaan maaleissa.

      Comment


      • #33
        Ei voi kovin tyytyväinen olla noiden lokareiden sovitukseen,vaihtoivat siis etuloksut ja nyt olis istuvuudessa petraamista. Rako oven ja lokarin välillä on aika reilu yläpäästään,alhaalta ihan ok. Tarvii varmaan itte säädellä kohdalleen. Maalauksessa onnistuttu ihan hyvin,ei ollut kun yksi isompi roska.

        Oville ei tällä reissulla tapahtunut mitään,ei ole saanut kuulemma korvaus asiaan päätöstä, mutta odotellaan yhteydenottoa..

        Comment


        • #34
          Tulipa nyt nosteltua vähän vanhaa topiccia..
          Olisin kysellyt mielipidettä, että mitä tuumaatte kannattaako tuon b7 audin sinkkifinneistä vielä koittaa käydä laakkosella itkemässä? Autohan on kyllä jo tosiaan 8vuotta vanha (-06) , ajettu 110tkm.
          Etuovien alareunoissa kiveniskemiä, joihin ilmestynyt "ruostetäpliä" ja takakontin luukun reunoissa ja kilven alla pientä nystyrää.. Ja ei ole kolaroitu auto, vaan ihan alkup. maaleissa :)

          Comment


          • #35
            Helmikuussa käytin vm. -07 A4 b7:aa merkkihuollossa näytillä. Takaluukussa valojen alapuolella ihan keskellä peltiä 5 sinkkikuplaa. Merkkarin takuukäsittelijä oli sitä mieltä, että ei ole ulkoisesta syystä johtuvaa rupea. Eli valmistuksessa sattunut kämmi. Mutta perus liirumlaarumit perään, että eipä ole tällaista ennen vastaan tullut. Joo eipä tietysti. No maahantuojan kanta asiaan harvinaisen selvä; maksa itte. Bonuksena takuukäsittelijän hieromat kämmenen kokoiset läikät mustassa pinnassa kun "putsasi" hiekkaista luukkua kostutetulla paperilla. Aavistuksen jäi karvas jälkimaku suuhun. No laatu maksaa.

            Comment


            • #36
              No huhhuh.. No toisaalta johan tään ikäsenä nää "premium" autot kuuluukin ruveta happanemaan, varsinkin kun on vielä koko ikänsä viettäny päällystetyillä teillä, eli ei kivenhakkaumillakaan oo pintoja pilattu :)

              Comment


              • #37
                No jo on ollu reilua palvelua Mikkelle. Itsehän oisin nostanu jo metakan noista läikistä. Musta auto kanssa ja eniten vituttaa just noi läikät. 2010 huhtikuussa ilkivaltakorjauksen jäljiltä nokka oli siistinä ja loppuauto lähinnä kun hiekkapaperilla hierottu. Sainpa ko. liikkeen piikkiin pienellä kitinällä myllytyksen autolle ja pienellä lisäpanostuksella kakskomponentti pinnotteen. Oli kyllä sen jälkeen pirun siisti!

                Comment


                  #38
                  Oliko auto ennen ilkivalta korjausta kuin uusi ja jäljet oli tullut vain ja ainoastaan korjauksen aikana?

                  Comment


                  • #39
                    Ei se nyt ihan "kuin uusi" ollut mutta kyllä siitä ne hiertymät puuttu korjaukseen mennessä. Samalla oli tuulilasiin ilmestynyt kunnon naarmu kun olivat konepeltiä vaihtanut... Sen tosin saivat hiottua pois.

                    Comment


                    • #40
                      Nostellaas välillä. Eli omaan B7:kaan nyt vaihdettu konepelti ja etulokarit takuuna,takaluukku selvisi sinkkivaivasta maalauksella.
                      Pariin kertaan asensivat hyvinkään laakkosella noita lokareita sekä yksi maalattiin takaluukun korjauksen yhteydessä uudestaan kun oli vähän niin ja näin tehty. Takakaaresta puskurin kiinnityskohdasta lähtee maali lettuna irti,toisella puolella tullut jo näkyville osin maalin alla muhiva ruoste.. Varmaan pitää keväällä kysyä noiden korjauksesta tai sitten maalautan itse.

                      Laakkosella hyvinkäällä on joka kerralla saatu sovittua asia suosiolla kuntoon jos jotain sanomista on ollut,nyt kolmannen kerran jälkeen osattiin vaativalle tehdä kerralla hyvä! Ja joka kerta saanut sijaisauton käyttöön korjauksen ajaksi kaikki 100% takuuseen taydet pisteet laakkosen korikorjaamolle asiakaspalvelusta.

                      Comment


                      • #41
                        Tony: Minkä ikäinen auto?
                        Nimim. Omassa 2006-mallissa kukkia lokasuojissa.

                        Comment


                        • #42
                          2008 vuotinen,nyt 218tkm mittarissa ja suomiauto. On tossa muuallakin alkaa kuppaa kun noi jo korjatut,mm takakaaressa puskurin kiinnitys kohdassa yms pientä..Tämä taisi olla viimeinen konsernikärry(ehkä).

                          Comment


                          • #43
                            Hyvä ku tuli tämä luettua, itsellä musta -08 ja 196000km ajettu, kuplista täytyy lähteä marmorille rutisemaan kyllä..

                            Comment


                            • #44
                              Katsokaapas sinne b6/b7 ovien alalistojen alle...

                              Comment


                              • #45
                                Mulla oli aikoinaan b6 avant,2005 vuotinen ja maalin kanssa ei ollut mitään ongelmia. Vaihdoin sen passattiin (2007 vuotinen 115tkm ajettu) se mäti joka saumasta ja jopa katosta. Sen hukkasin aika äkkiä.. sitten tuli toyota,2007 rav4 eikä senkään kanssa ollut ongelmia ruosteen suhteen,muuten aika tylsä.
                                Työssäkin on tullut törmättyä näihin ruoste vammaisiin konsernikärryihin,jotenkin tuntuu että selkeää laadunalentumaa 2005 uudemmissa korin suhteen.

                                Comment


                                  #46
                                  Mä jouduin käyttämään omani maalarilla kun tuli etulokariin ja oveen lommo ja maalarimiehet sano että pitäs pestä huolellisesti renkaan kaaret kun ovat moneen b7 joutuneet korjaamaan lokareita. Tiedä sitte miten jengi pesee autojaan mut konepesulla ne ei putsaannu. En oikein jaksa uskoa että jos jollain ei ole mitään ruoste vikaa ja toisilla on että se johtuisi pelkästään konsernin mokailuista. Tietty joku syy ja seuraus siinä kai lienee...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Oven tai luukun saumakitin alta puskevaa mätää ei selitetä pesulla tai hoidon läiminlyönnillä,kuusi vuotiaassa autossa se on teko/materiaali vika.

                                    Comment


                                      #48
                                      Erikoista siitä tekee se, että sittenhän kaikki pitäis olla mätiä? Vai missä on vika, jos saman ikäiset autot tulee samalta tehtaalta, samalta linjalta, ja silti toinen mätänee ja toinen ei...

                                      Comment


                                        #49
                                        Omasta autosta nuo etulokarit on ruostunut todella pahasti. Vein korjaamolle kerran ja kesti vajaan vuoden kun oli samassa kunnossa. Nyt kiinnostaisi mihin kannattaa Helsingin seudulla auto viedä huoltoon että kestäisi.
                                        Takuuseen en näitä jaksa alkaa taistelemaan, vaan joku hyvä maalaamo/korjaamo.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                                          Erikoista siitä tekee se, että sittenhän kaikki pitäis olla mätiä? Vai missä on vika, jos saman ikäiset autot tulee samalta tehtaalta, samalta linjalta, ja silti toinen mätänee ja toinen ei...
                                          Siihen en osaa sanoa miksi toinen mätii ja toinen ei. Kämmi sinkityksessä ehkä maalauksessa? Tietty erä tullut toiselta halvemmalta alihankkijalta esim.saumakittiä? Mulla kolmessa viidestä konserni kärryssä on ollut maali/mätävikaa ikähaarukka 2007-2008 vanhemmissa ei ongelmaa. Vag arenassa aika rankkaa tekstiä noista 3c passatin ruosteista.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kukkiihan se perunakin..


                                            Kyseessä on B6.

                                            Jokainen ovi on ruostunut listan kiinnikkeistä ja saumoista. On jo kertaalleen "korjattu"..

                                            Mitenhän asiaa kannattaisi lähteä hoitamaan? Ovet vaihtoon?

                                            Täytyy kyllä todeta että on laatu mennyt merkillä surkeaksi, 10 vuotta ja tuon näköistä jälkeä. Taloudesta löytyy yli 20-vuotiaita saman merkin edustajia ilman ongelmia.. Pettynyt.

                                            E: Ovet "korjattu" 2012 fiksarin toimesta.. Ehkäpä merkin laadussa ei olekkaan niin paljon vikaa.
                                            Mistähän uusia ovia kannattaisi lähteä kyselemään?
                                            Viimeksi muokannut joona++; 13.10.2014, 19:10.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Nuo ovet on korjattu vuonna 2012 raahelaisen autoliikkeen toimesta. 2011 korjattiin jälki puskurista, kun kaveri peruutteli päälle. Tuosta ovien ehjäämisestä ei taida olla kuittia. Mutta aika ala-arvoista on työn jälki kyllä ollut.

                                              T. Auton ensimmäinen omistaja Suomessa

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kiitos että selvensit.
                                                Liike on käyttänyt jollakin ulkopuolisella fiksarilla nuo korjattavana.. Ei ole kyseisestä liikkeestä kovinkaan positiiviset kokemukset.

                                                Kuittia ei ole olemassa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onko tuo kuva ovesta, josta alin lista on jo irroitettu?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei, listat ovat paikallaan.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Aikas pahasti on ruoste edennyt, oletko vielä kurkannut listan alle? Pitäisi nuo ruosteet poistaa pinnalta, niin siinähän sitten näkee miten pahaksi on edennyt.

                                                      Omassa b6:ssa (2004) korjattiin juurikin nuo oven alareunat ja ne tehtiin ihan persiilleen tuossa naapurissa, laskulla kyllä muistivat. Nyt samalla tavalla ruoste hiipii ylös päin ja auto on lähdössä ylimaalaukseen aivan toiseen paikkaan, jossa epäkohdat korjataan..

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Lisäyksenä siis, että jälki korjattiin ETUpuskurista. :) Tarkemmin ottaen kuskin puolen lokarin etualareunasta. Oikaisu onnistui hyvin, mutta maalauksessa on/oli ehkä havaittavissa hintsu väriero. Tuosta jobista on ~250€ Ruuskasen Fixin kuitti autossa. Ovien maalaajasta ei ole tietoa, sen homman on hoidattanut raahelainen autoliike johon auton vein vaihdossa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Taitaa olla hukkaan heitettyä työtä alkaa näitä ruosteita fiksaamaan. Ruoste pitäisi saada pois myös oven sisältä jos haluaisi ettei auto näytä vuoden päästä samalta.

                                                          Ylimaaliin tuo joutaisi, on noita värieroja ja paikkauksia vähän siellä täällä.

                                                          Ruuskasen kuitti on kyllä tallessa, mutta siitä ei tosiaan selviä mitä on maalattu.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No niin tulipahan katteltua sisälokarin alle takana.
                                                            Eipä tämä mun mielestä voi auton hoidosta johtua millään tavalla,ai että kyllä nämä on nykyään hyviä vehkeitä.. 2008 A4

                                                            Kuvia : https://lh4.googleusercontent.com/-l...101_143319.jpg

                                                            https://lh5.googleusercontent.com/-y...101_143559.jpg

                                                            https://lh5.googleusercontent.com/-S...101_143626.jpg

                                                            https://lh6.googleusercontent.com/-4...101_143520.jpg

                                                            https://lh4.googleusercontent.com/-R...101_143802.jpg

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              En nyt väitä että tässä olisi niin tapahtunut mutta seuraavanlainen tapahtumaketju mielestäni liittyy auton hoitoon.

                                                              1. Sisälokarit huopaa (ehkä muovisetkin?)
                                                              2. Sisälokareihin lunta, ei putsata vaan lisää kaasua koska quattro
                                                              3. Auton kunnossapito lipsuu
                                                              4. Sisälokarit venyy kiinnikkeiden kohdalta
                                                              5. Ajan kanssa menee hiekaa pikkuhiljaan sisälokarien alle ja lokarit hankaa pikkuhiljaa maalin rikki

                                                              Kaikki on mahdollista, ei se aina ole niin että voi haukkua auton huonoksi. Tai voi mutta aina siihen ei ole aihetta vaan joskus syyllinen löytyy peilistä. Varmaan saa tämän tapaista tapahtumaketjua sovellettua moneen muuhunkin tilanteeseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X